سه شنبه , 27 شهریور 1403 - 12:50 بعد از ظهر

چه چیزهایی وزی مو را از بین می برد؟

موی وز می‌تواند چالشی سخت برای شما باشد. شما برای اینکه بتوانید موهایی نرم و خوش حالت داشته باشید، باید کلی زمان صرف کنید. البته ترفندهای زیادی برای خلاصی از موی وز وجود دارد که این روش‌ها موی وز شما را رام می‌کنند و لازم نیست برای نرم شدن موهایتان خیلی تلاش کنید. در فصل‌ها و مکان‌هایی که رطوبت آب و هوا بیشتر است، بدون شک دردسر شمایی که موی وز دارید، دوبرابر می‌شود.

وزی مو امری طبیعی است که شاید هر یک از افراد در دوره‌های مختلفی از زندگی خود با آن روبرو شوند. محصولات مختلفی برای رفع این مشکل تهیه و تعبیه شده‌اند. شاید فکر کنید که هیچ محصول و روشی برای از بین بردن وز موهای شما وجود ندارد اما نگران نباشید، همچنان راهی برای خلاصی از شر موهای وز در دسترس است. در این راهنما بیشتر روش‌های از بین بردن موهای وز را شرح می‌دهیم.

منظور از وزی مو چیست؟

بسیاری از خانم‌هایی که موهایی پرپشت و حجیم دارند از جنس موهای خود ناراضی هستند؛ زیرا نمی‌توانند این حجم از مو را مرتب و منظم نگه‌دارند و در بیشتر موارد موهایی وز و رام نشده خواهند داشت. حالت‌ دادن به موهای وز امری دشوار است که بدون شک هر کسی نمی‌تواند از پس آن برآید.

حتی اگر موهایی سالم داشته باشید و به طور دائم آن را با انواع وسایل گرمایشی حالت دهید، با گذر زمان خشک می‌شود و همچنین در نهایت موهایی وز خواهید داشت. متاسفانه موهای وز شده شبیه به کاه است و شما باید برای رفع این معضل خیلی سریع دست به کار شوید. استفاده از ماسک مو می‌تواند روشی مناسب برای از بین بردن وزی موها است.

در صورتی که موهایی زبر، خشن و بد فرم دارید، در مواقع موهای شما دچار وزی شده که برای رفع آن می‌توانید محصولات بهداشتی لازم را به صورت آنلاین یا حضوری خریداری کنید. نحوه مصرف ماسک‌ها و سایر شامپوها برای جلوگیری از وزی مو درون بسته‌بندی آن‌ها وجود دارد.

دلیل وزی مو چیست؟

دلیل وز شدن مو

وزی مو می‌تواند با دلایل مختلفی همراه باشد، برای مثال یکی از دلایل اصلی موهای وز و نامرتب کاهش تولید سبوم در پوست سر است. کمبود تولید سبوم نیز عوارضی به همراه دارد و از تامین روغن مورد نیاز مو جلوگیری می‌کند. به دلیل تولید کم سبوم در پوست سر، موی شما به اندازه کافی روغن ندارد و همین مسئله باعث وزی آن می‌شود.

بدین ترتیب موی شما خاصیت ارتجاعی و ابریشمی خود را از دست می‌دهد. یکی دیگر از دلایل وزی مو، کمبود رطوبت آن است. اگر از محصولات مراقبت از مو استفاده می‌کنید، سعی داشته باشید بهترین و مرغوب‌ترین آن‌ها را مصرف کنید؛ زیرا استفاده از محصولات مراقبت مو بی‌کیفیت وزی مو را افزایش می‌دهد.

همچنین اگر برای حالت دادن موی خود از محصولات نامناسب حالت‌دهنده استفاده می‌کنید، باز هم باید انتظار وزی موی خود را داشته باشید. هر چه کیفیت محصولات مصرفی شما پایین‌تر باشند، بدون شک موهای شما با گذر زمان خشک می‌شود. در نهایت نیز شاهد وزی موهای خود خواهید بود. در ضمن این محصولات بی‌کیفیت می‌توانند باعث کدری موهای شما شوند و خسارات جبران‌ناپذیری به موهای وارد کنند.

3 روش برای رفع وزی مو

برای اینکه بتوانید وزی موی خود را کاهش دهید، باید به نکات ضروری مختلفی توجه کنید.با استفاده از روش‌هایی که در بخش‌های بعدی شرح می‌دهیم شما می‌توانید موهای نامنظم و وز خود را به موهایی صاف و ابریشمی تبدیل کنید.

از شامپو مخصوص موهای وز استفاده کنید

رام کردن موهای وز و خشک امری سخت و پیچیده است. شما برای کنترل موهای نامرتب و وز خود به یک شامپوی ملایم نیاز دارید که به صورت اختصاصی بر روی نیاز شما و موهایتان تمرکز دارد. شامپویی را انتخاب کنید که مخصوص موهای وز تولید و تامین شده است.

برخی از شامپوهای موهای وز بسیار محبوب و معروف هستند؛ زیرا توانسته‌اند بیشترین تاثیر را بر روی رفع وزی مو داشته باشند. شامپوهای ضد وز، فیبر موی شما را صاف می‌کند و موها را به خوبی می‌پوشاند تا از موهای شما محافظت کرده باشد. به طور کلی شامپوهای ملایم و مرطوب‌کننده همیشه انتخاب خوبی برای موهای وز هستند.

شامپویی تهیه کنید که رطوبت کافی موی شما را تامین کند و به بهبود کیفیت آن نیز کمک بزرگی کرده باشد و در نهایت منجر به ابریشمی و نرم شدن موها شود. شامپوهای مرطوب‌کننده و ضد وز ملایم هیچ پارابن، سولفات و وگانی ندارند. در ضمن بیشتر آن‌ها دارای روغن آرگان ارزشمند هستند که به آب‌رسانی پوست و موی سر شما کمک می‌کند. بنابراین با کمک این شامپو می‌توانید موی سرکش و وز خود را درمان کنید.

موهای خود را زیاد نشویید

راهکارهای رفع وزی مو

اجتناب از شستن مکرر موها یک قانون اساسی در برخورد با موهای وز است. موهایی وز شده خشک هستند و شستشوی روزانه نیز آن‌ها را بیشتر خشک می‌کند. بدین ترتیب از شستشوی اضافی موهای خود به صورت روزانه جلوگیری کنید. با این کار سبوم پوست سر شما از بین می‌رود و موهای وز شده‌تان افزایش می‌یابد.

در نظر داشته باشید، لایه کوتیکول مو شما بعد از شستن خشن‌تر می‌شود، به همین دلیل است که موهای شما با شستشوی زیاد حالت شبیه به نی به خود می‌گیرد. سعی کنید تعداد دفعات شستشوی موی سر خود را کاهش دهد.

همیشه از نرم‌کننده استفاده کنید

نرم‌کننده‌ها دارای مواد مغذی هستند و موهای شما را ابریشمی و صاف می‌کنند. همچنین این ماده شستشو لایه کوتیکول مو را می‌بندد. همین امر باعث می‌شود تا در نهایت موهایتان بسیار ابریشمی و نرم شود. با توجه به این نکات استفاده از نرم‌کننده تاثیر مثبت زیادی دارد. برخی از محصولات در این حوزه رتبه خوبی دریافت کرده‌اند.

این نرم‌کننده از استانداردهای مهندسی شده شیمی ساخته و تهیه شده‌اند. مواد درون این نرم‌کننده‌ها با علائم موثر بر روی موهای وز مبارزه می‌کنند و در نهایت موهایی ابریشمی، نرم، مخملی با درخشندگی بالا در اختیار شما قرار می‌دهند.

سخن آخر

ظاهر موهای وز بر روی زیبایی کلی چهره شما موثر است، بنابراین سعی کنید هر چه سریع‌تر برای خلاصی از وز موی خود دست به کار شوید. موهای وز در واقع موهای خشکی هستند که به آن‌ها توجه نکردید و با گذر زمان وز شدند. اکنون زمان جبران است و باید از محصولات بهداشتی و آرایشی مناسب برای درمان مشکل وزی موی خود کمک بگیرید. در حال حاضر، بیشتر فروشگاه‌ها ماسک‌ها و شامپوهای مخصوص موهای وز را می‌فروشند.

مطلب پیشنهادی

بهترین آموزشگاه رنگ و مش در تهران

بهترین آموزشگاه رنگ و مش در تهران

همیشه یادگیری یک امر ضروری بوده است چراکه یاد گرفتن هنر و حرفه جدید کمک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *