یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403 - 1:29 بعد از ظهر

علت براق شدن رنگ مو

 

براق شدن رنگ مو تاثیر زیادی بر ظاهر فرد داشته و درخشندگی و زیبایی مو را چندین برابر می کند. البته درخشندگی بعد از رنگ کردن مو خیلی سریع ناپدید می شود که جهت حفظ آن باید چند نکته ضروری و ساده را رعایت کرد. استفاده از شامپوی مناسب می تواند چربی، گرد و خاک و آلودگی انباشته شده روی سر را از بین ببرد. در نتیجه براقی فوق العاده ای به موها می بخشد. همچنین عدم استفاده از سشوار داغ به ویژه روی موی خیس یکی از دلایل براق ماندن رنگ مو است.

برای براق شدن رنگ موهایم چه کنم؟

یکی از مزیت های اصلی رنگ مو این است که درخشندگی و براقی خاصی به موها می بخشد. همچنین براق شدن رنگ مو استایل فرد را بی نظیر می نماید. متاسفانه با گذشت چند روز از پروسه رنگ کردن مو، می توان شاهد کدر و بدرنگی موها بود. براقی و درخشندگی رنگ مو با انجام صحیح فرآیند رنگ گذاری به دست می آید. ناگفته نماند که حفظ این براقی تنها از طریق روش های مراقبت های بعد از رنگ گذاری امکان پذیر است که شامل موارد زیر است:

  • استفاده از شامپو مناسب

استفاده از شامپو بعد از اتمام پروسه رنگ کردن مو می تواند از براق شدن رنگ مو جلوگیری نماید. زیرا رنگ به 24 ساعت زمان نیاز دارد تا در ساقه موها به خوبی نفوذ کند. بنابراین شست و شوی کمتر موها به معنی درخشندگی و ماندگاری بالای رنگ مو است. همچنین چربی طبیعی موجود در پوست سر و روی موها از طریق شامپو از بین رفته و راهی برای حفظ رنگ مو وجود نخواهد داشت. پس بهترین روش، شست و شوی موها در طول هفته حداکثر دو بار است. البته افرادی که موهای چربی دارند باید از تکنیک شامپو خشک بهره ببرند.

  • آب داغ

آب داغ دشمن موهای رنگ شده است که استفاده از آن خشکی مو را به دنبال دارد. بنابراین از براق شدن رنگ مو جلوگیری کرده و عمر آنها را کوتاه می کند. همچنین پولک های کوتیکول با حرارت بالا باز شده و با کاهش رطوبت موجب حذف رنگ مو می شوند. پس موها را شامپو زده و برای آبکشی از آب 20 الی 25 درجه استفاده کنید. البته شست و شوی مجدد موی سر با سردترین آب قابل تحمل منجر به بسته شدن منافذ کوتیکول ها شده و بر ماندگاری و براق شدن موها تاثیر می گذارد.

  • اتو مو

کلیه وسایل حالت دهنده با درجه حرارت بالا همچون فرکننده ها، اتو، سشوار و … از براق شدن رنگ مو در دراز مدت می کاهند. بنابراین مو رنگ کدر به خود می گیرد به ویژه اگر رنگ مو قهوه ای با تناژ قرمز و یا رنگ بور باشد. پس برای پیشگیری از آسیب دیدگی موها باید آب اضافی را با حوله گرفته و موهای تقریبا نمدار اتو یا سشوار شوند. البته اتو باید در پایین ترین دما و سشوار هم با مو تماس نداشته باشد. ناگفته نماند استفاده از شانه هایی با دندانه های زیاد منجر به شکنندگی مو شده و به مرور زمان از براقی و زیبایی مو می کاهد.

  • نرم کننده

استفاده از ماسک های خانگی یا نرم کننده قبل از پروسه انجام رنگ می تواند خوب باشد. ولی در شرایطی که مو رنگ شود بدون شک از براق شدن رنگ مو می کاهد. بنابراین ماسک مو یا نرم کننده از طریق فولیکول مو جذب می گردد تا مو را رطوبت رسانی کند. پس هنگامی که این مواد با آب شسته می شوند رنگ را با خود برده و به مرور از براقیت و درخشندگی مو می کاهند.

روش های طبیعی برای براق شدن رنگ مو

روش طبیعی برای براق شدن رنگ مو به ویژه در افرادی که بیرون از خانه مشغول به فعالیت هستند یا مدام زیر نور آفتاب قرار می گیرند، بسیار زیاد است. البته روغن ها نقش به سزایی در براقی و درخشندگی موها دارند و یک معجزه زیبایی به شمار می روند. بنابراین از مهم ترین روش های طبیعی برای افزایش درخشندگی موها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روغن آرگان

روغن آرگان برای تقویت و براق شدن رنگ مو در کانون توجه متخصصان محصولات زیبایی قرار گرفته است. زیرا سرشار از اسیدهای چرب، آنتی اکسیدان و ویتامین E بوده که به رشد مو کمک شایانی می کند. البته برای نتیجه دهی بیشتر باید برندهای معتبر و اصل روغن آرگان را خریداری نمود.

  • روغن نارگیل

روغن نارگیل به عنوان یک ناجی زیبایی در دنیا محصولات آرایشی و مراقبتی معرفی شده است که براق شدن رنگ مو را در طول مصرف تضمین می نماید. زیرا ویتامین ها و اسیدهای چرب موجود در این روغن، پوست سر را رطوبت رسانی می کند.

  • ویتامین ها

روش های مختلفی برای آبرسانی و براق شدن رنگ مو وجود دارد، ولی حفظ رطوبت فولیکول و ریشه ی مو یک موضوع کاملا مجزا است. افرادی که موهای خشک و کدری دارند به احتمال زیاد ویتامین های لازم برای لطافت و درخشندگی موها را از دست داده اند. پس با مصرف روغن امگا، بیوتین، اسید فولیک و ویتامین E می توان کدری و خشکی مو را رفع کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *