جمعه , 10 فروردین 1403 - 3:22 قبل از ظهر

چه میز تلویزیونی بخریم

چهارپایه نمایشگرهایی همچون تلویزیون، یکی از اسباب و لوازم مهم در هر خانه‌ای محسوب می‌شود که نقش نقطه مرکزی خانه را بر عهده دارد. این‌که چه میز تلویزیونی بخریم، در وهله اول به سلیقه ما وابسته است، اما در این خصوص باید چند نکته دیگر را هم در نظر بگیریم. در این مطلب از مجله اینترنتی سیب، نکات مهمی را برای خرید یک میز مناسب که بتوانید صفحه نمایش خود را روی آن قرار دهید، بررسی کرده‌ایم.

اندازه مناسب میز تلویزیون چقدر است؟

اندازه مناسب میز تلویزیون چقدر است؟

برای این‌که بتوانید اندازه مناسب استند مخصوص قرارگیری تجهیزات صوتی و تصویری را به دست آورید، در ابتدا باید تلویزیون خود را اندازه بگیرید. برای این منظور، یک متر را از گوشه سمت راست بالای نمایشگر تا گوشه سمت چپ پایین آن کشیده و عدد آن را بخوانید.

به یاد داشته باشید که چهارپایه شما نباید هم اندازه یا کوچکتر از نمایشگر باشد. در واقع بهتر است که این وسیله، از هر طرف، 30 سانتی‌متر از نمایشگر بیشتر باشد.

ارتفاع مناسب میز تلویزیون چقدر است؟

باید مرکز صفحه نمایش در راستای خط دیده بینندگان باشد. بنابراین می‌توان گفت که تنظیم ارتفاع استند به ارتفاع مبلی که روی آن می‌نشینید، بستگی دارد. هر چقدر ارتفاع مبل بیشتر باشد، باید صفحه نمایش را هم در ارتفاع بالاتری بگذارید. این امر باعث می‌شود که هنگام تماشای فیلم یا سریال مورد علاقه خود نیازی به خم کردن سرتان نداشته باشید.

کدام جنس میز تلویزیون بهتر است؟

اینکه از لحاظ جنس چه میز تلویزیونی بخریم، به سلیقه ما و اعضای خانواده‌مان بستگی دارد. اما بهتر است که استند با صفحه‌ای باکیفیت و محکم خریداری کنید. هر چقدر کیفیت ساخت این وسایل بالاتر باشد، آن‌ها زیباتر به نظر می‌رسند. امروزه می‌توانید این محصولات را در جنس‌های چوبی، MDF، ملامینه، شیشه و فلز در بازار بخرید. چهارپایه‌های چوبی، MDF و ملامینه طرفداران بیشتری نسبت به سایر نمونه‌ها دارند.

چطور رنگ میز تلویزیون را انتخاب کنیم؟

با گشتی در بازار اسباب و لوازم خانگی، متوجه خواهید شد که میزهای تجهیزات صوتی و تصویری در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف ساخته می‌شوند. برای این‌که رنگی مناسب از این محصولات را انتخاب کنید، به دکوراسیون منزل خود توجه داشته باشید. در واقع باید رنگ پایه با رنگ سایر وسایل از جمله مبلمان و دیوار پشت خود هماهنگ باشد.

کدام مدل میز تلویزیون مناسب است؟

کارگاه‌های تولیدی استند و کمدهای زیر تجهیزات صوتی و تصویری را در انواع و مدل‌های مختلف تولید می‌کنند. در ابتدا از خود بپرسید که چه مدل پایه‌ای مد نظرتان است؟ امروزه در بازار انواع پایه در مدل‌های دیواری، ایستاده، کشویی و بسیاری موارد دیگر را خواهید یافت.

اگر سبک دکوراسیون منزل شما کلاسیک است، یک چهارپایه چوبی برای شما مناسب است. در حالی که برای دکوراسیونی مدرن خرید استندی ساخته شده از ام‌دی‌اف که رنگ آن با رنگ مبلمان ست باشد، انتخاب ایده‌آلی به شمار می‌رود.

ارتفاع مناسب میز تلویزیون چقدر است؟

آیا اندازه اتاق در هنگام خرید میز تلویزیون مهم است؟

جالب است، بدانید که توجه به اندازه اتاق نیز برای خرید یک چهارپایه مناسب برای قرار دادن صفحه نمایش روی آن مهم است. در صورتی که سالن پذیرایی یا اتاق شما کوچک است، به مدل‌هایی همچون دیواری( یا شناور) یا گوشه‌ای فکر کنید. این مدل‌ها نسبت به نمونه‌های قدیمی‌تر کارایی بیشتری دارند و با کمک آن‌ها بهتر می‌توان از فضا استفاده نمود.

کدام مکان برای قرار دادن میز تلویزیون مناسب است؟

حتما استند نمایشگر را در مکانی از سالن پذیرایی قرار دهید که نور خورشید به طور مستقیم به آن نتابد. زیرا تابش مستقیم نور مانع از دید شما در هنگام تماشای فیلم خواهد شد. همچنین بهتر است که پیش از خرید چهارپایه نمایشگر مکانی را برای آن انتخاب کنید که شلوغ نباشد. این امر باعث می‌شود که حواس بیننده در هنگام دیدن فیلم و سریال پرت نگردد. همچنین قرار دادن یک مبل راحتی همرنگ با پایه نیز در جلوی آن ایده خوبی به حساب می‌آید.

میز تلویزیون را از کدام فروشگاه بخریم؟

شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های متعدد سطح شهر از مدل‌های مختلف میز تلویزیون و قیمت آن‌ها مطلع شوید. خوشبختانه امروزه فروشگاه‌های اینترنتی نیز با ارائه طیف گسترده‌ای از محصولات این امکان را فراهم کرده‌اند که بدون نیاز به صرف وقت در بازار گزینه مورد نظر خود را خریداری کنید. برای اینکه بتوانید محصولی با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت را به دست آورید، حتما از فروشگاه‌های حضوری و غیرحضوری معتبر دیدن کنید. بدین ترتیب خریدی راحت، مطمئن و به‌صرفه خواهید داشت.

اگر این مقاله را پسندیدید، پیشنهاد می‌کنیم که به سایر مقالات مجله اینترنتی سیب، در زمینه دکوراسیون داخلی، سر بزنید.

مطلب پیشنهادی

دو دست مبل راحتی در پذیرایی

دو دست مبل راحتی در پذیرایی

نحوه چیدمان مبل راحتی در پذیرایی باعث دلباز یا دلگیر نشان دادن فضا خواهد شد. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *