جمعه , 21 اردیبهشت 1403 - 10:25 بعد از ظهر

فصل جفت گيری سگ ژرمن شپرد

سگ ها نژادهای گوناگونی دارند که هر کدام دارای سیستم تولید مثلی متفاوتی هستند، با اینحال تمامی سگ ها فرایندهای مشابهی را پشت سر می گذارند و هر سگ بسته به شرایط بدنی خودش در فصلی مشخص آماده برای جفت گیری می شود. معمولاً نژادهای مختلف نمی توانند آمیزش های موفقیت آمیزی داشته باشند، به استثنا چندین نژاد که این روزها مراکز پرورش پت، برخی از این نژادهای خاص را با اهداف گوناگون تولید و در نهایت پرروش می دهند.
سگ ژرمن شپرد یکی از محبوب ترین سگ هایی بوده که افراد زیادی در سراسر جهان به آن ها علاقه مند هستند، از این رو ممکن است شما نیز نیازمند اطلاعاتی در زمینه تولیدمثل و پرورش این جانوران مهربان هستید، پس می توانید تا آخر این مقاله با سیب همراه باشید.

فصل جفت گیری ژرمن شپرد با بقیه سگ ها فرقی ندارد

فصل جفت گیری ژرمن شپرد با بقیه سگ ها فرقی ندارد

سگ های ژرمن شپرد نیز مانند سگ های دیگر در زمانی که جنس نر و ماده، آماده باشد می توانند با هم آمیزش کنند و توله های خود را پس از گذر چند ماه به دنیا بیاورند. فراموش نکنید که این موضوع کاملاً تخصصی می باشد و اگر تمایل دارید از دو نژاد ژرمن، چندین توله داشته باشید بهتر است آن را به یک متخصص بسپرید. اجازه دهید این کار به صورت طبیعی رخ دهد، اغلب سگ های نر می توانند تا 8-10 سالگی با سگ های ماده تولیدمثل کنند و سبب باروری آنان شوند.

فصل جفت گیری ژرمن شپرد با بقیه سگ ها فرقی ندارد

زمان مناسب برای جفت گیری سگ ژرمن چه موقعی است؟

برای اینکه جفت خوردن موفقی بین دو نژاد نر و ماده ژرمن اتفاق بیافتد نیاز است که هر دو به سن مشخصی برسند، هر چند که بسیاری از افراد بر این باور هستند که نرها از همان ابتدا آماده جفت گیری هستند، اما حداقل نیاز است 6 ماه به آن ها فرصت داده شود که البته این زمان در نژادهایی که جثه کوچکی دارند کمتر است. اما قضیه درباره سگ های ماده بسیار متفاوت است، سگ های ماده برای بارور شدن ابتدا باید به دوره پریودی یا فحلی برسند.
این دوره زمانی اتفاق می افتد که سیستم تولید مثل سگ های ژرمن به بلوغ برسد و آماده باروری شود، پس از اینکه سگ ماده اولین دوره فحل خود را پشت سرگذاشت برای آمیزش آماده می شود، اغلب سگ های ژرمن این دوره را بعد از 6 ماه بعد از تولد تجربه می کنند. برخی از سگ های جثه بزرگ ممکن است حتی تا 2 سال نیز به دوره فحلی نرسند، اما درباره سگ های جثه کوچک، این مسئله بسیار متفاوت می باشد و ممکن است کمتر از 6 ماه، آن ها پریود شوند و برای باردار شدن آماده شوند.
زمانی که سگ ها دوره فحلی را پشت سر می گذارند، بهترین زمان برای جفت گیری پیش می آید و می توان اغلب انتظار یک جفت گیری موفق را داشت، اما از کجا بدانیم که دوره فحلی سگ ماده ژرمن شروع شده است؟

زمان مناسب برای جفت گیری سگ ژرمن چه موقعی است؟
در این دوره واژن سگ های ماده بسیار متورم می شود، به عبارتی هنگامی که سگ های ماده توجه بیشتری به واژن خود نشان می دهند می توان گفت دوره فحلی شروع شده است. در این دوره ترشحات واژن سگ تغییر می کند و در روزهای اول این دوره، سگ ماده بسیار برای نرها جذاب می شود و سگ های نر تمایل زیادی برای جفت گیری خواهند داشت. اما اغلب سگ های ماده به آن ها اجازه جفت گیری نمی دهند تا این دوره را پشت سر بگذارند و برای جفت گیری آماده شوند.

زمان مناسب برای جفت گیری سگ ژرمن چه موقعی است؟
معمولاً در این زمان ادرار جنس ماده بسیار بیشتر می شود و این ادرار شامل هورمون ها و برخی دیگر از فاکتورهای جنسی است؛ به طور کلی تمام موارد ذکر شده از آمادگی سگ های ماده برای بارداری خبر می دهند. اگر قصد دارید دو سگ را در شرایطی قرار دهید که با هم جفت گیری کنند، بهتر است که ابتدا آن ها را با همدیگر آشنا کنید سپس فرصت دهید تا همدیگر را بپذیرند، در صورتیکه آن ها برای این امر به توافق برسند، با لیسیدن یکدیگر، بو کردن همدیگر و برخی علائم دیگر، این موضوع را نشان می دهند.
سپس با هدایت جنس نر، جفت گیری آغاز می شود، بهتر است در طی جفت گیری تحت هیچ شرایط به آن ها استرسی وارد نشود تا با موفقیت این فرایند به پایان برسد.

مطلب پیشنهادی

مار پیتون | آشنایی کامل با مار پایتون

  مار پیتون از خانواده ی مارهای بدون زهر است که در آسیا، آفریقا و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *