پنجشنبه , 20 اردیبهشت 1403 - 3:31 قبل از ظهر

ریختن نمک در پودر دکلره

 

ریختن نمک در پودر دکلره، شاید تاکنون این مطلب را شنیده باشید. اما خانم هایی که همواره موهای خود را با دکلره روشن می کنند به خوبی می دانند که تاثیر دکلره می تواند چقدر در آسیب رساندن به موها موثر باشد. بیشتر آرایشگر ها به کار بردن ماسک مو یا کوتاه کردن مو یا غیره را برای رفع این آسیب دیدگی توصیه می کنند. اما می توان به جای به کار بردن مواد شیمیایی از روش های طبیعی دیگری چون ریختن نمک در پودر دکلره بهره برد.

آسیب های پودر دکلره به مو

امروزه افراد کمتر به فکر درمان های شیمیایی هستند. بیشتر خانم ها درمان و ترمیم موی سر به روش های طبیعی چون ریختن نمک در پودر دکلره را ترجیح می دهند. چرا که پودر دکلره در جهت داشتن یک رنگ موی بی نقص بسیار مفید عمل می کند. اما در مقابل کسب یک رنگ مو ایده آل، باید به عوارض این پودر نیز توجه شود. در نتیجه بیشتر آرایشگر ها ریختن نمک در پودر دکلره را برای کاستن عوارض دکلره که به شرح زیر هستند را پیشنهاد می کنند:

  • رطوبت مو مهمترین فاکتور برای شادابی و طراوت آن است. اما این پودر برای حذف رنگدانه های مو از این رطوبت استفاده می کند. در نهایت شما یک موی شکننده و آسیب پذیر خواهید داشت.
  • سوختن مو یکی دیگر از عوارض غیر قابل جبران به کار بردن این محصول است.
  • پوست سر مهمترین عامل در داشتن موهای شاداب و با رشد عالی است. این محصول می تواند سبب التهاب و زخم هایی در پوست سر شود. در واقع این پودر، پوست سر را نابود می کند.

با وجود چنین مضراتی که پودر دکلره دارد در ادامه مطلب دو روش برای ترمیم مو به کمک ریختن نمک در پودر دکلره ارائه خواهد شد.

ترمیم موهای آسیب دیده از دکلره با نمک

پودر دکلره را با محصول اکسیدان مخلوط نمایید. حال بهترین روش تقسیم بندی مو به ۴ بخش است. در زمان آغشته کردن مو به ترکیب آماده شده سعی نمایید دو سانت اولیه مو را نادیده بگیرید. میزان و مدت استراحت دکلره بر روی مو به جنس موی شما بستگی دارد. حداکثر زمانی که برای آغشته شدن مو به دکلره پیشنهاد می شود ۳۰ دقیقه است. حتما در طول این زمان مو را بررسی کنید. باید دقت شود کش آمدن مو نشان دهنده ضعیف شدن مو است و فورا باید شسته شود. برای پیشگیری از آسیب دیدن مو یا ترمیم مجدد مو می توان مقداری نمک را به آن اضافه کرد. یا می توانید ساقه مو ها را با نمک آغشته کنید تا صدمه به حداقل برسد.

در روش دوم برای ترمیم موهای آسیب دیده از دکلره با نمک، می توان از مخلوط آب نمک استفاده کرد. به این صورت که اگر اندازه موی شما بلند است بهتر است یک تشت را از مخلوط نمک و آب پر کنید. میزان نمک و آب باید در حدی باشد که آب مزه شوری به خود بگیرد. حال موهای خود را در این تشت قرار دهید. مدت زمانی که مو در این مخلوط باید استراحت کند ۲ دقیقه است. باید در طول این مدت، با آب بازی کنید تا تمام سطح مو به این مخلوط آغشته شود.

ماساژ دادن مو با نمک می تواند تاثیر فوق العاده ای به جا بگذارد. از جمله ترمیم موهای شکننده و آسیب دیده. همچنین سبب تحریک فولیکول های رشد مو خواهد شد. در واقع ریختن نمک در پودر دکلره می تواند فولیکول های موجود در مو را تقویت کند و در بهبود و اصلاح گردش خون پوست سر بیشترین نقش را داشته باشد. تا حد امکان سعی نمایید از نمک دریا در این مورد استفاده کنید. همچنین می توانید برای ترمیم موهای آسیب دیده پس از رنگ کردن مو با دکلره مقداری نمک را داخل شامپوی خود بریزید. سپس با ماساژ و تکرار آن طی یک ماه امکان ترمیم مو صورت خواهد گرفت. تا حد امکان توصیه می شود موهای خود را دکلره نکنید. اما اگر مجبور به این کار شدید ریختن نمک در پودر دکلره را حتما امتحان نمایید. چرا که روشی کاملا طبیعی است.

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *