یکشنبه , 30 اردیبهشت 1403 - 12:02 بعد از ظهر

از بین بردن قرمزی و نارنجی مو

رنگ کردن مو با تغییر رنگ طبیعی موها و پوشاندن موهای سفید و خاکستری، باعث زیباتر شدن چهره افراد می‌شود. امروزه رنگ‌های روشن به ویژه رنگ موهای زیتونی، دودی و بلوند طرفداران زیادی میان خانم‌ها دارند. اما گاهی اوقات بعد از رنگ کردن موها، تناژ قرمزی و نارنجی روی آن‌ها به چشم می‌خورد که مسئله‌ای ناراحت‌کننده است.

در واقع می‌توان گفت که نارنجی شدن موها امری شایع در هنگام تغییر رنگ موهای تیره به روشن است. شما می‌توانید برای از بین بردن قرمزی و نارنجی مو، از ترفندهای ارائه شده در این مقاله استفاده کنید.

ترفندهایی برای از بین بردن تناژ نارنجی مو

ترفندهایی برای از بین بردن تناژ نارنجی مو

نارنجی شدن موها فقط موقع روشن کردن موهای تیره اتفاق نمی‌افتد، بلکه اگر از محصولات حاوی سولفات روی موهای روشن استفاده کنید، امکان نمایان شدن تناژ نارنجی روی موها وجود دارد.

کمک گرفتن از تونر مو

یکی از موثرترین روش‌ها برای خنثی کردن تناژ نارنجی و قرمز، استفاده از تونر موی مناسب است. این محصول که رنگ مویی شفاف حاوی رنگدانه است، تناژ مو را از گرم به سرد تبدیل می‌کند. برای این‌که تونر مناسب را خریداری کنید، ابتدا به رنگ موهای خود از نزدیک توجه داشته باشید. در صورتی که ته رنگ نارنجی موهای شما زیاد است، تونر آبی برایتان مناسب است.

استفاده از واریاسیون ها

واریاسیون‌ها می‌توانند تناژهای رنگی مختلف مثل قرمز، نارنجی، زرد و بسیاری موارد دیگر را موقع رنگ کردن موها از بین ببرند. برای مثال واریاسیون آبی قوی‌ترین محصول برای خنثی کردن تناژ نارنجی مو است. البته به یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد از واریاسیون، موجب تیره‌تر شدن فرمول رنگ و کاهش ماندگاری آن می‌شود.

امتحان کردن رنگ موی بلوند

شما می‌توانید موهای نارنجی شده خودتان را یک هفته بعد از انجام اولین دکلره مو، دوباره روشن کنید. البته این دفعه باید روشن‌کننده بیشتری داشته باشید. همچنین باید اجازه دهید که مواد تا زمان روشن شدن کامل مو، روی سر باقی بماند. بعد برای از بین بردن قرمزی و نارنجی، باید یک رنگ بلوند خاکستری یا روشن را روی موهای زرد شده امتحان کرد. رنگ دودی هم باعث خنثی کردن تناژ نارنجی مو می‌شود.

رنگساژ کردن موهای نارنجی شده

در صورتی که میزان نارنجی شدن موها خیلی عمیق نباشد، می‌توان از رنگساژ کردن موها برای از بین بردن این مسئله استفاده کرد. در واقع ترکیب رنگ مو، شامپو( یا آب) و اکسیدان به شما در پوشاندن رنگ نارنجی بیرون زده از موها کمک می‌کند.

رنگساژ کردن موهای نارنجی شده

رنگ کردن موها با رنگ موی قهوه ای روشن

رنگ کردن موها با رنگ موی بلوند خاکستری متوسط، راهکاری موثر برای کاهش رنگ نارنجی موها است. این امر رنگ مو به رنگ قهوه‌ای روشن تبدیل می‌کند.

استفاده از رنگ موهای تیره

استفاده از رنگ موهای تیره برای مواقعی مناسب است که موهای نارنجی زیادی دارید. همچنین این نوع رنگ‌ زمانی به کمک شما می‌آید که لکه‌های نارنجی روی موهای شما باقی مانده‌اند. می‌توانید برای از بین بردن این مشکل، رنگ مویی انتخاب کنید که به رنگ طبیعی موهایتان نزدیک باشد. همچنین می‌توان از رنگ تیره‌ای استفاده کرد که به‌طور موثر، قدرت پوشاندن تناژ نارنجی موها را داشته باشد.

استفاده از شامپو بنفش

از آن‌جایی که رنگ بنفش، به خوبی، می‌تواند تناژ زرد و نارنجی موها را از بین ببرد، شامپو بنفش بهترین انتخاب برای رفع این مشکل است. این نوع شامپوها به دلیل داشتن رنگدانه‌های بنفش، می‌توانند تناژ زرد یا نارنجی موها را خنثی کرده و مو را یکدست کنند.

موقع استفاده از شامپو بنفش، حتماً از قبل، موهای خود را با آب داغ خیس کنید. این امر باعث باز شدن کوتیکول‌های مو می‌شود. در نهایت موی خود را پس از ماساژ دادن شامپوی بنفش، با آب سرد بشویید.

شامپوهای ضد زردی، علاوه بر از بین بردن تن زردی و نارنجی موها، به بازگشت رنگ موها و شفافیت آن کمک می‌کنند. این شامپوها اکثراً بدون سولفات هستند و آسیبی به موهای رنگ شده نمی‌رسانند.

کمک گرفتن از ترکیبات طبیعی

مواد طبیعی موجب از بین بردن قرمزی و نارنجی موها می‌شوند. برای مثال 3 قاشق غذاخوری سرکه سیب و 2 قاشق غذاخوری گل ختمی را با نصف لیوان آب در حال جوش ترکیب کنید. بعد اجازه دهید که این ترکیب خوب جوشیده و غلیظ شود. مواد را بعد از سرد شدن، روی موهای خود زده و خوب ماساژ دهید. در نهایت مو را با شامپو بدون سولفات بشویید.

اگر مطالب این مقاله را پسندیدید، برای اطلاعات بیشتر در مورد موضوعات مشابه، می‌توانید به سایر مقالات وبسایت سیب سر بزنید.

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *