چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403 - 11:14 قبل از ظهر

نگهداری سگ در خانه از نظر پزشکی

سگ ها موجودات دوست داشتنی هستند که در بسیاری از موارد، آن ها شما را به خود ترجیح می دهند و چه چیزی از این بهتر؟ از این رو افراد زیادی در سراسر ایران تمایل دارند یکی از نژادهای سگ را در خانه داشته باشند، اما نگرانی خانواده ها از نگهداری سگ در خانه به قدری زیادی است که بسیاری از آن ها با وجود علاقه ای که به سگ ها دارند، از نگهداری آن ها در خانه امتناع می ورزند.
در حالیکه اینچنین نیست! سگ ها از لحاظ روانی بسیار می توانند تأثیرگذار باشند و شادی را به خانه های صاحبانشان بیاورند، به گونه ای که در مدت زمان کمی می توانند عضوی از خانواده صاحبانشان شوند و محبوبیت زیادی برای خود کسب کنند. از این رو است که تصمیم گرفتیم نکاتی درباره نگهداری سگ ها در خانه از نظر پزشکی بیان کنیم و به این موضوع بپردازیم که آیا نگهداری از سگ ها در خانه کار درستی است؟
آیا این باور که برخی می گویند سگ ها برای سلامت ما انسان ها مضر هستند درست است یا غلط؟ برای رسیدن به پاسخ این سؤال ها می توانید با سیب همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

پزشکان چه نظری درباره نگهداری از سگ دارند؟

پزشکان چه نظری درباره نگهداری از سگ دارند؟

از نظر پزشکان حضور سگ ها در خانه مزیت های بسیار زیادی دارد، آن ها می توانند به شما حس مسئولیت پذیری دهند، شما برای رسیدگی به آن ها مجبور می شوید که خود را عادت دهید تا روتین زندگی خود را تغییر دهید. اینکه می دانید موجودی در کنار شما زندگی می کند که شما را بیشتر از خود دوست دارد و همیشه بدون هیچ منتی مراقب شما است در سلامت روح و روان شما تأثیر بسیار زیادی دارد.
اگر تنها هستید این حیوانات دوست داشتنی گزینه ای عالی هستند، آن ها می توانند برای شما همبازی های بسیار خوبی باشند. از طرفی این موجودات به دلیل تحرک و انرژی بالایی که دارند به صورت ناخودآگاه شما را نیز مجبور به تحرک بالا و به گونه ای ورزش کردن می کنند. طبق تحقیقات انجام شده سگ ها بر روی کاهش استرس، اضطراب، سطح کلسترول، فشار خون بسیار تأثیر دارند و مغز شما با آن ها بیشتر از همیشه هورمون شادی بخش ترشح می کند.
پزشکان چه نظری درباره نگهداری از سگ دارند؟

توصیه پزشکان در خصوص نگهداری از سگ

پزشکان برای کسانی که تمایل دارند از سگ ها نگهداری کنند چند توصیه مهم دارند:

  • سگ ها نیز مانند انسان ها نیاز به مراقبت دارند و باید تحت چکاپ پزشکی منظم باشند زیرا ممکن است ویروس و میکروب هایی در بدن آن ها باشد که برای انسان ها نیز بیماری زا باشد.
    آنان باید به طور منظم واکسیناسیون شوند و قرص های ضد انگل خود را بخورند و اگر نیاز به مراقبت خاصی دارند، با پزشک مشورت شود و در این زمینه اقدامات خاصی انجام شود تا از بابت تضمین سلامتی آن ها اطمینان حاصل کنیم.
  • قبل از خرید سگ بهتر است که ابتدا تحقیق کنید تا متوجه شوید کدام نژاد برای شما مناسب است، فراموش نکنید که هر نژادی برای هر شخصی مناسب نیست.

توصیه پزشکان در خصوص نگهداری از سگ

  • نظافت سگ ها مسئله مهمی است، اگر قرار است آن ها کنار شما زندگی کنند، باید همچون بقیه اعضای خانواده بهداشت شخصی داشته باشند و چون خود در این امر ناتوان هستند این کار به عهده صاحب آنان می باشد.
  • بهتر است شما نیز حین بازی با آن ها نظافت را رعایت کنید، به این گونه که پس از لمس آن ها و یا حداقل قبل از غذا خوردن حتما دست های خود را بشویید.
  • اگر توانایی نگهداری سگ ها را ندارید بهتر است آن ها را وابسته خود نکنید و به احساسات آن ها لطمه نزنید، فراموش نکنید که سگ ها نیز مانند هر حیوان دیگری احساس دارند و می توانند در این مورد بسیار آسیب پذیر باشند.
  • هنگام گردش و تفریح به آن ها اجازه ندهید که خوراکی که روی زمین ریخته را بخورند که این کار البته مستلزم تربیت درست می باشد، زیرا این موضوع می تواند به راحتی باعث انتقال ویروس به آن ها و در نتیجه شما شود.

توصیه پزشکان در خصوص نگهداری از سگ

سگ ها هر چند که بسیار دوست داشتنی هستند اما نباید تصور کنید که آنان عروسک های متحرکی هستند که در خانه شما زندگی می کنند؛ بلکه آنان مانند هر موجود زنده دیگری نیاز به مراقبت، توجه و … دارند.

مطلب پیشنهادی

مار پیتون | آشنایی کامل با مار پایتون

  مار پیتون از خانواده ی مارهای بدون زهر است که در آسیا، آفریقا و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳