یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403 - 12:41 بعد از ظهر

کندن چسب شیشه پنجره

گاهی اوقات برای پاک کردن شیشه ها، مشکلاتی به وجود می آید که مهمترین آن ها، به جا ماندن اثر مواد یا چسب است. پاک کردن چسب از روی شیشه پنجره، دارای روش های مختلفی است که با استفاده از آن ها، می توانید به راحتی و بدون هیچ زحمتی، شیشه پنجره را کاملا تمیز کنید. در ادامه، چند روش معمول و کاربردی برای پاک کردن چسب شیشه پنجره را مورد بررسی قرار می دهیم؛ با ما همراه باشید.

روش های پاک کردن جای چسب و کندن برچسب از شیشه

برای کندن چسب شیشه پنجره، می‌توانید روش‌های زیر را امتحان کنید:

  • استفاده از روغن مایع: روغن مایع می‌تواند، یک روش موثر برای کندن چسب و برچسب از شیشه پنجره باشد. برای این کار، مقداری روغن مایع (مانند روغن آرگان، روغن زیتون یا روغن ماشین) را روی چسب مورد نظر بریزید و مدتی صبر کنید. سپس با استفاده از یک پارچه یا کاغذ، لایه چسبیده را پاک کنید.
  • استفاده از الکل:: الکل ایزوپروپیلیک (روان کننده) می‌تواند آثار چسب و برچسب های چسبیده به شیشه پنجره را پاک کند. مقداری الکل را روی چسب بریزید و صبر کنید تا به خوبی جذب شود. سپس با استفاده از پارچه یا کاغذ، چسب را پاک کنید.
  • استفاده از حرارت: با استفاده از حرارت، چسب می‌تواند نرم شده و آسان‌تر کنده شود. از یک سشوار با حرارت متوسط ​​یا دمای متوسط ​​برای گرم کردن چسب استفاده کنید. سپس با دقت چسب را از روی شیشه بردارید.

روش های پاک کردن جای چسب و کندن برچسب از شیشه

پاک کردن شیشه با استفاده از کره

استفاده از کره می‌تواند روشی موثر برای پاک کردن برچسب‌ها از روی شیشه باشد. این مواد، چربی را به برچسب منتقل می‌کنند و باعث سستی اتصال آن ها می‌شوند و باعث کنده شدن آن ها می گردد. برای این کار، به روش زیر عمل می کنیم:

  • مقداری کره یا روغن را روی برچسب بمالید و صبر کنید تا آن را جذب کند. معمولا چند دقیقه باید صبر کنید.
  • با استفاده از اسفنج یا اسکاچ نرم، برچسب را به آرامی پاک کنید. اگر اسکاچ را مستقیما روی شیشه استفاده می‌کنید، بهتر است از نوک تیز آن استفاده نکنید تا شیشه را نخراشد. در صورت لزوم، می‌توانید از آب گرم روی برچسب استفاده کنید تا برچسب به سادگی جدا شود. آب گرم می‌تواند برچسب را نرمتر کند و فرایند پاک کردن را آسان‌تر نماید.
  • پس از برداشتن برچسب، شیشه را با یک دستمال نرم و خشک تمیز کنید تا هر گونه روغن یا کره باقیمانده و همچنین، باقیمانده های چسب موجود بر روی شیشه را کاملا پاک کنید..

در هر صورت، قبل از استفاده از هر روشی، بهتر است در یک نقطه قابل دسترس از شیشه پنجره، تست کوچکی انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید، روش انتخابی به شیشه آسیب نمی‌رساند.

پاک کردن شیشه با استفاده از کره

روش کندن چسب از روی شیشه با خمیر جوش شیرین و روغن

استفاده از خمیر جوش شیرین و روغن می‌تواند روشی موثر برای کندن برچسب از روی شیشه باشد. این روش به شکل زیر انجام می‌شود:

  • ابتدا مقداری خمیر جوش شیرین را روی برچسب بمالید. برچسب باید به طور کامل تحت تاثیر خمیر قرار گیرد. خمیر جوش شیرین به عنوان حلال عمل می‌کند و باعث کند شدن و جدا شدن برچسب می‌شود.
  • صبر کنید تا خمیر جوش شیرین به مدت حدود 10-15 دقیقه روی برچسب باقی بماند. این زمان، به خمیر اجازه می‌دهد تا به آرامی برچسب را از روی شیشه پاک کند.
  • پس از گذشت زمان مورد نظر، برچسب را با استفاده از انگشتان خود یا با یک اسکاچ نرم به آرامی جدا کنید. برچسب باید به سادگی از روی شیشه جدا شود. در صورتی که برچسب هنوز به شیشه چسبیده است، می‌توانید از یک اسفنج استفاده کنید تا برچسب را به آرامی پاک کند.
  • پس از برداشتن برچسب، می‌توانید با استفاده از روغن مایع یا خمیر جوش شیرین، باقیمانده لک موجود بر روی شیشه را پاک کنید. روغن مایع را روی برچسب بمالید و آن را به آرامی پاک کنید. همچنین، می‌توانید از دستمال نرم و تمیز برای پاک کردن روغن و خمیر جوش شیرین استفاده کنید.

روش کندن چسب از روی شیشه با خمیر جوش شیرین و روغن

نحوه کندن چسب از روی شیشه با سس مایونز

یکی دیگر از روش های پاک کردن چسب یا آثار برچسب بر روی شیشه پنجره، استفاده از سس مایونز است. در این روش، چربی موجود در سس، می تواند به عنوان حل کننده چسب عمل کند و آن را به راحتی پاک نماید. برای این کار، چند قطره از سس را بر روی قسمت مورد نظر بریزید و چند دقیقه صبر کنید. سپس به آرامی و با استفاده از یک پارچه نرم، محل را پاک کنید.

برای پاک کردن شیشه از آثار برچسب یا سایر آلودگی هایی که بر روی آن باقی می مانند، می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. در این مطلب، به بررسی چند روش ساده و کاربردی اشاره کردیم که در پاک کردن سریع شیشه موثر هستند.

مطلب پیشنهادی

قیمت شیشه سکوریت دیجی کالا

قیمت شیشه سکوریت دیجی کالا

شیشه سکوریت، یکی از جدید ترین محصولات صنعت شیشه سازی است که در مقایسه با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *