شنبه , 6 مرداد 1403 - 5:38 بعد از ظهر

بهترین غذا برای هار شدن سگ

سگ ها موجودات بسیار تربیت پذیری هستند که شما می توانید آن ها را به راحتی تربیت کنید و به هر شکلی که می خواهید پرورش دهید، از این رو افرادی که به دنبال سگ های نگهبان هستند به خوبی این موضوع را می دانند که صرفا نژاد سگ در امر نگهبانی مهم نیست، بلکه نوع تربیت سگ شما نیز اهمیت بسیار وافری دارد. برخی از غذاها می توانند خلق و خو سگ ها را تغییر دهند و باعث نوسانات روحی در آنان شوند، یا برای مثال مواد غذایی کربوهیدراتی از انواع پروتئین ها برای افزایش انرژی سگ ها بهتر است و کسانی که به دنبال سگ های پر جنب و جوش هستند از این رژیم غذایی باید تبعیت کنند.
زمانی که سگ ها تمایل به گاز گرفتن دارند، دندان های خود را نشان می دهند و همزمان خرخر می کنند، پیش به سوی خلق و خوی وحشی شدن می روند. از این رو در این مطلب تصمیم داریم به بررسی بهترین راه هایی که برای وحشی و هار شدن سگ مناسب است بپردازیم؛ پس با سیب همراه باشید.

غذایی که سگ را وحشی می کند

غذایی که سگ را وحشی می کند

همانطور که می دانید ما انسان ها نیز تحت تأثیر مواد غذایی که می خوریم، ممکن است حالت روحیمان تغییر کند، حیوانات نیز همانند ما هستند. اما در اصل مواد غذایی خاصی که بتواند سگ را وحشی کند وجود ندارد، صرفا ما می توانیم به کمک برخی از مواد غذایی، احساسات و میزان انرژی حیوانمان را تا حدی کنترل کنیم. برای وحشی شدن نیاز به یک مربی خبره بوده که سگ شما را برای نگهبانی و حساسیت به هر گونه فعالیت های تهاجمی آماده کند.
پس اگر کسی به شما گفت که از دوره توله بودن به سگتان گوشت خام و خون دهید تا وحشی و هار شود، می توانید به او بگویید که این صرفا یک باور قدیمی و نادرست است و چه بسا می تواند به بدن حیوان نیز آسیب بزند.

چه غذایی سگ را هار می کند؟

چه غذایی سگ را هار می کند؟

هاری بیشتر یک نوع بیماری بوده و اگر بخواهیم آن را تعریف کنیم می توانیم بگوییم که درجه آخری از وحشی بودن در حیوانات است که در این مواقع حیوان بسیار حساس می شود و به کوچکترین کنش هایی، واکنش نشان می دهد. اما اگر بتوانیم این هاری را در جهت مثبت استفاده کنیم و صرفا آن را برای مقابله با عوامل تهدیدزا به کار ببریم، می توانیم به یک موفقیت عالی در زمینه پرورش سگ برسیم؛ اما این امر چگونه ممکن است؟
هیچ سگی با هیچ ماده غذایی هار نمی شود، مگر اینکه آن ماده غذایی آلوده به ویروس هاری باشد و رفتار سگ را کنترل ناپذیر کند. اگر بخواهید سگ شما در مقام یک نگهبان هار شود، تنها راه شما استفاده از یک مربی خبره و با تجربه است.

هار کردن سگ توسط مربیهار کردن سگ توسط مربی

هار کردن سگ توسط مربی

امروزه افراد سودجوی زیادی وجود دارند که با فروش برخی از مکمل ها و مواد غذایی به شما تضمین هار شدن سگتان را می دهند، اما بشنوید و باور نکنید. تنها راهی که می توان حیوان را هار کرد تربیت شدن توسط مربی بوده که به خوبی از عهده این کار بربیاید. از طرفی سگ های نگهبان باید از نژادهای خاصی انتخاب شوند که ذاتا نگهبانی در خون آن ها باشد، تا بتوانند از عهده این مسئولیت بر بیایند.سگ ها سالیان سال است که زندگی مصالحت آمیزی با ما انسان ها دارند و مقام آن ها در بین انسان ها بیشتر به عنوان نگهبان مطرح است و اغلب افراد نیز هدفشان از وحشی و هار کردن سگ ها، پرورش یک سگ نگهبان موفق است که درصد خطای آن به حداقل برسد. برای این منظور سگ شما باید به خوبی آموزش ببیند که به چه حرکاتی واکنش نشان دهد و چه حرکاتی را تهدیدآمیز تلقی کند.

غذایی که سگ را وحشی می کند
برای مثال سگ های نگهبان باید با کلمه بگیر آشنا باشند و از صاحب خود حرف شنوی داشته باشند، البته آن ها باید بدانند که به حرف چه کسانی گوش بدهند و چه کسانی نه! همچنین انتخاب بازی های هوشمندانه توسط مربی کمک می کند که برخی از صفات مانند روحیه جنگجویی و مبارزه در سگ های نگهبان تقویت شود. فراموش نکنید که تربیت سگ های نگهبان حتما باید از دوره توله بودن شروع شود تا بهترین نتیجه را بتوانیم بگیریم.

مطلب پیشنهادی

خصوصیات سگ هاسکی + از بدو تولد تا خصوصیات رفتاری و آموزش

خصوصیات سگ هاسکی + از بدو تولد تا خصوصیات رفتاری و آموزش

زیستگاه اصلی سگ هاسکی به مناطق سردسیر آلاسکا برمی‌گردد. در واقع اسکیموها از این نژاد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *