دوشنبه , 24 اردیبهشت 1403 - 7:42 بعد از ظهر

روی دکلره زرد چه رنگی بزنیم؟

 

از بین بردن زردی موی دکلره شده کار راحتی نیست. مخصوصا مواقعی که دوست دارید به رنگ موی بلوند، خاکستری و سفید برسید. همواره اکثر اشخاصی که دکلره انجام می دهند خیلی راحت متوجه زردی موهای خود می شوند و در پی راهی جهت از بین بردن این مشکل هستند. دستیابی به رنگ موی بلوند، خاکستری و… اندکی سخت است و در بیشتر مواقع حتی آرایشگر ها هم نمی توانند این کار را انجام دهند، مگر اینکه این کار را به یک شخص ماهر و متخصص بسپارند.

چنانچه می خواهید موهای خود را در خانه رنگ بزنید بایستی رنگ مو های خود را با دکلره به پایه ۶ به بالا برسانید. بهتر است در تلفیق رنگ های رنگساژ خود یک بند انگشت رنگ بنفش هم به کار ببرید تا زردی مو ها در همان آغاز گرفته شود. چنانچه موهای شما به پایه ۷ رسید و شامل تناژ زردی بود، می توانید تلفیق بیسکوییتی ۸ را با یک بند واریاسیون بنفش رنگ مخلوط کنید و بر روی موهای خود بگذارید. پایان این کار رنگ عروسکی و کاراملی جذاب است. اکنون اگر موهای شما بعد از رنگ و دکلره دچار زردی شد چه باید کرد؟ در این مبحث به شما راهکار رفع زردی را خواهیم گفت پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

موی دکلره شده را چه رنگی بذاریم که به زردی نزند؟

اکنون اگر به هر علتی موی دکلره شده شما زرد شد شیوه هایی وجود دارد که این مسئله را برطرف کنید. در زیر عمده ترین آنها را نام خواهیم برد:

  • تیره کردن مو

راحت ترین روش جهت برطرف نمودن زردی موی دکلره شده، تیره کردن مو است. ولی این راهکار زیاد جالب نیست. چرا که خیلی از اشخاص دوست ندارند موهایی که به زحمت بلوند کرده اند را مجدد تیره کنند. در این صورت راه حل های دیگری هم در این راستا وجود دارند که به شما آموزش می دهیم.

  • به کارگیری واریاسیون

رنگساژ یا واریاسیون بنفش و نقره ای همانطور که می دانید ضد زردی می باشند. شما می توانید با اندکی واریاسیون (تقریبا یک بند انگشت) مو های خود را رنگساژ کنید. این عمل زردی مو های شما را به راحتی می گیرد.

  • به کارگیری شامپوی ضد زردی

از دیگر راهکارها جهت برطرف نمودن زردی موی دکلره شده به کارگیری شامپوی ضد زردی است. این روش یکی از مناسب ترین و راحت ترین راه حل ها می باشد. چنانچه جزو افرادی هستید که مو های خود را رنگ می زنید بهتر است همیشه یک شامپوی ضد زردی در خانه داشته باشید. بلافاصله پس از اینکه مشاهده کردید که موهای شما به زردی می زند از این شامپو استفاده کنید. ضروری نیست به شیوه منظم و روزانه از این شامپو استفاده کنید. بلکه آن را تنها تا مواقعی که مسئله زردی موهای شما برطرف شد، به کار ببرید.

  • به کارگیری ماسک ضد زردی مو

افزون بر شامپو لازم است از ماسک ضد زردی هم جهت رفع زردی موی دکلره شده استفاده کنید. چنانچه زردی مو های شما زیاد است یا رنگ زیرین مو های شما زردی زیادی دارد می توانید هم از شامپو هم ماسک استفاده کنید. ولی اگر هر کدام را هم به تنهایی به کار ببرید معمولا اثربخش می باشند. افزون بر این لازم است جهت مراقبت و نگهداری از موی دکلره شده، دیگر ماسک های مخصوص را نیز به کار ببرید.

  • استفاده از ترکیب رنگ دودی، بژ و کمی شکلاتی

می توانید جهت رفع زردی مو از ترکیب رنگ دودی و بژ و اندکی شکلاتی استفاده کنید. رنگ شماره ۸/01+ 8/32+اندکی E7 رنگ ریتون + اکسیدان 6٪ هم زردی موها را برطرف می کند و رنگ خیلی جذابی هم ایجاد می کنند.

دلیل زردی موی دکلره شده

زرد شدن موی دکلره شده و روشن کردن مو پیشامدی رایج و اغلب هم غیر قابل اجتناب است. همانطور که پس از دکلره کردن مو رنگدانه های آن از بین می رود یک مرحله پیش از دکلره کامل، مو ها به رنگ زرد یا نارنجی می زند. بدین علت ضروری است پس از دکلره حتما از رنگ موی مناسب وجذاب استفاده شود تا مو ها به رنگ مدنظر خود برسد.

این مسئله را هم فراموش نکنید که در دکلره موها، نخست مو به رنگ قرمز پس از آن زرد و نارنجی در می آیند. در حقیقت دکلره کردن مو به شیوه نادرست و به کارگیری رنگ های نامناسب هم می تواند سبب ایجاد چنین مسائلی شود. به صورت معمول زرد شدن موها تقریبا چند هفته تا چند روز پس از رنگ نمودن و دکلره کردن آشکار می شود.

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *