یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403 - 7:46 بعد از ظهر

سند خانه برای تمکن مالی کانادا

طبق قوانین اداره مهاجرت کانادا، هر فرد یا خانواده باید قبل از ورود به کانادا ثابت کنند که توانایی تامین هزینه‌های زندگی خود مانند مسکن، غذا، پوشاک و غیره را دارند. سرپرست خانواده به عنوان تامین کننده هزینه ها، باید به اندازه تعداد اعضای خانواده گواهی تمکن مالی ارائه کند و این مبلغ باید حداقل به مدت شش ماه کل خانواده را در کانادا پوشش دهد. به عبارت دیگر باید به دولت کانادا نشان دهید که از نظر توانایی اقتصادی در شرایط خوبی هستید. اسناد شما شرایط مالی شما را نشان می‌دهند.

اسناد ملکی مانند سند زمین، سند خانه، سند مغازه و یا اجازه نامه خانه، مغازه یا زمینی که آن را اجاره داده‌اید همه اثبات‌کننده توانایی مالی و تمکن مالی شما هستند. بهتر است این اسناد ترجمه رسمی شوند و تاریخ ترجمه آن‌ها جدید باشد. اسناد ملکی می‌تواند به نام خود شما و در صورت داشتن اسپانسر مالی، به نام اسپانسر باشد.

مدارکی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، تنها توانایی مالی و تمکن مالی شما را به سفارت کانادا اثبات می‌کند. بنابراین شما نمی‌توانید به جای ارائه گواهی تمکن مالی، سند خانه ارائه دهید. گواهی تمکن مالی شما نشان دهنده پول نقدی است که دارید و سند ملکی، جواز کسب و …. برای موارد دیگری در بحث ویزا موثر هستند، اما به هیچ وجه به عنوان گواهی تمکن شما پذیرفته نمی‌شوند.

ارائه گواهی تمکن مالی جهت مهاجرت به کانادا

در ادامه این مقاله به طور کامل به مبحث گواهی تمکن مالی برای مهاجرت به کانادا و جزئیات مربوط به آن می‌پردازیم. اگر در فکر اقدام برای ویزای تحصیلی یا کاری کانادا هستید و سوالاتی در مورد ارائه‌ی گواهی تمکن مالی دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. مجله اینترنتی سیب اینجاست تا به شما در رسیدن به جواب سوالاتتان کمک کند.

ارائه گواهی تمکن مالی جهت مهاجرت به کانادا

همه افرادی که در پی مهاجرت به کانادا یا اخذ یکی از انواع ویزای توریستی کانادا ، تحصیلی و یا کاری‌اند. نیازمند ارائه گواهی تمکن و اسناد مالی هستند. ارائه گواهی تمکن مالی برای هر کسی که به نوعی درخواست ورود به کانادا را دارد الزامی است. هر حساب بانکی در هر بانک خصوصی یا دولتی و داخلی یا خارجی، نشان دهنده توان  اقتصادی شما است. تمامی شعب بانک‌ها در ایران موظف به ارائه گواهی تمکن مالی از حساب شما به زبان انگلیسی و با تبدیل به ارز دلخواه شما (دلار کانادا) هستند.

فرم مربوطه جهت اثبات توانایی مالی شما برای اخذ ویزای کانادا، باید حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز قبل از مراجعه به سفارت کانادا صادر شده باشد. جهت اخذ گواهی تمکن مالی لازم است تا با مراجعه به بانکی که در آنجا از حساب خوبی برخوردار هستید، درخواست خود را برای دریافت گواهی ارائه دهید. در این صورت با ارائه اصل کارت ملی، گذرنامه و تکمیل فرم درخواست گواهی تمکن مالی، می‌توانید برای دریافت گواهی اقدام کنید.

ارائه گواهی تمکن مالی جهت مهاجرت به کانادا

در گواهی تمکن مالی ویزای کانادا باید موارد زیر ذکر شوند:

  • نام شخص متقاضی
  • شماره حساب بانکی
  • مبلغ موجود در حساب بانکی
  • تاریخ افتتاح حساب بانکی
  • آدرس، شماره تلفن و ایمیل بانک
  • گردش شش ماهه‌ی حساب بانک

گواهی تمکن مالی جهت مهاجرت به کانادا

گواهی تمکن مالی جهت مهاجرت به کانادا

در نظر داشته باشید که اصالت گواهی تمکن مالی توسط اداره مهاجرت کانادا چک می‌شود. امکان استعلام آنلاین گواهی تمکن مالی برای برخی بانک‌های ایرانی مثل بانک ملت به راحتی و با استفاده از شماره و تاریخ نامه و آدرس لینک موجود در زیر نامه میسر است. در برخی موارد هم دیده شده اصالت نامه از طریق ایمیل از بانک صادر کننده استعلام شده است. در مجموع می‌توان گفت تهیه اسناد مالی مناسب در تمامی پروسه‌های اخذ اقامت دائم کانادا یا انواع ویزاها اهمیت بسیاری دارد. تعداد بسیار زیادی از پرونده‌های ویزا به علت نداشتن تمکن مالی مناسب ریجکت می‌شوند که می‌توان با کمی دقت و ارائه راهکار‌های مناسب از بروز چنین نتایجی جلوگیری کرد.

یکی از سوالات متقاضیان تحصیل در کانادا این است که حداقل چه مبلغی باید به سفارت نشان دهیم؟ طبق قانون اداره مهاجرت کانادا شما باید حداقل توانایی ساپورت ۱۲ ماه هزینه تحصیل و زندگی در کانادا را داشته باشید. برای اطلاع دقیق از این هزینه‌ها به جدول‌هایی که شرح دقیق هزینه‌های زندگی و تحصیل در کانادا در آن ذکر شده، مراجعه نمایید. لازم به ذکر است که اگر متاهل هستید باید هزینه‌های همسر و سایر افراد خانواده را نیز برای یک سال محاسبه کنید. تعداد افراد خانواده شما تعیین‌کننده‌ی میزان تمکن مالی است. بدیهی است که مخارج یک خانواده پنج نفره نسبت به یک خانواده دو نفره بالاتر است.

گواهی تمکن مالی جهت مهاجرت به کانادا

کلام پایانی

فکر می‌کنیم  با خواندن این مطلب متوجه شدید که ارائه‌ی گواهی تمکن مالی برای مهاجرت به کانادا ضرورت دارد. در واقع شما باید بتوانید شرایط خوب اقتصادی و مالی خود را به دولت کانادا نشان دهید و اثبات کنید. یکی از مواردی که به کمک آن می‌توانید شرایط خوب مالی‌تان را اثبات کنید، ارائه‌ی اسناد مربوط به خانه یا املاک دیگر شماست که در قسمت اول مقاله به آن پرداخیتم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شود. در پایان منتظر نظرات و بازخوردهای شما همراهان هستیم.

مطلب پیشنهادی

مهاجرت از طریق دعوت نامه

مهاجرت از طریق دعوت نامه

در سال‌های اخیر مهاجرت به کشورهای اروپایی افزایش چشمگیری پیدا کرده است در این میان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *