دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403 - 8:41 قبل از ظهر

نوشیدنی مفید برای ترک اعتیاد

هنگامی که افراد تصمیم به ترک اعتیاد می کنند باید مصرف نوشیدنی های مفید را بیشتر از قبل کنند. بدن در دوران ترک ضعیف می شود و لازم است تا در این دوران با انواع مکمل ها و نوشیدنی از قبیل کرمکی، آب هندوانه، انار، قهوه و … بدن را تقویت کرد.
مصرف نوشیدنی های که پزشک در دوران ترک تجویز می کند میل به مصرف دوباره مواد مخدر را کاهش می دهد. بازگردانی سیستم ایمنی در افراد درگیر اعتیاد کمی زمان بر است اما با مصرف نوشیدنی ها و برنامه غذایی مفید می تواند این روند را تسریع بخشید.

بهترین نوشیدنی برای ترک اعتیاد و تقویت بدن

همه ی افراد معتاد در ابتدای ترک اعتیاد میل به مصرف مجدد مواد دارند. اما برای جلوگیری از این مصرف دوباره بهتر است در کنا داروها و درمان های پزشکی مصرف مایعات و نوشیدنی های مفید را بیشتر از قبل کرد.
مصرف بهترین نوشیدنی ها و مواد غذایی می تواند روند ترک اعتیاد را بهبود ببخشد. در این بین برخی از نوشیدنی ها علاوه بر کمک به ترک به تقویت بدن هم کمک می کنند. شما نیازی به صرف هزینه بالا برای تهیه این نوشیدنی ها ندارید و به راحتی در منزل می توانید آن را تهیه کنید. در زیر به چند نمونه از بهترین نوشیدنی ها برای ترک اعتیاد اشاره می کنیم.

بهترین نوشیدنی برای ترک اعتیاد و تقویت بدن

مصرف آب انار

از آنجا که نقش ویتامین ها در ترک مواد مخدر و تقویت بدن را نمی توان نادیده گرفت پس بهتر است در کنار آمپول های مولتی ویتامین نوشیدنی های مفیدی از قبیل آب انار را هم در برنامه غذایی خود قرار دهید. انار یکی از منابع غنی ویتامین C، ویتامین های گروه B و اسید فولیک است. آب انار یک نوشیدنی مفید برای تقویت بدن است چون سرشار از آنتی اکسیدان است. زمانی که فرد در دوران ترک بسر می برد لازم است مرتب ویتامین به بدن آن برسد. پس آب انار یک ماده طبیعی و بدون نگهدارنده است که علاوه به تسریع روند ترک مواد مخدر به پیشگیری از سرطان هم کمک می کند.

مصرف آب هندوانه برای ترک اعتیاد

همانطور که می دانید افرادی که با معضل اعتیاد مواجه هستند دچار کم آبی شدید بدن می شوند. اما زمانی که شروع به ترک اعتیاد می کنند باید بتوانند اب از دسته رفته بدن را هم جبران کنند. مصرف آب هندوانه کم آب شدن بدن را به مرور رفع می کند و باعث کاهش مشکلات پوستی می شود.

بهترین نوشیدنی برای ترک اعتیاد و تقویت بدن
سم زدایی در فرایند ترک اعتیاد بسیار مهم است شما اگر بتوانید مصرف نوشیدنی های مفیدی همچون اب میوه ها را افزایش دهید به سم زدایی سریع تر کمک می کنید. آب هندوانه یکی از بهترین آب میوه ها برای سم زدایی در بدن افراد معتاد است.
زمانی که افراد مداوم مواد مخدر های گوناگون را مصرف کرده باشند سطح منیزیم ان ها به شدت کاهش پیدا کرده است. آب هندوانه یک منبع مهم برای تامین منیزیم بدن است. اعتیاد به مواد مخدر باعث مشکلات رایجی از قبیل یبوست، مشکلات پوستی و … می شود. پس بهتر است برای به حداقل رساندن این عوارض از مصرف آب هندوانه هنگام ترک غافل نشوید.

نوشیدنی مفید برای ترک اعتیاد آسان و راحت

وقتی صحبت از نوشیدنی های مفید و در عین حال ساده و آسان برای ترک اعتیاد می شود نمی توان از نقش قهوه غافل شد. همه ی ما می دانیم که مصرف قهوه به منظور رفع خستگی و افزایش تمرکز همیشه رایج بوده است. وجود کافئین احساس خستگی و خواب را به تاخیر می اندازد و به نوعی آرامبخش است. متخصصان زیادی قهوه را به عنوان یک نوشیدنی کاربردی و مهم در رژیم غذایی افراد معتاد گنجانده اند. با مصرف قهوه در دوران ترک اعتیاد می توانید به بازیابی قوای جسمانی خود کمک کنید و آرامش درونی را دوباره بدست بیاورید.

نوشیدنی مفید برای ترک اعتیاد آسان و راحت
اغلب در دوران ترک اعتیاد نوشیدنی ها و مکمل هایی تجویز می شود که به بازگشت نیرو و قوای جسمانی افراد کمک شود. ورزش در کنار مصرف قهوه می تواند خستگی را به تعویق بیندازد و فرد زمان بیشتری را صرف ورزش کند.
مصرف طولانی مدت مواد مخدر باعث آسیب به مخاط های معده می شود در نتیجه جذب آهن در این افراد به شدت افزایش پیدا می کند. با مصرف قهوه می توانید مانع جذب آهن به بدنتان شوید.
آب بهترین نوشیدنی برای ترک اعتیار آسان و راحت
یکی دیگر از نوشیدنی های در دسترس و البته مفید برای ترک اعتیاد، آب است. سعی کنید در زمان ترک اعتیاد در طول شبانه روز ۴۳ لیتر آب مصرف کنید چون سم زدایی بدن وابسته به مصرف آب است.

دم کرده گیاه مردمکی

دم کرده گیاه مرمکی یکی دیگر از نوشیدنی های مفید برای ترک مواد مخدر است. این گیاه به قدری مفید است که برای ترک انواع مخدر مانند شیشه و متادون هم موثر است.

نوشیدنی مفید برای ترک اعتیاد آسان و راحت

شربت سکنجبین بهترین نوشیدنی برای ترک اعتیاد آسان و راحت

یکی دیگر از نوشیدنی هایی که به شدت روی روند ترک اعتیاد تاثیر مثبت می گذارد شربت سکنجبین است. این شربت ترکیب دو ماده ی اصلی سرکه و عسل است. این نوشیدنی کمک می کند تا صفرای اضافی خارج شود و مشکلات مربوط به گوارش و کبد رفع می شود.
در پایان بهتر است بدانید که:
هیچ نوشیدنی در دنیا وجود ندارد که به طور قطع باعث ترک اعتیاد شود. پس هیچوقت گول تبلیغات ظاهری رسانه را مبنی بر ترک انواع مخدر با نوشیدنی ها مختلف را نخورید. نوشیدنی های بالا به عنوان مکمل و تقویت کننده هستند و به فرد کمک می کند تا آهسته و تدریجی بدون عوارض اعتیاد را کنار بگذارد. لازم است بدانید که برخی از نوشیدنی ها باعث اختلال در گوارش می شوند و ممکن است فرد دچار یبوست یا اسهال شود. در نتیجه پیشنهاد مشاوران سیب این است كه به جای مصرف خودسرانه نوشیدنی های مختلف حتما با درمانگر خود مشورت کنید.

مطلب پیشنهادی

برای ترک شیشه چه بخوریم

برای ترک شیشه چه بخوریم

اعتیاد یکی از عواملی است که تمام ابعاد شخصیتی و زندگی فرد و اطرافیانش را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *