یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403 - 6:22 بعد از ظهر

سخت ترین کشورها برای مهاجرت

امروزه به دلایل مختلف تمایل ایرانیان به مهاجرت به کشورهای دیگر افزایش چشمگیری یافته است. به همین علت مسئله مهاجرت از مهمترین مسائلی است که ذهن بخش زیادی از افراد جامعه را به خود درگیر کرده است. افرادی که قصد مهاجرت و زندگی در کشور دیگری را دارند، باید از قوانین و مقررات کشور مقصد به خوبی آگاه باشند. زیرا ممکن است که در صورت عدم آگاهی کافی از موارد قانونی آن کشور با مشکلاتی روبرو شوند.

این در حالی است که به تصور برخی افراد مهاجرت امری ساده است و با پول می‌توانند همه مشکلات موجود در این مسیر را حل کنند. اما باید به این اشخاص بگوییم که برخی از کشورها شرایط سختی را برای مهاجران جهت دریافت ویزا و اقامت اعمال کرده‌اند. در این مطلب از مجله اینترنتی سیب قصد داریم که شما را با سخت ترین کشورها برای مهاجرت آشنا کنیم.

لیست سخت ترین کشورها برای اخذ اقامت

همانطور که بیان شد، دریافت اقامت برخی از کشورها بسیار راحت است. زیرا در این کشورها قوانین دشواری برای مهاجران خارجی وجود ندارد. این در حالی است که پروسه اخذ اقامت در بعضی از کشورها مانند ایالات متحده آمریکا به سختی طی می‌شود. در این بخش با تعدادی از این کشورها آشنا خواهید شد.

لیست سخت ترین کشورها برای اخذ اقامت

چین

چین یکی از کشورهایی است که شما به سختی می‌توانید ویزای آن را دریافت کنید. در واقع برای ورود به این کشور باید اسناد و مدارک زیادی را آماده کرده و تحویل سفارت داد. همچنین برای اخذ حق ورود به چین و اقامت در این کشور باید مراحل و پروسه طولانی را طی نمود. لازم به ذکر است که پروازهای داخلی و خارجی چین قوانین و مقررات بسیار سختی دارند. به همین دلیل مهاجرت برای ایرانیان به این کشور دشوار است. تنها در صورتی می‌توانید به گرفتن ویزای این کشور امیدوار باشد که در روز مصاحبه سفارت یک ایده کاری خوب ارائه دهید. در غیر این صورت بهتر است که روی ویزای توریستی سرمایه‌گذاری کنید. تهیه این نوع ویزا آسان‌تر است.

روسیه

با وجود اینکه روسیه در لیست سخت ترین کشورها برای مهاجرت قرار دارد، اما برای ایرانیان گزینه مناسب و راحتی محسوب می‌شود. دلیل قرار دادن نام این کشور در فهرست کشورهای سختگیر جهت اخذ اقامت این است که برای رفتن به روسیه باید انگشت نگاری و چهره نگاری کامل انجام دهید. در واقع اگر در روز مصاحبه مدارک شما ناقص باشد، کل زحماتتان هدر خواهد رفت. برای اینکه با چنین مشکلاتی مواجه نشوید، بهتر است که پیش از اقدام برای مهاجرت به روسیه از یک وکیل باتجربه در این زمینه کمک بگیرید.

لیست سخت ترین کشورها برای اخذ اقامت

کره شمالی

فضای امنیتی به وجود آمده در این کشور به اندازه ای جدی و سخت است که زندگی را حتی برای ساکنین این کشور نیز دشوار کرده است. بنابراین جای تعجب نیست که بگوییم، مهاجرت به این کشور غیرممکن به نظر می‌رسد. در واقع اگر فردی قصد مهاجرت به این کشور را داشته باشد، تعجب‌آور است.

هندوستان

دریافت ویزای توریستی هندوستان دشواری‌های خاصی ندارد. این در حالی است که گرفتن ویزای اقامتی برای این کشور بسیار سخت است. دلیل این امر آن است که شما دقیقا نمی‌دانید، برای اخذ ویزای هندوستان چه اقداماتی باید انجام دهید. قوانین و مقررات مربوط به دریافت ویزای هندوستان روز به روز دشوارتر می‌شود. در نتیجه برای اینکه اجازه اقامت در این کشور را داشته باشید، پروسه اقامت می‌تواند زمان و هزینه زیادی از شما بگیرد.

تایلند

گرفتن ویزای توریستی تایلند همانند هندوستان ساده است. اما برای دریافت اجازه اقامت در تایلند باید بدانید که روال اداری این کشور بسیار پیچیده و زمانبر است. این امر حتما شما را خسته خواهد کرد.

لیست سخت ترین کشورها برای اخذ اقامت

چاد

چاد با وجود اینکه تعداد توریست‌های خارجی بسیار کمی در سال دارد، در لیست سخت ترین کشورها برای مهاجرت قرار می‌گیرد. سفارت این کشور در ایران وجود ندارد و در صورتی که قصد مهاجرت به این کشور را داشته باشید، باید به سفارت چاد در کشورهای همسایه مراجعه کنید. توجه داشته باشید که برای دریافت وقت مصاحبه از سفارت این کشور باید مدت زمان زیادی منتظر مانده و مدارک خود را به طور کامل آماده کنید.

همچنین در نظر داشته باشید که داخل سفارت چاد هیچ کس با شما انگلیسی صحبت نخواهد کرد. بنابراین شما باید برای برقراری ارتباط با مسئولان سفارت به زبان انگلیسی مسلط باشید.

بلژیک

این کشور در زمینه صدور ویزا برای ایرانیان بسیار سختگیر است. البته شما باید این موضوع را درباره سایر کشورهای بلوک شرق اروپا مانند آلمان نیز به یاد داشته باشید.

سوئد و دانمارک

متاسفانه در چند سال اخیر مهاجرت ایرانیان به کشورهای سوئد و دانمارک نیز با محدودیت و سختی‌هایی همراه است.

لیست سخت ترین کشورها برای اخذ اقامت

هلند

هلند برای مهاجران خارجی قوانین و مراحل پیچیده و زمانبری را در نظر گرفته است. این امر ممکن است که افراد متقاضی دریافت اقامت این کشور را آزار دهد.

بلغارستان و مجارستان

دریافت اقامت این دو کشور نسبت به سایر کشورهای یاد شده سختی کمتری دارد. اما در کل با توجه به قوانین و مقررات مهاجرتی موجود در بلغارستان و مجارستان می‌توان این دو کشور را در فهرست سخت ترین کشورها برای مهاجرت دانست.

عربستان سعودی

عربستان نیز برای مهاجران شرایط و ضوابط دشواری را تعیین کرده و متقاضیان اقامت در این کشور باید تعهدات زیادی را رعایت کنند.

عربستان سعودی

نیجریه

نیجریه به این دلیل در لیست ما قرار دارد که برای اقامت در این کشور باید تاییدیه تمکن مالی با مبلغ بسیار بالا ارائه داد. به همین علت بسیاری از افرادی که به این کشور مهاجرت می‌کنند، نمی‌توانند گردش مالی مورد نظر نیجریه را انجام دهند. این امر باعث می‌شود که برخی از متقاضیان از اقامت در این کشور منصرف شوند. همچنین قوانین و مقررات نیجریه همواره در حال تغییر است. بنابراین فردی که قصد مهاجرت به این کشور را دارد، باید از قوانین روز این کشور آگاهی یابد.

 

مطلب پیشنهادی

مهاجرت از طریق دعوت نامه

مهاجرت از طریق دعوت نامه

در سال‌های اخیر مهاجرت به کشورهای اروپایی افزایش چشمگیری پیدا کرده است در این میان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *