شنبه , 15 اردیبهشت 1403 - 7:52 بعد از ظهر

کدام رنگ مو قرمزی ندارد

قرمز از آن دست رنگ موهایی است که از بین بردن آن بسیار مشکل است. اما به راستی کدام رنگ مو قرمزی ندارد؟ از کدام رنگ مو استفاده کنیم تا قرمزی موها را از بین ببریم؟ آیا رنگ موی بدون قرمزی در بازار موجود است؟ در این مقاله از سیب تلاش کردیم به تمام این پرسش‌ها پاسخ دهیم. با سیب همراه بمانید.

کدام رنگ مو قرمزی ندارد

شناخت رنگ موهایی که تناژ قرمزی ندارند

برای افرادی که رنگ موهای با تناژ قرمز را دوست ندارند، شناخت رنگ موهایی که تناژ قرمزی ندارند بسیار مهم است. در ادامه قصد داریم با رنگ موهای با این ویژگی بیشتر آشنا شویم.

  • رنگ موی زیتونی

اگر موهایتان را رنگ کرده‌‌اید و با رشد ریشه‌ها به فکر رنگ کردن دوباره موها هستید، باید پایه موها را بدانید. این رنگ در کاتالوگ‌های مختلف به دو شکل کلی O و M نمایش داده می‌شود. تفاوت این دو در میزان رنگ دانه‌های سبز به کار رفته در رنگ موست. اگر روی بسته بندی رنگ مو از M استفاده شده باشد، یعنی تعداد رنگ دانه‌های سبز بیشتر است. اگر از O استفاده شده باشد، یعنی این رنگ مو مناسب افرادی است که کمی قرمزی در موهای خود دارند. اگر علاقمند به رنگ زیتونی هستید حتما به این نکته توجه کنید.

  • رنگ خاکستری

خاکستری یا همان رنگ‌های سری A از آن دست رنگ‌هایی است که در تولید آن‌ها از رنگدانه‌های تناژ قرمز استفاده نشده است. این رنگ موها برای افرادی که رنگ پوست روشن دارند، ساخته شده است. چرا که رنگ‌های سری A نیز همانند رنگ‌های سری M در دسته رنگ‌های مات و سرد قرار می‌گیرند. در رنگ‌های سری A بیش از اینکه شاهد رنگ دانه‌های سبز باشیم، شاهد رنگ دانه‌های آبی هستیم. اما نکته‌‌ای که باعث شده این رنگ مو خاص باشد، از بین بردن تناژ نارنجی و قرمزی بیش از اندازه موهاست. بسیاری از این رنگ‌ها را تنها برای از بین بردن قرمزی استفاده می‌کنند. رنگ کردن موها به خاطر تعدادی تار موی سفید خسته کننده است. بهترین راه برای از بین بردن این مشکل، استفاده از رنگ‌های سری A  است. چرا که این رنگ‌ها نه تنها قرمزی موها را از بین می‌برند، بلکه کمترین آسیب را به رنگدانه‌های مو می‌زنند. همچنین دست شما در انتخاب تناژ اصلی به شدت باز است.

شناخت رنگ موهایی که تناژ قرمزی ندارند

  • رنگ موی دودی

رنگ موی دودی معجزه‌‌ای برای افرادی است که می‌خواهند کمی سن خود را جوان‌تر نشان دهند. این رنگ مو ترکیب خاص و ساده‌‌ای دارد که برای رسیدن به برخی رنگ‌ها نیز لازم است از آن استفاده کنید. اما نکته مهم این است که رنگ موی دودی در دسته رنگ‌های بدون قرمزی قرار می‌گیرد. این رنگ در اکثر کاتالوگ‌های شرکت‌های مختلف با حرف C نشان داده می‌شود. حرف C نشان دهنده رنگ‌های سرد و مات است که می‌تواند در پوشاندن موهای سفید کمک کننده باشند. فراموش نکنید که اگر به دنبال رسیدن به رنگ دودی هستید، موهایتان باید تا پایه ۷ سفید شوند. برخی برای این کار از دکلره استفاده می‌کنند. توصیه ما این است که به جای استفاده از دکلره از مواد طبیعی همچون جوش شیرین و ویتامین C استفاده کنید. همچنین می‌توانید از شامپوهای ریموور استفاده کنید. جالب است بدانید در رنگ موی دودی در کنار رنگ دانه‌های آبی، از تعدادی رنگ دانه بنفش نیز استفاده شده است. این رنگ دانه‌ها کمک می‌کنند رنگ بعدی نیز به سادگی روی موها بنشیند. اما رنگ موی دودی برای افرادی که پوست روشن دارند گزینه بهتری به شمار می‌رود.

رنگ های فانتزی بدون تناژ قرمز

  • رنگ‌های سری Violet

این سری از رنگ‌ها بیش از رنگدانه‌های بنفش و آبی ساخته شده اند. نکته مهمی که باید هنگام استفاده از این رنگ‌ها به یاد داشته باشید این است که هنگام استفاده از آن‌ها می‌توانید از واریاسیون قرمز نیز استفاده کنید. اما اگر به دنبال رنگ موی بدون قرمزی هستید، بهتر است فکر استفاده از واریاسیون قرمز را از سر بیرون کنید. نکته مهم درباره این سری رنگ‌ها این است که هر دو هفته یکبار باید آن‌ها را ترمیم کنید. همچنین رنگ‌های سری ویولت به دکلره نیاز دارند. از این رو می‌توان گفت که این رنگ‌ها برای پوشاندن موهای سفید ساخته نشده اند. رنگ‌های سری ویولت به نام رنگ‌های فانتزی نیز شناخته می‌شوند. این رنگ‌ها را می‌توان روی موهای رنگ شده نیز به صورت مش به کار برد. مش این رنگ‌ها با زمینه رنگ‌های شرابی، مسی، شاه بلوطی و عنابی جذابیت چشمگیری ارائه می‌کند.

اما اگر به دنبال از بین بردن قرمزی موها هستید، رنگ‌های سری M وO و C بهترین انتخاب هستند. در واقع این سری رنگ‌ها هستند که پاسخ سوال کدام رنگ مو قرمزی ندارد را در خود دارند. اگر به دنبال رنگ مو بدون قرمزی هستید، می توانید از رنگ های فوق استفاده نمایید.

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *