شنبه , 6 مرداد 1403 - 7:31 قبل از ظهر

معجزه‌ای برای تیرگی دور چشم

در این مطلب می‌خواهیم معجزه‌ای برای رفع تیرگی دور چشم به شما معرفی کنیم. توجه داشته باشید که این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات شما نوشته شده است و نباید از آن به عنوان مرجعی برای تصمیم گیری‌های مهم در زمینه سلامتی استفاده شود. همواره برای این موارد به پزشک و متخصصین مربوطه مراجعه کنید.

تیرگی دور چشم دغدغه ای است که دلایل متفاوتی دارد و بسیاری از افراد با آن درگیر هستند و در هر سن و سالی افرادی هستند که از آن رنج می‌برند. فرقی نمی‌کند که پوست تیره یا روشن داشته باشید، احتمال زیاد با این مشکل مواجه شده‌اید. دلایل مختلفی مثل استرس، کار زیاد و خستگی، بی‌خوابی، آلرژی و موارد بسیار دیگری می‌توانند باعت ایجاد تیرگی در دور چشم شوند. تیرگی دور چشم ممکن است موقت باشد اما اغلب ماندگار می‌شود و به زیبایی فرد آسیب جدی وارد می‌کند. به همین علت پیدا کردن روش‌هایی موثر و مفید در رفع آن حائز اهمیت است. خوشبختانه روش‌های ساده و در دسترسی یرای درمان تیرگی دور چشم وجود دارد که در ادامه مطلب آن‌ها را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

معجزه‌ای برای تیرگی دور چشم

رفع تیرگی دور چشم در سه روز

در نگاه اول رفع تیرگی دور چشم در سه روز شاید کمی دور از تصور باشد، اما انجام پذیر است. در اینجا روش‌هایی را به شما نشان می‌دهیم که کاملا در دسترس شما هستند و به سادگی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برای انجام این درمان‌ها نیاز به خرج کردن هزینه زیادی نیست و معمولا در هر خانه‌ای در دسترس هستند. در ادامه بعضی از این روش‌‌ها را برای شما شرح داده‌ایم.

آسپرین برای سیاهی دور چشم

آسپرین یکی از شناخته شده‌ترین و پرکاربردترین داروها است که باعث رقیق شدن خون می‌شود. بیشتر افرادی که از غلظت خون رنج می‌برند از این دارو استفاده می‌کنند. اما این تنها کاربرد آسپرین نیست، از آسپرین به صورت موضعی برای بر طرف کردن تیرگی دور چشم نیز استفاده می‌شود. برای این کار می‌توانید چند قرص آسپرین را به صورت پودر درآورید و با آب مخلوط کنید سپس به به ناحیه مورد نظر بمالید. هنگام به کار بردن این درمان باید دقت کنید دارو وارد چشم شما نشود و بهتر است از قرص‌های بدون روکش استفاده کنید. از موارد مهم دیگر که باید به آن توجه کنید این است که به آسپرین حساسیت نداشته باشید. برای بررسی اینکه آیا به این دارو حساسیت دارید یا خیر، می‌توانید ابتدا مقداری از دارو را روی پوست بازوی خود قرار دهید و بعد از مدتی بشورید، اگر در محل التهاب و خارشی حس نکردید احتمالا به آن حساسیت ندارید. البته بهترین کار این است که برای تعیین دز دارو و احتیاط بیشتر با متخصص مشورت کنید.

آسپرین برای سیاهی دور چشم

قرص آهن برای سیاهی دور چشم

همانطور که قبلا اشاره کردیم تیرگی دور چشم ممکن است دلایل متعددی داشته باشد. یکی از علل تیرگی دور چشم می‌تواند کمبود آهن یا کم‌خونی باشد. در این صورت با مصرف مقادیر متعادل مکمل‌های حاوی آهن و قرص آهن می‌توان تیرگی دور چشم را بهبود بخشید. البته باید این در نظر داشته باشید، تاثیر مصرف آهن بعد از مدتی مشخص می‌شود و شما باید چندین هفته از مکمل‌های آهن استفاده کنید.

رفع سیاهی دور چشم با خمیر دندان

یکی از روش‌های بسیار ساده برای رفع تیرگی دور چشم استفاده از خمیردندان است. از آنجا که در خمیردندان مواد سفید کننده و همچنین از بین ‌برنده التهاب وجود دارد، می‌تواند به از بین بردن تیرگی دور چشم کمک کند. برای انجام این درمان یک لایه نازک از خمیردندان را به مدت چند ساعت بر روی نواحی مورد نظر قرار دهید. بهتر است از خمیردندان نعنایی برای این کار استفاده کنید. خمیردندان را می‌توانید تا یک شبانه روز روی پوست نگه‌ دارید.

رفع سیاهی دور چشم با خمیر دندان

رفع سیاهی زیر چشم با آبلیمو

آبلیمو دارای خواص بسیار زیادی است که به حفظ سلامتی بدن و به خصوص پوست کمک می‌کند. ویتامین سی موجود در آبلیمو اثر بسیار خوبی در بهبود و بازسازی عروق خونی و سلول‌های دور چشم دارد. مواد موجود در لیمو خاصیت روشن کنندگی پوست دارند و برای رفع تیرگی دور چشم مناسب هستند. همچنین لیمو باعث مرطوب شدن پوست می‌شود و اثر ضد آلرژی دارد. این درمان را به می‌توانید به راحتی در منزل انجام دهید. برای این کار کافی است یک تکه پنبه را به آبلیمو آغشته کرده و به دور چشم خود در نواحی تیره بکشید. همچنین می توانید یک تکه لیمو را نازک یرش زده و به ناحیه مورد نظر بمالید. اگر پوست حساسی دارید برای جلوگیری از خارش و قرمزی پوست می‌توانید کمی آب به آبلیمو اضافه کنید.

کلام آخر

در نهایت لازم است بدانید که ممکن است این تیرگی دور چشم نشان از یک بیماری درون بدن شما باشد. بنابراین لازم است تا قبل ازهر اقدامی ابتدا با پزشک مشورت کرده و در صورت نیاز چکاب دهید تا نتیجه بهتری از مراحل درمان خود دریافت کنید.

مطلب پیشنهادی

درصد خطای بیبی چک منفی

با پیشرفت تکنولوژی در عرصه پزشکی می‌توان استفاده از کیت‌های تشخیص حاملگی یا بیبی چک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *