پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403 - 11:15 بعد از ظهر

پیگیری مرسوله پستی با نام خانوادگی + راهنمای تصویری

 

گاهی ممکن است افراد نیاز به پیگیری مرسوله پستی خود داشته باشند. هر موقع بسته یا نامه ای را از طریق شرکت پست ارسال می کنید، می توانید به صورت آنلاین یا از روش های دیگر مراحل ارسال را بررسی و زمان تحویل به هر مرکز را پیگیری کنید.

با پیشرفت راه های حمل و نقل و نیاز روز افزون به ارسال و دریافت لوازم مختلف، شیوه ها و ابزار لجستیک هر روز پیشرفته تر می شوند. در گذشته اگر بسته یا نامه ای را ارسال می کردید، امکان اطلاع از مراحل ارسال میسر نبود. در حالی که امروزه امکان پیگیری مرسوله پستی از روش های مختلف وجود دارد. شرکت پست، خدمات بیشتری نسبت به قبل ارائه می کند. جدا از خدمات پیگیری مرسوله پستی، شرکت پست خدمات اطلاع از دریافت، ارسال به خارج از کشور، بیمه، تحویل در ساعت خاص، انتقال اشیاء حساس و غیره را پوشش می دهد.

پیگیری مرسوله یا بسته پستی با نام خانوادگی

در حال حاضر شرکت پست امکان پیگیری مرسوله پستی با نام خانوادگی را ندارد. در واقع پیگیری این مرسولات معمولا با کد رهگیری که شرکت پست هنگام تحویل مرسوله از فرستنده ارائه می کند، انجام می گیرد. اما برای اطلاع و پیگیری از مراحل ارسال روش های مختلفی وجود دارد، از جمله مراجعه به سامانه آنلاین رهگیری مرسولات پستی، پیامک، کد ussd و حتی مراجعه به ادارات پست.

با این حال، امکان پیگیری بعضی مرسولات پستی به کمک شماره ملی وجود دارد. مرسولات پستی سازمانی از این نوع هستند. این نوع مرسولات عبارت اند از: کارت سوخت، گذرنامه، گواهینامه، کارت پایان خدمت، اسناد اتومبیل و موتورسیکلت، سیم کارت و نامه های دیوان عدالت اداری. به این منظور، بدون داشتن شماره مرسوله می توانید به سامانه najatracking.post.ir مراجعه کنید و از طریق کد ملی وضعیت مرسولات خود را پیگیری کنید.

سامانه رهگیری مرسولات پستی tracking.post.ir

شرکت پست به منظور ارائه خدمات رهگیری مرسولات پستی، سامانه آنلاینی ترتیب داده است. کاربران شرکت پست که بسته یا نامه ای را به اداره پست تحویل می دهند، کد رهگیری دریافت می کنند. آن ها می توانند با وارد کردن کد رهگیری خود در این سامانه به اطلاعات مختلفی دست یابند. از جمله این اطلاعات عبارت اند از: نوع سرویس، مبدا و دفتر پستی آن، مقصد، نام فرستنده، نام گیرنده، وزن و هزینه پست. همچنین تاریخ ساعت تولید بارکد و جدول ریز هزینه پستی نیز در دسترس است.

در صورتی که هر گونه سوال یا مشکلی در استفاده از سامانه رهگیری مرسولات پستی دارید، می توانید با شماره 193 تماس بگیرید. همچنین اگر نیاز به ثبت شکایت هست، سامانه ثبت و پیگیری شکایات شرکت ملی پست، در این زمینه به مشتریان خدمات ارائه می کنید. به این منظور به آدرس eop.post.ir مراجعه کنید.

نحوه ورود به سامانه رهگیری مرسولات پستی tracking.post.ir

کاربرانی که بسته ای ارسال کرده اند یا منتظر بسته ای هستند، از طریق پیامک کد پیگیری مرسوله را دریافت می کنند. افراد می توانند با مراجعه به سامانه tracking.post.ir و وارد کردن شماره مرسوله، از وضعیت آن اطلاع یابند. همانطور که گفته شد، در حال حاضر امکان پیگیری مرسوله با نام خانوادگی یا حتی کد ملی موجود نیست.

معمولا هنگامی که هر بسته، از مرکزی به مرکز دیگر ارسال می شود، اگر در مبدا، خدمات delivery فعال شده باشد، از طریق پیامک به گیرنده اطلاع داده می شود. با این حال فرستنده می تواند از طریق وبسایت tracking.post.ir از جابجایی و تاریخ تحویل به هر مرکز یا گیرنده اطلاع یابد.

مطلع شدن از آخرین وضعیت مرسوله به کمک پیامک

از دیگر راه های اطلاع و پیگیری مرسوله پستی، پیامک است. این روش بهترین حالت در مواقعی است که شما به اینترنت دسترسی ندارید و می خواهید محل مرسوله پستی خود را پیدا کنید و یا به دیگری اطلاع دهید. به این منظور، کافی است شماره یا کد پیگیری مرسوله را به 2000441 ارسال کنید. در این صورت اندکی بعد، اطلاعات و جزئیات مربوط به وضعیت مرسوله پستی شما ارسال می شود.

نحوه پیگیری مرسولات پستی پیشتاز

مرسولات پستی پیشتاز روش خاصی برای رهگیری ندارند. برای پیگیری مرسولات پستی پیشتاز نیز می توان با مراجعه به وبسایت tracking.post.ir از وضعیت مرسوله مد نظر اطلاع پیدا کرد. همچنین همانطور که گفته شد در صورت عدم دسترسی به اینترنت، با ارسال شماره مرسوله به 2000441، آخرین اطلاعات مربوط به مرسوله مورد نظر خود را به صورت پیامکی دریافت می کنید. لازم به توضیح است در صورتی که هرگونه سوالی درباره این سامانه دارید می توانید با شماره 193 تماس بگیرید.

رهگیری مرسولات پستی با کد ussd

بعضی مرسولات پستی سازمانی، می توانید از کد دستوری ussd استفاده کنید. به همین منظور، با شماره گیری کد *110# و انتخاب گزینه خدمات قابل ارائه می توانید به خدمات پلیس +10 دسترسی داشته باشید. از جمله این خدمات وضعیت مدارک ارسالی شماست. بعضی از این مرسولات نیاز به وارد کردن کد پیگیری نداشته و صرفا با وارد کردن کد ملی، می توانید مرسوله پستی خود را پیگیری کنید.

 

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

نقاشی صورت گرگ ساده

نقاشی صورت گرگ ساده

نقاشی و رنگ آمیزی برای کودکان و گاهی برای بزرگسالان جذاب می باشد. بیشترین نقاشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *