جمعه , 10 فروردین 1403 - 1:55 بعد از ظهر

جلوگیری از دید همسایه به حیاط

یکی از مشکلات رایجی که معمولا افراد در ساختمان های مختلف با آن مواجه هستند، سرک کشیدن همسایه به داخل خانه است. متاسفانه این موضوع می تواند نشان دهنده بی فرهنگی آن فرد باشد. البته گاهی نیز آنقدر دید خانه همسایه زیاد است که فرد حتی به صورت غیر ارادی به داخل حیاط همسایه نگاه می کند. برای جلوگیری از دید همسایه به داخل حیاط، روش های مختلفی وجود دارند که اگر با این مشکل مواجه هستید، می توانید از آن ها کمک بگیرید. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با چند ایده برای کاهش این موضوع آشنا کنیم.

روش های جلوگیری از دید همسایه به حیاط

جلوگیری از دید همسایه به حیاط یکی از چالش های اصلی افرادی است که در نزدیکی آن ها همسایه های مختلفی زندگی می کنند. اگرچه دید زدن به داخل حیاط مردم، می تواند نشانه بی فرهنگی باشد؛ اما احتمالا از دست شما خارج است که به دیگران یاد بدهید که این کار را انجام ندهند. خوشبختانه روش های ساده ای وجود دارند که می توانید با کمک گرفتن از آن ها، جلو این اتفاق را بگیرید. در ادامه به 4 روش کم هزینه و کاربردی برای این کار اشاره می کنیم.

استفاده از گیاهان بلند در بالای سر حیاط

جلوگیری از دید همسایه به حیاط با کمک گیاهان بلند یا سقفی در حیاط، می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. اگر دوست دارید نور وارد حیاط شود، ولی می خواهید دید را نیز کاهش دهید، می توانید از گل و گیاه استفاده کنید. گیاهانی که به صورت چسبنده رشد می کنند و روی سقف قرار می گیرند، می توانند بهترین گزینه باشند.

گیاهانی مانند درخت انگور می توانند برای کاهش دید حیاط بهترین گزینه باشند. فقط کافیست که از توری های تخم مرغی روی سقف حیاط استفاده کنید و برگ ها و شاخه های درخت انگور را روی آن ها قرار دهید. رشد درخت، برگ ها و شاخه ها باعث می شود که دید داخل حیاط کاهش پیدا کند.

استفاده از گیاهان بلند در بالای سر حیاط

استفاده از سایه بان های متحرک

اگر به دنبال یک روش عالی برای جلوگیری از دید همسایه به داخل حیاط یا حتی بالکن هستید، می توانید از سایه بان های متحرک استفاده کنید. این سایه بان ها می توانند برای کاهش نور وارد شده به داخل خانه نیز مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین، از لحاظ کارایی خیالتان از بابت سایه بان های متحرک راحت باشد.

سایه بان های متحرک می توانند باعث ایجاد محدودیت در سقف حیاط شما شوند. پس اگر مشکل شما این است که حیاطتان دید زیادی برای همسایه های طبقه بالایی دارد، می توانید از سایه بان های متحرک استفاده کنید. این سایه بان ها هم به صورت برقی قابل تهیه اند، هم به صورت دستی.

از مهم ترین ویژگی های این سایه بان ها این است که می توانند با جنس های مختلفی تهیه شوند. سایه بان های پارچه ای، شیشه ای و … به صورت چتری، جمع شونده و … قابل تهیه هستند که می توانید بر اساس نیاز خودتان، هر یک از این سایه بان ها را تهیه کنید.

استفاده از سایه بان های متحرک

استفاده از پارتیشن های چوبی

این پارتیشن ها دارای تنوع زیادی هستند و می توانید بر اساس سلیقه خودتان هر کدام از آن ها را تهیه کنید. پارتیشن ها می توانند بخشی از فضای داخل حیاط شما را به یک مکان خصوصی تبدیل کنند. اما به هر حال به دلیل اینکه سقف ندارند، نمی توانند برای کاهش دید همسایه های دیگر در ارتفاعات بالا مورد استفاده قرار گیرند. اگر مشکل شما این است که همسایه ها از طبقات بالاتر داخل حیاط را نگاه می کنند، باید از روش های دیگر مانند سایه بان های متحرک برای محدود کردن دید همسایه ها به داخل حیاط استفاده کنید.

استفاده از پارتیشن های چوبی

استفاده از پرده برای ورودی حیاط

یکی از بهترین روش های جلوگیری از دید همسایه به حیاط که بسیار کم هزینه نیز می باشد، استفاده از پرده است. اگر مشکل شما برای دید داخل حیاط، همان بخش ورودی حیاط است می توانید جلوی درب ورودی یک پرده نصب کنید. این پرده ها دارای تنوع بسیار زیادی هستند و حتی می توانند باعث زیبایی حیاط شما نیز شوند. با این حال انتخاب این روش برای کاهش دید در حیاط بستگی به نظر شخصی شما دارد.

مطلب پیشنهادی

چه میز تلویزیونی بخریم

چه میز تلویزیونی بخریم

چهارپایه نمایشگرهایی همچون تلویزیون، یکی از اسباب و لوازم مهم در هر خانه‌ای محسوب می‌شود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *