جمعه , 31 فروردین 1403 - 8:38 قبل از ظهر

راه های خوشبو شدن خانه

خانه‌ای تمیز و معطر باعث آرامش ساکنین آن می‌شود، اما کارهایی همچون آشپزی، خرابکاری کودکان و حیوانات خانگی رایحه‌های مختلفی را در محیط خانه پخش می‌کنند. این بوها گاهی اوقات حس ناراحت‌کننده‌ای را برای اعضای خانواده به همراه دارند. سوال این است که راه‌های خوشبو شدن خانه چیست؟ در این مطلب از مجله اینترنتی سیب، در کنار هم، طریق خوشبو کردن محیط خانه و محل کار را یاد خواهیم گرفت، ما را با همراهی خود خوشحال کنید.

۷ روش طبیعی خوشبو کردن خانه

۷ روش طبیعی خوشبو کردن خانه

برای اینکه بتوانید خانه‌ای خوشبو و معطر داشته باشید، در ابتدا باید علت بد بودن شدن آن را متوجه شوید. در این صورت می‌توانید بفهمید که دقیقاً چه نوع بویی را باید از بین ببرید. برای مثال دود سیگار در خانه، بعد از مدتی بوی ناخوشایندی به وجود می‌آورد که بسیار ماندگار است. به یاد داشته باشید که برای از بین بردن هر نوع بوی نامطبوعی باید از تکنیک‌های مختلفی استفاده کنید.

سرکه

سرکه ماده‌ای موثر و طبیعی برای از بین بردن بوی نامطبوع سیگار است. این ماده به گونه‌ای بوها را خنثی می‌کند که انگار از اول بویی نبوده است. برای استفاده از سرکه به عنوان یکی از راه های خوشبو شدن خانه، باید پارچه‌ای را به آب گرم و سرکه آغشته کرده و بعد از گرفتن خیسی پارچه، آن را در محل مورد نظر تکان دهید. همچنین می‌توان مقداری سرکه را در فضای خانه اسپری کرد یا آن را در کاسه‌ای گوشه منزل قرار داد.

جوش شیرین

جوش شیرین می‌تواند بسیاری از بوهای ناخوشایند از جمله بوی نامطلوب کفش‌ها را از بین ببرد. برای مثال در اثر راه رفتن زیاد روی فرش‌ها باعث تجمع ذرات مختلف میان پرزهای آن‌ها می‌شود. شما می‌توانید برای رفع بوی بد فرش، مقداری جوش شیرین روی آن بریزید و سپس فرش را جارو کنید. بدین ترتیب فرش‌ها بوی خوبی گرفته و حس نو بودن را به شما منتقل می‌سازند.

در صورتی که تمایل به داشتن سینک ظرفشویی خوشبو دارید، مقداری مایع ظرفشویی حاوی اسانس لیمو را درون راه آب بریزید. سپس مقداری آب را به همراه جوش شیرین درون راه آب سینک ریخته و از تمیزی سینک خود لذت ببرید. همچنین ترکیب جوش شیرین و اسطوخودوس اتاق‌ها، سالن پذیرایی، حمام و تمام قسمت‌های خانه را معطر می‌سازد.

استفاده از گل و گیاهان معطر

گل‌ها علاوه بر این‌که دکوراسیون خانه را زیباتر می‌کنند، حس طراوت و تازگی را به محیط خانه برمی‌گردانند. اگر از گیاهانی خوش عطر در محیط خانه یا محل کار خود نگهداری کنید، بوی آن‌ها فضا را آکنده از عطری دل‌انگیز می‌سازند. گیاهانی همچون اسطوخودوس، گل شمعدانی، رزماری، نعناع بیابانی و اکالیپتوس، راهکارهایی موثر برای خوشبو کردن فضای منزل هستند.

رایحه یک شاخه اسطوخودوس تازه یا خشک همه فضا را پر می‌کند، به همین دلیل گزینه‌ای مناسب برای استفاده در حمام است.

استفاده از عود برای خوشبو کردن خانه

استفاده از عود

عود روشن کردن روشی باستانی برای خوشبو کردن خانه است. کشور چین از قرن‌ها پیش این خوشبوکننده‌ها را ساخته و از آن‌ها در مراسم‌های مذهبی استفاده کرده است. عود از ماده‌ای مشتعل مثل زغال یا گرد چوب همراه با ماده‌ای معطر مثل چوب صندل ساخته می‌شود. امروزه می‌توانید عود با رایحه‌های مختلف را خریداری کنید.

لیموترش

لیموترش میوه‌ای است که برای خوشبو کردن همه چیز کاربرد دارد. محلول آب لیموترش را در فضا اسپری کرده و از بوی مطبوع آن لذت ببرید. همچنین شما می‌توانید باقیمانده پرتقال و لیمو را با پوست در آب گذاشته و از شر بوهای بد خانه راحت شوید. با قرار دادن تکه‌ای لیمو در محل‌های بد بو مانند سطل آشغال یا توالت می‌توانید فضا را آکنده از رایحه آن کنید. در ضمن گذاشتن مقداری پوست پرتقال یا پوست لیمو در کنار شومینه نیز خانه شما را گرم و دلپذیر می‌سازد.

شمع های معطر

امروزه شمع‌ها با رایحه‌های گوناگون از جمله گل یاس، رز، شب بو، چوب ساج و وانیل تولید و به بازار عرضه می‌شوند. استفاده از شمع یکی از موثرترین راه های خوشبو شدن خانه و ایجاد فضایی آرامش‌بخش است. همچنین شمع‌های مختلف در تزیین خانه نیز بسیار موثر هستند.

قهوه

بوی قهوه بسیار منحصربه‌فرد است. با استفاده از قهوه می‌توانید بدون زحمت خانه خود را خوشبو کنید. پودر قهوه هر فردی را سرشار از مسرت و شادی کرده و بوی بد ناشی از آشپزی کردن را از بین می‌برد. با این روش می‌توانید از شر بوی سیر یا پیاز باقی مانده در آشپزخانه و همچنین بوی غذاهای فاسد خلاص شوید.

اگر این مقاله را پسندیدید، پیشنهاد می‌کنیم که از سایر مقالات مجله اینترنتی سیب دیدن کنید.

مطلب پیشنهادی

دیلیت اکانت تلگرام فوری بدون کد

  تلگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین مسنجرهای جهان، از طرفداران بسیاری برخوردار است. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳