جمعه , 14 اردیبهشت 1403 - 5:47 بعد از ظهر

علت رنگ نگرفتن رنگساژ روی دکلره

 

دکلره کردن مو یکی از روش های فوری جهت به پایه رساندن مو ها است. این کار پیگمنت های طبیعی مو را از داخل کوتیکول های مو بیرون آورده و رنگ مو را روشن تر می کند. به منظور اینکه بتوانید موهای بلوندی داشته باشید به کارگیری رنگ مو می تواند فقط موهای شما را تا ۴ پایه روشن تر کند. در این صورت نخستین راهکار جهت به پایه رساندن مو های شما استفاده از دکلره است.

ولی احتمالا برای شما پیش آمده باشد که پس از اجرای دکلره مو و انجام رنگ روی آن هیچ گونه تغییر و ‌تحولی در مو های شما ایجاد نشده و مو ها رنگ نگرفته باشند. رنگ نگرفتن مو ها پس از انجام دکلره امکان دارد علل متنوعی داشته باشد. در ادامه این مبحث به بررسی هر کدام از دلایل رنگ نگرفتن رنگساژ روی دکلره خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

دلایل رنگ نگرفتن رنگساژ روی دکلره

رنگ نگرفتن رنگساژ روی دکلره همانطور که قبلا هم ذکر شد امکان دارد علل متنوعی داشته باشد که به شرح زیر است:

  • انتخاب نکردن رنگ مناسب

یکی از اصلی ترین دلایلی که سبب می شود موهای دکلره شده شما رنگ نگیرد انتخاب نکردن رنگ مناسب و درست می باشد. به عنوان مثال چنانچه مویی با پایه ۵ یا ۶ دارید رنگ هایی نظیر مسی و ماهاگونی روی موهای شما تاثیر زیادی ندارد. در این صورت شما بایستی این مسئله را بدانید که جهت رنگ نمودن هر پایه دکلره از چه نوع رنگ مویی با چه غلظتی استفاده کنید.

  • استفاده نکردن از رنگ مو به میزان کافی

یکی از دلایل رنگ نگرفتن رنگساژ روی دکلره استفاده نکردن از رنگ مو به مقدار لازم نسبت به اکسیدان است. کم بودن رنگ مو می تواند رنگدانه های لازم را جهت رنگ کردن موهای به پایه رسیده را فراهم نکند و این مسئله سبب رنگ نگرفتن رنگساژ موهای به پایه رسیده شما شود. بدین علت در تلفیق رنگ و اکسیدان حتما بایستی توجه کافی نمایید.

  • انتخاب اکسیدان نامناسب

اکسیدان یکی از مهم ترین عوامل جهت رنگ نمودن مو است. پس از دکلره کردن مو به علت باز شدن کوتیکول های مو بایستی اکسیدانی به کار ببرید که بتواند رنگ موی انتخابی شما را از داخل بافت مو ته نشین کند. اکسیدان ۶٪ و ۳٪ مناسب ترین نوع اکسیدان می باشد و برای اقسام رنگساژ ها مطلوب است.

  • استفاده از رنگ موهای نامرغوب

استفاده از رنگ موهای نامرغوب می تواند یکی از علل رنگ نگرفتن موهای شما پس از به پایه رساندن مو باشد. من جمله معیار های یک رنگ موی باکیفیت اجرای جذاب ترین رنگ ها روی موهای استفاده کننده است. نامرغوب بودن رنگ مو جهت رنگساژ موهای دکلره شده نمی تواند تغییری در بیس مو های شما ایجاد کند و حتی امکان دارد سبب صدمه به بافت مو هم شود.

  • استفاده از ماسک مو پس از دکلره کردن مو

یکی از خطاهای رایجی که بیشتر بانوان انجام می دهند این است که پس از بی رنگ کردن مو از اقسام روغن ها و ماسک ها استفاده می کنند. این عمل سبب مسدود شدن کوتیکول های مو می شود. پس از آن چنانچه موهایتان را رنگ کنید مو به صورت مطلوبی رنگ نمی گیرد و اگر کمی هم رنگ بگیرد با یک الی دو بار شستن از روی مو پاک می شود.

  • شستشو فوری رنگ مو

از دیگر دلایل رنگ نگرفتن رنگساژ روی دکلره شستشوی سریع رنگ مو است. به منظور اینکه بتوانید به نتیجه ایده آلی در رنگ کردن موهای به پایه رسیده برسید بایستی حتما به زمان توقف رنگ مو خیلی توجه کنید.

  • وجود پودرهای دکلره رنگی روی مو

این مسئله سبب می شود که رنگ مو های دائمی به صورت مطلوبی روی مو انجام نشود. مناسب ترین روش جهت رنگ گرفتن مو پس از به کارگیری پودر های رنگی، از بین بردن آن رنگ ها از روی مو به وسیله ریمور یا دکوپاژ است وگرنه موهای بی رنگ شده شما رنگ نمی گیرد.

ثبات رنگساژ و دلیل رنگ نگرفتن مو بعد از دکلره

سوالی که امکان دارد برای هر کسی پیش آید این است که ثبات رنگساژ به چه صورت است و رنگ نگرفتن رنگساژ روی دکلره به چه دلیل است؟ به منظور اینکه پس از بی رنگ نمودن مو، رنگ ثابت باقی بماند بر اساس کاتالوگ رنگ، هر پایه ای که مشتری شما تعیین می کند بایستی بیس مو را برای آن پایه آماده نمایید.

این عمل با رساندن مو به پایه درست صورت می گیرد و پس از آن تلفیق رنگ مناسب و اکسیدان هماهنگ با رنگ مو را انتخاب کنید. برای ثابت ماندن رنگساژ بهتر است از نیروی کمکی نظیر واریاسیون هم استفاده کنید این نیرو جهت تشدید یا خنثی نمودن هم به رنگ اضافه می شود. به شما توصیه می شود در زمان هایی که احتیاج به خنثی کردن دارید رنگ را به جای واریاسیون به کار ببرید.

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *