شنبه , 6 مرداد 1403 - 11:31 قبل از ظهر

مش برای چه سنی خوبه

بیشتر مردم برای زیبا تر شدن مو و ظاهر خود از مدل های مش استفاده می کنند. هر چند این ایده‌ی رنگ مو می تواند تغییری فوق العاده در صورت و ظاهر افراد ایجاد کند. اما از چه سنی می توان این ایده را روی مو خود اجرا کرد؟ به عبارت دیگر این مدل رنگ برای چه سنی مناسب است؟ در دنیا امروز روش ها و مدل های زیادی برای اجرای این مدل رنگ مو وجود دارد برای کسب اطلاعات بیشتر از مدل های متنوع آن با ما همراه باشید.

معرفی انواع مش برای انواع سنین

یکی از رنگ هایی که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است مش است. شما می توانید این شیوه رنگ کردن را خودتان یا در آرایشگاه انجام دهید. برای شروع کار ابتدا بخش هایی از مو که می خواهید از این شیوه استفاده کنید دکلره کنید. به عمل دکلره کردن رنگساژ می گویند. حال که دکلره تمام شد رنگ را اجرا کنید.

مش گزینه ای است که در همه رده سنی طرفدار خاص خود را دارد و برخی از مدل ها فقط یک رده سنی را می طلبد. چرا که با اجرای این روش در رده سنی مناسب می توانید زیبایی و جذابیت بیشتری به مو و صورت خود بدهید. در ادامه مطلب انواع مدل ها و رده سنی مناسب هر مدل را تشریح خواهیم کرد:

معرفی انواع مش برای انواع سنین

مدل هایلایت

در بین مدل های متنوع رنگ مو مدل هایلایت علاقمندان بیشماری برای خود پیدا کرده است. در این روش پایه مو را به رنگ تیره رنگ می کنند و بخش هایی از مو یا رگ هایی از مو را روشن می کنند. افرادی که دارای موی تیره هستند این مدل می تواند برای آنها بسیار جذاب باشد.

فاصله شماره زمینه مو و رگه های مو بین ۲ تا ۳ درجه می باشد. افرادی زیادی در رده های سنی مختلف علاقمند به این مدل هستند. اما بیشتر این مدل در رده سنی نوجوان و جوان طرفدار دارد. گاهی شخص نمی خواهد دکلره آسیبی به پوست سر یا ریشه مو بزند در نتیجه آن روش را برای خود برمی گزیند.

مدل لولایت

مش لولایت برای افرادی که دارای رنگ موی روشن یا با پایه موی روشن هستند این مدل بسیار مناسب است. قرار دادن بخش هایی از مو یا رگ های تیره با زمینه موی روشن بسیار ایده ال است. اگر زمینه موی شما بلوند است یا اگر دارای موی مشکی یا تیره هستید، ابتدا باید مو های خود را به پایه مورد نظر برسانید. پس از رسیدن مو به پایه مورد نظر می توانید مدل لولایت را اجرا کنید.

معرفی انواع مش برای انواع سنین

مش لولایت رگه های اجرایی آن با پایه کل مو ۳ درجه با یکدیگر تفاوت دارد. در اجرای این مدل سعی کنید رگه های یخی یا مشکی را اجرا نکنید. به عبارت دیگر از رنگ های خیلی سیاه یا خیلی روشن استفاده نکنید. چرا که زیبایی مدل لولایت از بین می رود. در واقع در این مدل بین پایه مو و رگه ها اختلاف کم و بسیار ملایمی وجود دارد. بیشتر این مدل برای سنین جوان و میانسال مناسب است.

مدل فریزینگ

مش فریزینگ مدل موی است که اختلاف پایه و رگ های مو بسیار زیاد است. همچنین رگه های رنگ این مدل ضخیم است. مزیت این مدل اجرای آن بر روی موهایی با پایه تیره و پایه روشن می باشد. این مدل از نظر سنی کمی قابل تامل است. چرا که برخلاف مدل های دیگر کمی سن را بالا نشان می دهد و بیشتر به صورت سلیقه ای فریزینگ انجام می شود.

مدل ستاره ای

مش ستاره یا استار لایت مدلی است که همه سنین آن را بکار نمی برند. این مدل دارای رنگ های بسیار جیغ و فانتزی است. در این مدل با اجرای حالت ستاره در قسمت های وسط سر و وسط مو را رنگ می کنند. برای اجرای این طرح بکار بردن دکلره ضروری است. استفاده از رنگ هایی چون بنفش، زرد، آبی و … گزینه هایی است که در این مدل اجرا می شود. این مدل مناسب افراد کم سن و سال می باشد دختر خانم های نوجوان با موهای کوتاه یا بلند و آقا پسر های نوجوان که داری مو های کوتاه هستند گزینه بسیار مناسب است.

معرفی انواع مش برای انواع سنین

مدل مون لایت

یکی از مش هایی که در همه رده سنی طرفداران خاص خود را دارد مدل مون لایت می باشد. این روش برای افرادی که روی مو های خود خیلی حساس هستند و نمی خواهند ریشه مو آسیب ببیند گزینه ایده الی است.

به شما پیشنهاد می کنیم دیگر مطالب مجله سیب را که در رابطه با مش مو نوشته شده است نیز، از دست ندهید.

 

مطلب پیشنهادی

بهترین آموزشگاه رنگ و مش در تهران

بهترین آموزشگاه رنگ و مش در تهران

همیشه یادگیری یک امر ضروری بوده است چراکه یاد گرفتن هنر و حرفه جدید کمک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *