یکشنبه , 30 اردیبهشت 1403 - 11:24 قبل از ظهر

برای از بین بردن زردی مو چه رنگی بزنیم

زرد شدن مو بعد از دکلره، از مهم‌ترین مشکلات خانم‌هایی است که به دنبال استفاده از رنگ‌های روشن  هستند. در این حالت افراد ابتدا موها را دکلره کرده، بعد از رنگ دلخواه استفاده می‌کنند، به همین دلیل باید بعد از دکلره کردن، زردی را از بین ببرند. در این مقاله قصد داریم به بعضی روش‌های کارآمدی که با استفاده از آن‌ها می‌توان این تناژ را از بین برد، بپردازیم. اگر این موضوع دغدغه‌ی شما هم هست، در این مقاله با ما همراه باشید.

چند ترفند ساده برای برطرف کردن تناژ زرد و قرمزی موهای رنگ

چند ترفند ساده برای برطرف کردن تناژ زرد و قرمزی موهای رنگ

شما برای خلاص شدن از این تناژ خاص، می‌توانید از روش‌های متنوعی استفاده کنید. در این‌جا تلاش کرده‌ایم که به چند ترفند ساده،‌در این زمینه، اشاره کنیم.

 استفاده از واریاسیون

یکی از ترفندهای ساده‌ای که می‌توان برای از بین بردن تناژ زرد و قرمزی به کار برد، استفاده از واریاسیون‌های مناسب است. برای مثال اگر به دنبال از بین بردن این تناژ از موی خودتان هستید، می‌توانید از واریاسیون نقره‌ای یا بنفش استفاده کنید. همان‌طور که می‌دانید، رنگ بنفش مکمل رنگ زرد است. به همین دلیل زمانی که با هم ترکیب شوند، می تواند آن را کاملاً خنثی کند.

درصورتی که قصد دارید تناژ قرمزی را از موی خودتان حذف کنید، می‌توانید با استفاده از واریاسیون سبز، این کار را انجام دهید. به این منظور، بعد از رنگ کردن موها در صورتی که تناژ زرد یا قرمز را دیدید، می‌توانید واریاسیون مناسب را با اکسیدان مخلوط کرده و روی موی خودتان قرار دهید.

 استفاده از شامپو ضد زردی

یکی دیگر از روش‌هایی که برای از بین بردن تناژ قرمزی مناسب است، استفاده از شامپوهای ضد زردی است. این شامپوها در برندهای مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند و رنگشان بنفش است. معمولاً بعد از دکلره کردن، با استفاده از چنین شامپویی، تناژی که دوست ندارید، پاک می‌شود.

 استفاده از روش های طبیعی

روش‌های طبیعی مختلفی برای از بین بردن زردی مو بعد از دکلره، مفید هستند. بعضی روش‌های طبیعی شامل موارد زیر هستند:

  • استفاده از لیمو: آبلیمو به دلیل خاصیت حل کنندگی، می‌تواند زردی را از روی موها پاک کند. ابتدا باید آب دو عدد لیمو را به‌صورت کامل بگیرید و بعد با استفاده از یک آبپاش، آن را روی موهای خود اسپری کنید. در ادامه مو را بپوشانید و به مدت یک ساعت، در محلی گرم بنشینید یا با استفاده از سشوار، مو را گرم کنید. در نهایت بعد از یک ساعت، مو را با استفاده از شامپوی مناسب بشویید.
  • استفاده از سرکه سیب: یک فنجان سرکه سیب را داخل اسپری بریزید و بعد از قسمت ریشه به سمت پایین، روی موی خودتان اسپری کنید.‌ برای مدت زمان ۲ تا ۳ دقیقه، موی خودتان را ماساژ دهید و بعد دوش آب گرم بگیرید. چد دقیقه زیر آب گرم بمانید و موهایتان را با استفاده از نرم‌کننده آبکشی کنید.
  • استفاده از جوش شیرین: به این منظور باید جوش شیرین را با هیدروکسید پراکساید ترکیب کنید و خمیر به‌دست آمده را به مدت ۱۵ دقیقه روی موهای خود قرار دهید. در نهایت مو را با استفاده از آب گرم بشویید.

 از بین بردن زردی مو

استفاده از رنگساژ

با استفاده از رنگساژ می‌توانید تناژ قرمز یا زرد را از روی موی خودتان بردارید. برای از بین بردن تناژ، از رنگساژ آبی استفاده کنید. تناژ قرمزی با استفاده از رنگساژ سبز، از بین می‌رود. برای رنگساژ کردن مو، می‌توان دو قاشق رنگ آبی را با اکسیدان ۹ درصد ترکیب کرد و روی موها قرار داد.

استفاده از ماسک مو

یکی از مهم‌ترین دلایلی که موب عد از رنگ کردن دچار زردی می شود، ضعیف شدنش است. با استفاده از ماسک، می‌توان مو را تقویت کرد و جان تازه‌ای به آن داد. به همین دلیل استفاده از ماسک مو باعث از بین رفتن تناژ زردی می‌شود. ماسکی که برای از بین بردن این تناژ استفاده می‌کنید، بهتر است دارای رنگدانه‌های بنفش باشد یا روی آن مشخصاً درج شده باشد که این ماسک برای از بین بردن تناژ زردی است.

در صورتی که این مقاله را پسندیدید و به حوزه‌ی مو و رنگ مو علاقه‌مد هستید، به شما پیشنهاد می‌دهیم که به دیگر مقالات وبسایت سیب، در این زمینه، سر بزنید.

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *