دوشنبه , 10 اردیبهشت 1403 - 7:37 بعد از ظهر

داروی گیاهی برای ترک قرص b2

اعتیاد همواره یکی از مشکلاتی است که افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. اعتیاد باعث مختل شدن تمامی بخش های زندگی شده و می تواند فرد را تا مرز از دست دادن جانش نیز برساند. از این رو افرادی که گرفتار آن هستند، پس از مدتی به سراغ ترکش می روند. یکی از اعتیاد هایی که امروزه بسیار در بین افراد شایع شده، مصرف بی رویه قرص b2 است. راه کارهای بسیاری برای ترک این نوع اعتیاد وجود دارد که یکی از آن ها مصرف داروی گیاهی است. در این مطلب از مجله اینترنتی سیب همراه باشید که به معرفی داروی گیاهی برای ترک قرص b2 بپردازیم.

عوارض داروهای گیاهی ترک اعتیاد به قرص b2

قبل از این که به سراغ داروهای گیاهی برای ترک قرص b2 برویم، ابتدا معرفی می کنیم که اصلا قرص b2 چیست و چرا می تواند اعتیاد آور باشد. بوپرنورفین یا b2 داروی افیونی با اثر طولانی است که برای جایگزینی مواد افیونی کوتاه اثر مانند هروئین، اکسی کدون، فنتانیل یا هیدرومورفون استفاده می شود.

عوارض داروهای گیاهی ترک اعتیاد به قرص b2
اثر طولانی به این معنی است که دارو در بدن آهسته تر و برای مدت زمان طولانی تری عمل می کند. اثرات b2 24 تا 36 ساعت باقی می ماند. در مقابل مواد افیونی کوتاه اثر تنها 6 تا 8 ساعت رد بدن باقی خواهند ماند. به همین خاطر فرد معتاد در طول روز به سه تا 4 بار مصرف آن نیازمند می شود.

هنگامی که بوپرنورفین در دوز صحیح مصرف شود، از علائم ترک جلوگیری می کند و میل به مواد مخدر را کاهش می دهد، بدون اینکه باعث احساس سرخوشی یا خواب آلودگی در فرد شود. این امر مضرات مرتبط با سوء استفاده از مواد افیونی را کاهش می دهد و به افرادی که معتاد به مواد افیونی هستند فرصتی برای تثبیت زندگی خود می دهد. این درمان به عنوان درمان آگونیست اپیوئیدی شناخته می شود. درمان با بوپرنورفین برای اعتیاد به مواد افیونی مشابه متادون، یکی دیگر از درمان‌های آگونیست مواد افیونی است.

عوارض داروهای گیاهی ترک اعتیاد به قرص b2

اما اگر این قرص نیز بیش از اندازه مصرف شود، باعث اعتیاد شده و در واقع تنها نوع اعتیاد او را تغییر می دهد. فرد معتاد برای این که به عنوان مثال از هروئین دوری کند، سرخوشی خود را با b2 به دست آورده و با مرور زمان اگر نتواند به درستی مصرف آن را مدیریت کند، دچار اعتیاد خواهد شد. چه بسا که اعتیاد به b2 می تواند بدتر از اعتیاد به هروئین باشد، زیرا این قرص وابستگی ایجاد می کند که فرد بدون آن نمی تواند زندگی خود را ادامه دهد و تمامی جوانب زندگی اش وابسته به b2 می شود.

عوارض استفاده از داروهای گیاهی هنگام ترک اعتیاد

حال که با این قرص آشنا شدید، باید بگوییم که برخی از افراد از داروهای گیاهی برای ترک آن استفاده می کنند. داروهای گیاهی می تواند گزینه خوبی برای ترک قرص b2 باشد، اما باید بدانید که استفاده خود سرانه از داروهای گیاهی برای ترک اعتیاد این قرص می تواند عوارض جانبی بسیاری را با خود به همراه داشته باشد. البته این عوارض بسیار خطرناک نیستند.

عوارض داروهای گیاهی ترک اعتیاد به قرص b2

عوارضی که فرد به هنگام استفاده از داروهای گیاهی برای ترک اعتیاد به قرص b2 استفاده می کند، شامل موارد زیر می شود:

  • آب ریزش بینی
  • خارش پوستی
  • بدن درد
  • لرزش دستان
  • تغییرات خلق و خوی

البته باید بگوییم که این موارد صد در صد عوارض داروهای گیاهی نیستند و درصد بسیاری از آن ها به علت ترک قرص b2 به وجود می آیند. همان طور که می دانید، قرص ب2 به عنوان مسکن بسیار قوی در مقابل دردهای عمیق تجویز می شود. حال اگر این مسکن قطع شود، نه تنها باعث بروز عوارض می شود، بلکه هر چیز دیگری که در کنار آن هم مورد استفاده قرار می گیرد نیز با عوارضی همراه خواهد شد.
برای این که بتوانید به درستی در خانه اقدام به ترک اعتیاد به قرص b2 کنید، نباید به یک باره قرص را ترک کنید. کارشناسان ترک یک باره را برای هیچ یک از مواد اعتیاد آور توصیه نمی کنند. بلکه بیشتر پزشکان بر این باور هستند که ترک اعتیاد تدریجی نتیجه ای بهتر و مطمئن تر خواهد داشت.

عوارض استفاده از داروهای گیاهی هنگام ترک اعتیاد

علاوه بر تحمل عوارض ترک اعتیاد این نکته را به خاطر داشته باشید که لازمه ترک اعتیاد ب2 با داروهای گیاهی، صبور بودن است. اگر به اندازه کافی برای داروهای گیاهی صبور نیستید با پزشک مشورت کنید که از روش های دیگر برای ترک اعتیاد استفاده نمایید.
کلام آخر
به صورت کلی اعتیاد بیماری بسیار خطرناکی است. بسیاری از مواقع برای ترک این بیماری قرص ها یا داروهایی را جایگزین می کنند که استفاده افراطی از آن ها نیز اعتیاد آور است. یکی از این داروها قرص b2 است. افرادی که برای ترک قرص b2 از داروهای گیاهی استفاده می کنند، همان طور که اشاره کردیم دچار عوارض جانبی متعددی شده که می تواند روند ترک را مختل کند. با صبور بودن در این زمینه می توانید به صورت تدریجی اعتیاد خود را ترک کنید.

مطلب پیشنهادی

برای ترک شیشه چه بخوریم

برای ترک شیشه چه بخوریم

اعتیاد یکی از عواملی است که تمام ابعاد شخصیتی و زندگی فرد و اطرافیانش را …

8 دیدگاه

  1. سیااوش بذرافشان

    بعدازترک اعتیاد ازچه موادی برای خوردن ناهار وشام وصبحانه بیشترباییداستفاده کرد وآیا بی ۲ که خود جای مرفین رامیگیرد حاوی مرفین نیست همه میگن خیرولی این برای من سوال است چگونه دارویی جایگزین مرفین میشود که خود مرفین ندارد مثل متادون که خود بدتراز مرفین است وچگونه هرتعداد بی ۲ مصرف کنیم میتوان آن رادر آن واحد یکدفعه قطع کرد این مگرامکان دارد بهرحال چیزی دارد که جای مرفین رامیگیرد

  2. سلام. بجای قرص ب۲ ازشیره انگور و عسل و آلوارا استفاده میکنم آیا جواب میده یا عوارض داره .

  3. سلام و عرض ادب
    مدت ۴ سال روزی ۴ عدد ب ۲ مصرف کردم.
    تقریبا ظرف ۲۰ روز به روزی یک هشتم رسوندم.البته سخت بود ولی شدنی هست.همین روز ها هم قطع مصرف میکنم.
    دوست من امروز تصمیم بگیری بهتر از فرداست.

  4. سلام
    عزیزم مرفین داره و نیم صنعتیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *