شنبه , 1 اردیبهشت 1403 - 2:32 قبل از ظهر

دو دست مبل راحتی در پذیرایی

نحوه چیدمان مبل راحتی در پذیرایی باعث دلباز یا دلگیر نشان دادن فضا خواهد شد. این موضوع به‌طور خاص برای دلبازتر شدن خانه‌هایی با متراژ کم، اهمیت زیادی دارد. شاید از خودتان بپرسید، اگر بخواهیم دو دست مبل راحتی در پذیرایی داشته باشیم، چه باید بکنیم؟ چطور باید دو سری مبل راحتی در پذیرایی چیده شوند تا فضای دنج و در عین حال شیکی داشته باشیم؟

پاسخ به این سوال کمی دشوار است. در اصل هر خانه و فضا باید به طور مجزا مورد بررسی قرار گیرد. متراژ پذیرایی و وسایلی که قرار است در آن چیده شوند، دو فاکتور مهم هستند. فراموش نکنید که چنین چیدمانی، زمانی جذاب است که باعث دل گرفتگی فضای خانه نشود. همچنین نباید به گونه‌ای باشد که مبلمان شما دست و پا گیر و شلوغ به حساب بیاید.

انتخاب رنگ برای دو دست مبل راحتی در پذیرایی

انتخاب رنگ برای دو دست مبل راحتی در پذیرایی

برای چیدن دو دست مبل راحتی در پذیرایی، باید به بعضی نکات توجه کنید. برای مثال، بهتر است رنگ دو دست، با همدیگر هماهنگ باشند. یعنی به گونه‌ای انتخاب شوند که باعث شیک نشان دادن منزل شما شوند؛ حتی اگر تفاوت رنگ مبلمان راحتی زیاد باشد.

رنگ‌های مکمل یکدیگر، گزینه مناسبی هستند؛ مثل زرد و طوسی. در نظر داشته باشید که رنگ فرش، پرده و مبلمان شما هم باید با هم هماهنگی داشته باشند. در غیر این صورت، ترکیب آن‌ها چندان جذاب به نظر نمی‌رسد.

تعداد مبل‌ ها برای چیدن دو سری مبل راحتی در پذیرایی

برای چیدن دو دست مبل راحتی در پذیرایی باید فضای کافی در اختیار داشته باشید. می‌توانید قبل از خرید، متراژ پذیرایی را اندازه بگیرید. به این ترتیب، اگر فکر می‌کنید کاربرد دو ست مبل، فضا را شلوغ می‌کند، به خرید یک ست و نیم ست راحتی فکر کنید.

نحوه چیدن دو دست مبل راحتی در پذیرایی

نحوه چیدن دو دست مبل راحتی در پذیرایی سلیقه‌ای است. هر چند می‌توانید برای طراحی چیدمان منزل از افراد متخصص کمک بگیرید. معمولاً طراحان داخلی منازل بر اساس ساختار منزل (مستطیلی، مربعی یا ال بودن) ایده‌های استانداردی ارائه می‌دهند. در اینجا ما به چند ایده برای چیدن مبلمان راحتی در پذیرایی، اشاره خواهیم کرد.

چیدن سرویس مبلمان روبروی یکدیگر

یکی از روش‌های چیدن دو دست مبل راحتی، حالتی است که سرویس‌ها مقابل هم چیده می‌شوند. به طوری که افراد و مهمان‌ها کاملاً در ارتباط با یکدیگر باشند. در این حالت می‌توانید مبل‌ها را به گونه‌ای بچینید که تضاد یا هماهنگی رنگ و طرح آن‌ها به خوبی مشخص باشد. این روش عمدتاً برای سالن‌های مستطیلی شکل مناسب است.

استفاده از ست مبل راحتی ال شکل

برای پذیرایی‌های مستطیلی، ست ال شکل، چینش فضا را منظم‌تر می‌کند. مخصوصاً اگر دو دست مبل به صورت طرح‌دار و ساده یا با دو رنگ متضاد در نظر گرفته شوند. مبلمان ال شکل عمدتاً برای خانه‌های کوچک و پذیرایی‌هایی با متراژ کم به کار می‌روند.

تعداد مبل‌ ها برای چیدن دو سری مبل راحتی در پذیرایی

چیدن دو دست مبلمان راحتی به صورت مجزا

اگر فضای کافی در اختیار دارید، می‌توانید ست‌های خود را به صورت جداگانه بچینید. در این روش می‌توانید هر قسمت از سالن پذیرایی را، به‌صورت مجزا، به یکی از ست‌های مبلمان خود اختصاص دهید. استفاده از رنگ‌های متضاد (مثلاً تیره و روشن) اما مکمل، به زیباتر کردن فضا کمک شایانی خواهد کرد. طرح‌دار بودن پارچه یکی از ست‌ها هم ایده جالبی خواهد بود.

چیدن مبل‌ های راحتی پشت به یکدیگر

آیا می‌خواهید فضایی مجزا برای نشیمن و پذیرایی ایجاد کنید؟ برای این کار می‌توانید دو دست مبل راحتی را مجاور یکدیگر و پشت به هم قرار دهید. به‌طوری که نه‌تنها فضا شلوغ نشود، به طراحی محیط پذیرایی هم کمک شود. در صورتی که از ترکیب رنگ‌های تیره و روشن در چیدمان خود استفاده کنید، جذابیت آن چند برابر خواهد شد.

نکاتی درباره چیدن دو دست مبل راحتی در پذیرایی

برای چیدن دو دست مبل باید ارتباط بین اجزا کاملاً حفظ شود. در واقع، در یک نگاه کلی باید بتوان انسجام بین اجزای دکوراسیون منزل را متوجه شد. برای این کار می‌توان از اکسسوری‌های یکسان استفاده کرد. برای مثال رنگ، طرح و قالب عسلی‌ها را می‌توان یکسان در نظر گرفت. حتی گاهی بهتر است از پاف‌های شیک و جذاب برای برقراری اتصال بین دو دست مبل راحتی استفاده کرد.

در هر حال، نباید نحوه چینش مبلمان باعث انفصال فضا شود. مگر آن که هدف از چیدن دو سری مبل، دقیقاً جداسازی فضا باشد. برای آگاهی بیشتر درباره نحوه چیدمان و طراحی انواع مبلمان، می‌توانید مقالات دیگر وبسایت سیب را مطالعه کنید.

در صورتی که این مقاله را پسندیدید، پیشنهاد می‌کنیم که به سایر مقالات مجله اینترنتی سیب، سر بزنید.

مطلب پیشنهادی

چه میز تلویزیونی بخریم

چه میز تلویزیونی بخریم

چهارپایه نمایشگرهایی همچون تلویزیون، یکی از اسباب و لوازم مهم در هر خانه‌ای محسوب می‌شود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳