دوشنبه , 10 اردیبهشت 1403 - 6:10 بعد از ظهر

تشخیص طلا با ماست

اگر در خانه یا وسایل قدیمی خود بدلیجاتی مثل گوشواره، گردنبند و امثال آن ها را پیدا کرده اید و می‌خواهید بدون مراجعه به طلا فروشی و کارشناسان طلا، متوجه شوید که این جواهر طلا است یا خیر؟ لازم است از روش های خانگی تشخیص طلا استفاده کنید. باید به این نکته توجه داشته باشید که هر اکسسوری زرد رنگ و شبیه به طلایی، طلا نیست. با توجه به اینکه، ممکن است در تشخیص طلا با سایر بدلیجات دچار خطا شوید، بهتر است برای تشخیص طلا یا بدل بودن جواهر خود، به کارشناس ها و طلا فروش های معتبر مراجعه کنید اما، ما در اینجا برای تشخیص طلا از سایر بدلیجات در خانه، به توضیح روش هایی می پردازیم که می تواند به شما در شناختن جنس بدلیجات کمک کند. برای استفاده از این روش ها نیازی به وسایل خاصی ندارید و با همان وسایل دم دستی که دارید می توانید این کار را انجام دهید.  البته لازم به ذکر است که برخی از این روش های خانگی اصلا روش های درستی برای تشخیص طلا نیستند و استفاده از آن ها نتیجه درستی را به ما نمی دهند.

تشخیص طلا با ماست

مراحل تشخیص طلا با ماست

در ایام قدیم اغلب برای تشخیص بدلیجات خود از طلا، از روش های خانگی استفاده می کردند، زیرا دسترسی به طلا فروشان و کارشناسان طلا برای آن ها سخت و گاهی غیر ممکن بوده است، چرا که اکثر مردم روستا نشین بوده اند و دسترسی آن ها به بازار کم بوده است. لازم به ذکر است که، امروزه نیز از این روش های خانگی برای تشخیص طلا استفاده می شود. شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که چرا با وجود طلا فروشی های فراوان در سطح شهر و حتی روستاها، از این روش ها برای تشخیص طلا استفاده می کنند؟ در جواب این سوال باید بگوییم که: هنگام خریدن طلا از اطرافیان و بدون مراجعه به طلا فروشی، این شک به وجود می آید که آیا این بدلیجات طلا است یا خیر؟ نکند قلابی است و صرفا به خاطر شباهتی که به طلا دارد آن را طلا معرفی کرده اند و قصد کلاهبرداری از ما را دارند؟ برای رهایی از این شک ها و مطمئن شدن از طلا بودن جنس مورد نظر، از این روش استفاده می کنند که افراد را سریع به جواب می رسانند. این روش های خانگی انواع مختلفی دارند که اغلب امتحان شده اند و ریسک کمی دارند. یکی از این روش هایی که شاید به گوش شما خورده باشد، روش تشخیص طلا با ماست است.

مراحل تشخیص طلا با ماست

آیا تشخیص طلا با ماست راه درستی است؟

در مورد این روش باید بگوییم که، یک روش غلطی است که در بین مردم پخش کرده اند. استفاده از ماست برای مشخص کردن جنس بدلیجات طلا، یک کار پوچ است و فقط وقت شما را می گیرد و نتیجه مطلوبی ندارد. این روش از ایام قدیم آمده است که فاقد نتیجه است. اما جای نگرانی نیست، برای تشخیص طلا از سایر بدلیجات، راه های دیگری نیز وجود دارد که تا حدی صحت دارند. در این روش ها باحرارت، مایع سفید کننده مثل وایتکس، آهنربا، سرکه، و اصطکاک امکان مشخص کردن جنس جواهر که، آیا آن طلا است یا خیر؟ وجود دارد. به طور مثال: اگر بخواهید با استفاده از مایع سفید کننده یا وایتکس از طلا بودن جواهر مورد نظر خود تا حدی مطمئن شوید، با توجه کردن به این نکته که، استفاده از این روش باعث خوردگی در جواهر می شود و باید از سطح کوچکی از آن استفاده کرد، چند قطره از مایع را بر روی قسمت کوچکی از قطعه جواهر ریخته و پس از آن، رنگی که آن قسمت از قطعه طلا به خود می گیرد، اگر قرمز، قهوه ای یا سبز بود، مطمئن باشید که طلا آن اصل است، اما اگر سطحی که روی آن را مایع سفید کننده ریخته اید، سیاه شود بیانگر این است که، آن جواهر، طلا نیست بلکه تقلبی از طلا است. با توجه به این گفته ها با اطمینان به شما می گوییم که شاید بقیه روش ها جواب دهند اما ماست؟! نه! یک روش بیهوده است.

نکته قابل توجه در تشخیص طلا این است که، بهتر است برای این کار به طلا فروش ها و متخصصان طلا مراجعه کنید، زیرا آن ها دستگاه هایی پیشرفته دارند که به راحتی و بدون خطا می تواند طلا را تشخیص دهد و نتیجه کاملا درستی به شما بدهد، در صورتی که استفاده از روش های خانگی با درصد های کم یا زیادی از خطا مواجه هستند.

مطلب پیشنهادی

نقاشی صورت گرگ ساده

نقاشی صورت گرگ ساده

نقاشی و رنگ آمیزی برای کودکان و گاهی برای بزرگسالان جذاب می باشد. بیشترین نقاشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *