یکشنبه , 30 اردیبهشت 1403 - 8:36 بعد از ظهر

عوارض شامپو رنگساژ

 

شامپو رنگساژ نوعی از رنگ مو است که نسبت به سایر رنگ های مو، رقیق تر است. این محصول موها را تمیز می کند و همچنین بر روی موها لایه ای از رنگ دلخواه شما را می پوشاند و مانع از محو شدن رنگ مو می شود. با این اوصاف بسیاری از مصرف کنندگان می خواهند بدانند که آیا شامپو رنگساژ به مو آسیب می‌رساند؟ در این مقاله از سیب به معرفی مختصر شامپو رنگساژ پرداخته و همچنین مزایا و معایب شامپو رنگساژ را بررسی خواهیم کرد.

آیا شامپو رنگساژ به مو آسیب می‌رساند؟

این محصول درخشندگی موها را افزایش داده و از کدر شدن رنگ مو جلوگیری می کند. تولید کنندگان این شامپوها ادعا می کنند که با استفاده از این محصول جای رنگدانه هایی که از بین رفته است پر می شود، بنابراین به سادگی می توانند موهایی را که به رنگ بلوند رنگ شده اند نیز مجددا به رنگ های تیره رنگ نمایند.

این شامپو می تواند فقط ملکول های رنگی را برای روی ساقه موها قرار دهد. یعنی اگر موهای شما به رنگ روشن است به راحتی می توانید از این محصول برای تیره نمودن موی خود استفاده کنید. ظاهرا چنین محصولی کارایی خوب، راحت و جذابی دارد اما بهتر است که قبل از استفاده در مورد عوارض شامپوی رنگساژ کمی مطالعه و تحقیق کنید.

استفاده از شامپو رنگساژ بسیار راحت است. به این صورت که شما می توانید این رنگ موی فوری را بر روی موهای خود قرار دهید. و پس از مدت 10 الی 15 دقیقه موهای شما به رنگ دلخواه می رسند، به همین سادگی! شاید به نظر مصرف کنندگان، استفاده از این محصول بسیار آسان است و مدت زمان زیادی را صرف نمی کند اما احتمالا از آسیب جدی آن به موهای خود بی خبر هستند.

مزایا و معایب شامپو رنگساژ

از مزایای استفاده از این محصول می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • میزان درخشندگی موهای رنگ شده را افزایش می دهد.
  • استفاده از این محصول بسیار ساده و آسان است.
  • شما با استفاده از شامپو رنگساژ می توانید بدون رفتن به آرایشگاه و صرف هزینه های گزاف آرایشی، در منزل موهای خود را رنگ کنید.
  • قیمت این محصولات نسبت به رنگ موهای دیگر کاملا مقرون به صرفه و اقتصادی است.
  • بسیاری از فروشندگان مدعی هستند که این محصول تخلخل های موجود بر روی موها را پر می کند و همچنین موهای روشن را نیز مجددا به رنگ تیره در می آورد.
  • کیفیت این محصولات مطلوب هستند، بنابراین به تقویت رنگدانه های مو کمک می کند.
  • موها شاداب و براق می شود و دیگر به استفاده از این محصول در فواصل کوتاه زمانی نیازی نخواهد بود.
  • تاثیر شامپوی رنگساژ بسیار فوری است.

از معایب شامپو رنگساژ نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دست ها و ناخن های شما به همراه حوله و لباس شما به سادگی رنگ می گیرد و پاک کردن آن نیز ساده نیست پس توصیه می شود از دستکش استفاده نمایید.
  • رنگ دانه های موجود در این محصول می تواند به راحتی حتی داخل حمام شما را هم رنگی کند و احتمالا بقایای آن برای همیشه باقی خواهد ماند، بنابراین سریعا با صابون قسمت های رنگ شده را بشویید.
  • شامپوهای رنگساژ باعث خشکی موها می شوند و بهتر است که همراه آن از یک نرم کننده قوی استفاده کنید.
  • اگر شما موهای خود را از قبل رنگ نکرده اید، نمی توانید از این شامپو بر روی موهای خود استفاده کنید.
  • اثرات این محصول فقط تا زمانی که به صورت مداوم از آن استفاده می کنید باقی می ماند.

در ترکیبات شامپوهای رنگساژ از فلزات سنگین مانند سرب استفاده می کنند که برای بدن بسیار مضر است. زیرا رنگدانه های حاوی سرب به راحتی از طریق منافذ پوست سر وارد بدن می شوند و در اندام هایی داخلی مانند کبد و ریه رسوب می کنند.

یعنی بافت این اندام های حیاتی بدن در برابر آسیب شدید فلزات سنگین قرار دارد. از آنجا که این محصول ماندگاری بالایی ندارد پس ضروری است که از آن بیشتر استفاده کنید. این مساله باعث می شود شما سرب بیشتری را وارد بدن خود نمایید. از دیگرعوارض شامپوی رنگساژ می توان به ایجاد حساسیت پوستی، قرمز شدن و متورم شدن پوست سر، ایجاد تاول های کوچک و بزرگ و سایر موارد اشاره نمود.

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *