چهارشنبه , 19 اردیبهشت 1403 - 2:43 قبل از ظهر

اولین پریودی بعد از عمل فیبروم

اولین پریودی بعد از عمل فیبروم چه زمانی است؟ شاید این اولین سوالی است که خانم هایی که می خواهند عمل جراحی فیبروم را انجام دهند می پرسند. هر چند وجود فیبروم، اندازه و محلی که فیبروم قرار دارد می تواند بر روی رحم تاثیر بسیاری بگذارد؛ اما از مشکلات و عوارض وجود آن اختلالات پریودی است. برای نمونه وجود پریودی های بلند مدت، دردهای زیاد پریودی و قاعدگی سنگین مشخصه عمل فیبروم هستند.

چند روز بعد از لاپاراسکوپی پریود میشویم

جدیدترین روش جراحی با کمترین حالت خونریزی و عفونت برای تشخیص ناباروری و برداشتن فیبروم که توسط پزشکان توصیه می شود روش لاپاراسکوپی است. در این روش شکم از گاز کربن دی اکسید کاملا پر می شود. این کار برای وارد کردن لاپاراسکوپی که دیواره شکم از آنچه داخل شکم است جدا شده کار را آسان می کند. این روش عوارضی چون کسلی و کوفتگی، خونریزی های واژن، درد های پریودی، به تاخیر افتادن پریودی، درد در زمان دفع ادرار، کبود شدن اطراف ناف را به همراه دارد.

چند روز بعد از لاپاراسکوپی پریود میشویم

هر چند در برخی از خانم ها شاید اختلالات پریودی اصلا خود را نمایان نکند. اما در برخی دیگر از خانم ها امکان دارد با استفاده کردن از این روش در درمان فیبروم اختلالات پریودی بیشتری خود نمایی کند. اولین پریودی بعد از عمل فیبروم در برخی از خانم ها بعد از جراحی لاپاراسکوپی شاید با خونریزی شدید همراه باشد. اما امکان دارد در برخی دیگر از خانم ها مانند روزهای عادی پریودی قبلی خود اتفاق افتد. در برخی افراد ممکن است مدت زمان پریودی تا ۲۱ روز ادامه داشته باشد. اما به مرور زمان به حالت عادی باز خواهد گشت و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

امکان دارد اولین پریودی بعد از عمل فیبروم در روش لاپاراسکوپی بعد از جراحی اتفاق افتد. گاهی امکان دارد این زمان هم تا چند روز به تاخیر افتد اما غیر ممکن است شما بعد از روش لاپاراسکوپی پریود نشوید. اگر مدت تاخیر شما از تاریخ جراحی تا پریودی ۴۰ روز باشد بدانید دلیل این تاخیر تنها وجود استرس های ناشی از عمل در تغییرات هورمونی است. پزشکان همیشه توصیه می کنند بعد از جراحی لاپاراسکوپی حتما به مراحل پریودی دقت کنید و اطمینان یابید چرخه پریودی شما به روال عادی بازگشته است یا خیر.

چند روز بعد از لاپاراسکوپی پریود میشویم

معمولا اولین پریودی بعد از عمل فیبروم در روش لاپاراسکوپی یک ماه است که شاید با درد شدید همراه باشد. اما به گفته برخی از بیماران پیش آمده است اولین پریودی به جای ۳۰ روز تا ۴۲ روز بعد از جراحی به تاخیر افتاده است. اما آنچه لازم است یاد آور شویم درد های پریودی است که گاهی آنقدر شدید و طولانی می باشد که غیر قابل تحمل است و لازم می شود به پزشک مراجعه نمایید. اما این درد ها به دلیل زخم های ایجاد شده در جراحی است و تا زمان ترمیم آن ادامه دارد و از نظر پزشکان امری طبیعی و عادی بحساب می آید.

اولین پریودی بعد از عمل فیبروم و زمان تاخیر آن

هنگامی که دارای سیکل قاعدگی منظم هستید اولین پریودی بعد از عمل فیبروم به طور متوسط ۲۶ روز یا ۲۸ روز است. در دوره دوم پریودی اگر چند روز دیرتر از موعد مقرر پریود شدید اصلا جای نگرانی نیست؛ زیرا کاملا این امر عادی است. اما اگر فاصله اولین پریودی تا پریودی بعدی از زمان ۳۸ روز گذشت به آن تاخیر در قاعدگی گفته می شود که در این صورت به فکر درمان تاخیر در قاعدگی باشید.

آیا امکان دارد اولین پریودی بعد از عمل فیبروم اصلا اتفاق نیفتد؟

آیا امکان دارد اولین پریودی بعد از عمل فیبروم اصلا اتفاق نیفتد؟

در واقع حراجی انواع حالات فیبروم، امکان دارد بر روی عملکرد هورمون تاثیر گذار باشد. اختلال در هورمون سبب بهم خوردن چرخه قاعدگی می شود. اگر اولین پریودی بعد از عمل فیبروم اتفاق نیفتد حتما به فکر درمان تاخیر در قاعدگی باشید. در این حالت مراجعه به متخصص زنان لازم و ضروری است. به شما پیشنهاد می کنیم قبل از انجام این عمل، حتما مطالب مجله سیب را که در این رابطه است، مطالعه کنید.

مطلب پیشنهادی

مراحل تشکیل جنین

مراحل تشکیل جنین

اگر به تازگی باردار شده باشید، بدون شک چند ماه آینده را صرف فکر کردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *