یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403 - 9:47 قبل از ظهر

هر آنچه باید پیش از خرید سایبان ماشین بدانیم!

سایبان یک وسیله محافظتی برای ماشین در برابر آسیب های محیطی می باشد. سایبان علاوه بر ایجاد سایه خنک می تواند از آسیب های احتمالی مانند از بین رفتن رنگ بدنه ماشین ها جلوگیری کند. انواع سایبان ماشین در مکان های مختلف، کاربرد های متعددی دارد و سبب بهره وری بیشتر از محیط باز اطراف می گردد. این محصول را می ‌توان در فضا های مختلف نصب کرد. در صورت تمایل برای خرید سایبان ماشین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با سایبان ماشین و مزایای استفاده از آن

با استفاده از سایبان ماشین می توانید در جهت حفظ و افزایش طول عمر ماشین کمک فراوانی کنید. نصب سایبان در کم ترین زمان ممکن و به آسانی انجام می‌ شود. با نصب سایبان می توان از مزایای زیادی بهره برد. این مزایا عبارتند از:

  • تابش نور شدید خورشید به بدنه ماشین در طولانی مدت آسیب جدی وارد می کند. هنگامی که از سایبان ماشین استفاده می کنیم، با ایجاد سایه ای مطلوب می توانیم از ورود این عامل آسیب زا جلوگیری کنیم.
  • ورزش باد های شدید نیز می‌ تواند سبب آلودگی مداوم ماشین ها گردد. سایبان ماشین محافظت لازم را در برابر این عامل به عمل می آورد.
  • بارش برف سنگین و یا باران های اسیدی نیز در جهت از بین بردن رنگ بدنه ماشین ها بسیار موثر هستند. با نصب سایبان می توان از ورود این عوامل آسیب زا نیز جلوگیری کرد.
  • در فصول مختلف سال گرما و سرمای شدید سبب گشته تا قطعات مختلف ماشین دچار آسیب شوند. سایبان می تواند از این آثار مخرب جلوگیری کند و مانع مناسبی در برابر برخورد و افتادن اشیا سنگین و یا تیز باشد.

چرا از سایبان ماشین استفاده می کنیم؟

علت اصلی نصب سایبان ماشین عدم وجود فضای مناسب و عالی برای پارک ماشین ها می باشد. راه حل مناسب و ارزان برای قرار دادن ماشین در محیط نصب سایبان ماشین می باشد.

نصب سایبان علاوه بر ایجاد ایمنی بالا می تواند در برابر حوادث طبیعی جلوگیری لازم را به عمل آورد و همچنین از کثیف شدن مداوم ماشین ها جلوگیری کند. با توجه به ابعاد و اندازه فضای خود می توانید انواع سایبان ماشین را خریداری کنید.

معرفی گروه های مختلف سایبان

سایبان ماشین بر اساس نوع کاربرد، شکل طراحی آن، نوع جنس و محصولات در مدل های مختلف طراحی می شود. به طور کلی سایبان ماشین را می توان به دو نوع

  • سایبان ثابت
  • سایبان متحرک

تقسیم کرد. نوع سایبان و ثابت یا  متحرک بودن آن وابسته به سازه می باشد.

معرفی گروه های مختلف سایبان

معرفی سایبان متحرک و نحوه ی عملکرد آن

سایبان متحرک یکی از انواع سایبان های مناسب برای پارک ماشین ها می باشد که افراد می‌ توانند در حیاط منزل از آن استفاده کنند. البته انواع سایبان های متحرک قابل استفاده در فضا های کوچک و بزرگ مانند تراس ها نیز هستند.

این محصول این امکان را برای افراد فراهم می نماید تا در روز هایی که افراد نیاز به سایبان دارند از آن استفاده کنند و در روز هایی که استفاده از سایبان ضروری نیست آن را ببندند. سایبان های متحرک را می توان با کنترل از راه دور نیز طراحی کرد. این سایبان های مدرن، محل بلا استفاده را به محیطی کارا و جذاب مبدل می سازند. در صورت عدم پارک ماشین ها می توان از این فضا به عنوان محلی برای گذراندن اوقات فراغت و آلاچیق تفریحی نیز استفاده کرد. عملکرد اصلی سایبان های متحرک وابسته به قدرت و کیفیت موتور الکتریکی آن می باشد بنابراین هر اندازه موتور الکتریکی سایبان ماشین توان بالایی داشته باشد، کارایی و طول عمر آن بیشتر خواهد شد.

از ویژگی های سایبان متحرک می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • این سایبان ها با شرایط محیطی مطابقت بالایی دارند.
  • کاهش مصرف انرژی از دیگر ویژگی های این سایبان ها می باشد.
  • می توان سقف سایبان را در ساعات مختلف روز تنظیم کرد و شیب آن را به دلخواه تغییر داد.
  • سهولت جا به جایی و امکان استفاده در شرایط بحرانی از ویژگی های اصلی این سایبان ها می باشد.
  • با توجه به مقیاس و نوع پروژه ممکن است این سایبان ها نیز اقتصادی و به صرفه باشند.

معرفی سایبان ثابت برای پارک ماشین ها

یکی از انوع سایبان ها که از طراحی زیبا و قیمتی مناسب برخوردار است، سایبان ثابت می باشد. این سایبان ها دارای مقاومت بسیار بالایی هستند و تا سالیان طولانی می توان از آن ها استفاده کرد. سقف انواع سایبان ماشین ثابت را می توان با طرح های مختلف به شکل خیمه، آرک و نعل اسبی یا ساده و مسطح طراحی کرد. این سایبان ها نصب آسانی دارند. از دوام بالایی برخوردار هستند. انواع سایبان ماشین ثابت را می توان با توجه به متراژ محیط و فضای مورد نظر طراحی کرد.

 

راهنمای خرید انواع سایبان عالی با قیمت مناسب

هنگام خرید سایبان ماشین به چه عواملی توجه کنیم؟ این سوال بسیاری از افراد در هنگام خرید سایبان ماشین می باشد.  برای خرید سایبان ماشین بهتر است دو عامل مهم که در ادامه به آن اشاره داریم را مد نظر قرار دهید.

  • شرایط آب و هوایی محل مورد نظر
  • کاربرد سایبان ماشین در فضا

انتخاب سایبان می بایست بر اساس شرایط جوی و آب و هوای هر منطقه صورت بگیرد. به طور کلی سایبان ماشین ها را می توان با متریال های مختلف تهیه کرد بنابراین فاکتور مهم هنگام خرید سایبان نوع شرایط اقلیمی منطقه می باشد.

کاربرد سایبان نیز مولفه ی مهم و تاثیرگذار در انتخاب سایبان ماشین می باشد. هنگامی که سایبان را برای فضا های عمومی یا شخصی طراحی می کنیم، می بایست به ابعاد و اندازه ها و نوع طراحی سایبان توجه داشته باشیم بنابراین هنگام خرید سایبان، تعداد ماشین ها و نوع آن ها را می بایست مشخص کرد.

تقسیم بندی سایبان ماشین بر اساس نوع کاربری

سایبان ها به طور کلی به دو دسته سایبان های اداری و سایبان شخصی تقسیم می شوند. در ادامه به معرفی بیشتر هر یک از این سایبان ها خواهیم پرداخت.

 معرفی سایبان ماشین اداری

سایبان اداری از دیگر مدل های سایبان می باشد که بسیار پرطرف دار و محبوب است. از سایبان ماشین در حیاط اداره های کوچک و بزرگ استفاده می شود بنابراین می توان نظم و زیبایی را برای تعداد ماشین های زیادی ایجاد کرد بدون آن که سایبان فضای زیادی را اشغال کند.

از معضلات افراد در فضا های عمومی نبود جای پارک مناسب برای ماشین ها است. با توجه به توسعه حمل و نقل عمومی و قوانین و مقررات مربوطه در این زمینه یا مشکلات ترافیکی به ویژه در شهر های بزرگ، حل معضل نبود جای پارک ماشین بسیار دشوار است. برای آن که بتوان در این راستا به حل مشکل عدم فضای کافی برای پارک ماشین ها و پیش گیری از ایجاد ترافیک و شلوغی و بی نظمی کمک کرد می توان از انواع سایبان ماشین اداری استفاده کرد. سایبان ماشین اداری را می توان به شکل های یک طرفه و دو طرفه تولید کرد و در فضای باز شرکت ها و اداره ها نصب نمود. در ادامه به بررسی چند نکته مهم درباره ی سایبان ماشین اداری می پردازیم.

  • این محصول جانمایی بهینه را در محوطه برای تعداد زیادی از ماشین ها فراهم می کند.
  • سایه مطلوبی را در فضا ایجاد کرده و به نظم و زیبایی این محیط نیز کمک می کند.
  • از مهم ‌ترین ویژگی ‌های سایبان ماشین اداری می توان به مقاومت و دوام بالا و استحکام در برابر شرایط جوی منطقه اشاره داشت.
  • هنگام خرید سایبان ماشین اداری توجه داشته باشید که  ابعاد و اندازه این سایبان ها متناسب با تعداد ماشین ها طراحی گردد.
  • بهتر است پوشش سقف سایبان ماشین اداری از ورق های یو پی وی سی باشد تا مقاومت بالایی را در شرایط مختلف به عمل آورد.

سایبان حیاط چیست؟

سایبان حیاط محصولی کارا برای استفاده افراد در شرایط مختلف آب و هوایی می باشد که با قرار گرفتن عناصر مختلف و مبلمان مناسب می تواند محیط را بسیار کاربردی سازد. این سایبان ها امروزه کاملاً زیبا و مدرن طراحی می شوند. مقاومت بالایی در برابر عوامل مختلف دارند. طراحی متنوع انواع سایبان حیاط سبب گشته تا افراد متناسب با نیاز خود این محصول را خریداری کنند.

سایبان هایی که در برابر نفوذ آب ناشی از بارش ها و یا تابش نور شدید خورشید مقاوم بوده و کمک ویژه به متعادل سازی دمای هوا می کنند.

سایبان حیاط را می توان در حیاط خلوت و محیط های بسیار کوچک نیز استفاده کرد. سایبان حیاط مانع رسیدن عوامل مختلف به ماشین ها نیز می‌گردد بنابراین می‌توان سایبان ماشین را در حیاط استفاده کرد.

طرح های ساده و پیچیده را می توان برای سایبان حیاط در نظر گرفت. به طور کلی این سایبان ها از سه بخش

  • فونداسیون
  • اسکلت و سازه
  • پوشش سقف

تشکیل می شوند. در سقف آن ها می توان از طرح های مختلف گنبدی، دایره ‌ای، چند ضلعی، ساده و … استفاده کرد.
با توجه به معماری فضای اطراف می توان انواع سایبان های سنتی، ساده و یا مدرن را انتخاب کرد و فضای اطراف را زیبا و شکیل ساخت. رنگ سایبان حیاط می ‌تواند در زیبا سازی دکوراسیون و معماری محوطه موثر باشد.

سایبان حیاط چیست؟

 انواع سایبان ماشین با پوشش های مختلف

پوشش و سقف سایبان ماشین از انواع مختلفی برخوردار است که در ادامه به معرفی چند نمونه از آن ها می ‌پردازیم.

  • سایبان ماشین چوبی

سایبان ها با استفاده از متریال طبیعی و زیبای چوب ساخته می شوند. نمای بسیار زیبایی دارند و در فضا های شخصی عموماً مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

  • سایبان با پوشش پلی کربنات

پلی کربنات نیز در برابر اشعه های خورشیدی مقاومت بالایی دارد و از خاصیت آنتی یو وی برخوردار است. نصب این سایبان  ها بسیار سریع و آسان است. آن ها را می ‌توان به شکل شفاف و نیمه شفاف طراحی کرد.

  • سایبان ها با پوشش یو پی وی سی

نوع دیگری از انواع سایبان ماشین بسیار سبک و ایمن، سایبان با پوشش یو پی وی سی می باشد که به دلیل مقاومت بالا و ممانعت از ورود نور و گرما همواره مورد توجه افراد قرار می ‌گیرد. این سایبان ها برای شرایط مختلف آب و هوایی و مناطق مختلف کشور بسیار مناسب هستند.

  • سایبان ماشین پارچه ای

سایبان ماشین را می توان با استفاده از پارچه های ضد آب و مقاوم نیز تهیه کرد. سایبان هایی که در برابر انواع بارش به خوبی محافظت لازم را به عمل می ‌آورند البته این سایبان ها برای مناطقی که نوسانات دمایی دارند و یا همواره با وزش باد شدید همراه هستند، مناسب نیستند.

  • سایبان با ورق فلزی

دیگر سایبان ها که عموماً در محیط های صنعتی کاربرد دارند، انواع سایبان ماشین با ورق فلزی می باشند. این سایبان ها نیز طول عمر بالا و مقاومت بسیار زیادی دارند.

 اطلاعات لازم برای خرید انواع سایبان ماشین و قیمت آن

پیش از این نیز اشاره شد سایبان ماشین در طرح ها و مدل های مختلف به بازار عرضه می گردد. یکی از مهم ترین معیار های افراد هنگام خرید سایبان ماشین، قیمت این محصول می باشد. با توجه به تنوع تولید سایبان ها این محصول از قیمت مختلفی نیز برخوردار است بنابراین نمی ‌توان برای سایبان قیمت ثابتی را در نظر گرفت اما به طور کلی هزینه و قیمت سایبان ماشین با توجه به موارد زیر تعیین می شود:

  • مساحت سایبان
  • تجهیزات و قطعات به کار رفته شده در ساخت آن مانند موتور الکتریکی
  • دستمزد جهت نصب سایبان
  • جنس سازه و نوع متریال سقف

 

معرفی محبوب ترین طرح سایبان امروزی

سایبان حیاط از جمله ایده های نو و مدرن برای پوشاندن فضای باز حیاط منزل شما می باشد که می تواند در کنار دیگر عناصر حیاط به زیبا سازی و افزایش کاربرد این محیط کمک ویژه نماید. از دیگر سایبان های محبوب می توان به سایبان تراس، سایبان برای استخر، سایبان حیاط خلوت، سایبان پنجره و… اشاره داشت. امروزه مدل های مختلفی از این سایبان ها به بازار عرضه می ‌شوند به عنوان مثال

  • سایبان های بازویی
  • سایبان های چتری
  • سایبان آکاردئونی
  • سایبان های تاشو و متحرک

قیمت سایبان حیاط امروز بسیار مقرون به صرفه می باشد. اما توجه داشته باشید سایبان حیاط با طراحی های پیچیده و خاص قیمت بالایی نسبت به سایبان های ساده تر خواهند داشت.

بررسی پروسه ی اجرای سایبان ماشین در حیاط و عوامل وابسته به آن

برای اجرای سایبان ماشین ابتدا می بایست انواع پوشش ها را بررسی کرد.

  • انعطاف پذیری
  • مقاومت در برابر عوامل مختلف
  • خاصیت آنتی یو وی
  • عایق رطوبت و حرارت
  • ضریب انبساط و انقباض کم

پوشش سقف سایبان ماشین می بایست از ویژگی های فوق بر خوردار باشد. در مرحله دوم باید مواد و متریال برای استراکچر سایبان ماشین را بشناسیم. در ساخت سازه و استراکچر انواع سایبان ماشین از پروفیل ها، تیرآهن و تیر ورق ها استفاده می شود. برای نصب سایبان ماشین ثابت فونداسیون ها به شکل های مختلف نواری، وزنی و پاشنه ای اجرا می شوند.

با توجه به نوع طراحی سایبان، فونداسیون مورد نظر انتخاب و در محل اجرا می شود. سپس سازه سایبان متصل می گردد. اتصال پایه ها و ستون های سازه سایبان ماشین به زمین سبب گشته تا در برابر عوامل مختلف فولاد مقاومت بسیار بالایی داشته باشد و در آب و هوای مناسب دچار تخریب نشود. در مرحله آخر سقف سایبان ماشین بر روی آن نصب می گردد.

 

 انواع سازه سایبان حیاط

  • سازه فولادی

سازه سایبان حیاط را می توان با فلز هایی نظیر فولاد تهیه و تولید کرد. سازه های فلزی مانند فولاد مقاومت بسیار بالایی دارد و در برابر عوامل مختلف مانند باران های اسیدی دچار آسیب نمی شوند. قیمت مناسب و انعطاف پذیری بالا از دیگر ویژگی ‌های این سازه ها می باشد.

  • سازه یو پی وی سی

مواد یو پی وی سی نیز امروز بسیار پرطرف دار بوده و در برابر عواملی چون باد و رطوبت مقاوم هستند. قیمت مناسب و طول عمر بالا از ویژگی ها های اصلی این سازه ها می باشد.

  • سازه چوبی و آلومینیومی

از دیگر سازه های مناسب برای ساخت سایبان ماشین می توان به سازه های آلومینیومی و چوبی اشاره داشت. سازه های آلومینیومی در برابر عوامل طبیعی تغییر ماهیت نمی دهند اما از قیمت بالایی نسبت به فولاد برخوردار هستند.

سازه های چوبی نیز زیبایی زیادی به محیط می بخشند اما باید توجه داشته باشیم که چوب در برابر در شرایط مختلف آب و هوای ممکن است ماهیت خود را ازدست بدهد یا دچار تخریب گردد.

 

اجرا و نصب سایبان به چه میزان زمانی نیاز دارد؟

نصب سایبان پروسه ی متعددی را طی می کند. این فرایند وابسته به نوع طراحی سایبان ماشین نیز می باشد. در مرحله اول برای نصب سایبان می بایست فوندانسیون برای تعداد پایه ها و ستون ها در محل مورد نظر اجرا شود و صفحه ستون ها برای ایجاد طرح سایبان ماشین در حیاط قرار بگیرند. سازه می بایست توسط مهندسین طراحی گردد و به تایید کارفرما برسد. سپس در کارگاه های مورد نظر تولید شود. پس از ساخت سازه سایبان، برای نصب سایبان و مونتاژ کردن بخش مختلف آن می ‌بایست به محل نصب سایبان ماشین مراجعه کرد.

باید توجه داشته باشیم که سایبان های مدرن نسبت به سایبان های سنتی به زمان کم تری برای نصب و اجرا نیاز دارند زیرا بیشتر مراحل ساخت و اجرای آن ها در کارگاه ها و کارخانه ها صورت گرفته است. در مرحله بعد پوشش سایبان ماشین بر روی سازه نصب می گردد. پوشش هایی نظیر ورق های یو پی وی سی به دلیل ساختار های یکپارچه نصب سایبان را بسیار آسان نموده اند. در مرحله آخر در صورت نیاز بهتر است سایبان رنگ آمیزی گردد تا در برابر عواملی چون رطوبت دچار پوسیدگی نشود.

 

 چگونه سایبان حیاط را با قیمت مناسب بخریم؟

برای خرید سایبان ماشین با قیمت مناسب بهتر است توجه داشته باشید که سایبان ها با توجه به کیفیت متریال ها، دارای قیمت های متفاوتی هستند لذا سایبان های با کیفیت از قیمت بالایی برخوردار هستند اما به طور کلی برای خرید سایبان ماشین ارزان قیمت بهتر است به سراغ محصولاتی با طراحی های ساده تر بروید. سایبان هایی که در آن ها از پایه ها و ستون های کم تری استفاده شده است از قیمت مناسبی برخوردار هستند و به نوعی صرفه اقتصادی را برای افراد به همراه دارند. سایبان های اتوماتیک در مقایسه با سایبان ماشین های ثابت قیمت بالایی دارند.

 

 برای نصب سایبان به چه ابزار آلاتی نیاز داریم؟

برای نصب انواع سایبان حیاط به ویژه سایبان ماشین بهتر است توجه داشته باشید:

نصب سایبان را به افراد متخصص بسپارید تا این افراد با دانش فنی و در دست داشتن ابزار آلات این مراحل را با به روش استاندارد و ایمن انجام دهند. نصب سایبان به طور کلی به ابزار آلاتی از جمله دستگاه جوش، دستگاه برشکاری، متر، دریل و یا انواع مته ها، کابل و تراز نیاز دارد.

کلام آخر

برای داشتن سایبان حیاط با کیفیت بهتر است این محصول را از مرکز معتبر در سطح شهر خریداری کنید تا از کیفیت قطعات و بخش های تشکیل دهنده سایبان حیاط مطمئن باشید. نصب سایبان حیاط را به افراد متخصص بسپارید تا در طولانی مدت این محصول دچار مشکلات جدی نگردد و نیاز به تعمیر نداشته باشد. برای سفارش از مراکز تولید کننده سایبان نیز بهتر است ابتدا نمونه پروژه های اجرا شده و نحوه ساخت و نصب سایبان ها را بررسی کنید و سپس اقدام به سفارش این محصول نمایید.

 شرکت سایه سازان کوروش

یکی از مراکز تولید کننده انواع سایبان ماشین در کشور مجموعه ی بزرگ سایه سازان کوروش می باشد. سایبان هایی که از جدید ترین روش های طراحی زیر نظر مهندسین کشور تولید و به بازار عرضه می ‌شوند. جهت مشاهده ی نمونه سایبان ماشین های تولید شده در این مجموعه می توانید به وب سایت سایه سازان کوروش مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره از کارشناسان مجموعه سایه سازان کوروش، با شماره زیر تماس حاصل فرمائید.

پاره ای از پروژه های این شرکت:

  • سایبان ماشین اداره کل محیط زیست تهران
  • سایبان انرژی اتمی قم
  • سایبان شهرداری اسلامشهر
  • سایبان اورژانس بیمارستان امام رضا(ع) تبریز
  • سایبان ماشین اداره کل بازرسی خرم آباد
  • سایبان بارانداز صنایع غذایی بیژن
  • سوله ی سبک کارخانه ی مولفیکس
  • و…

مطلب پیشنهادی

معرفی انواع سایبان های برقی

معرفی انواع سایبان های برقی

سایبان‌های برقی از جمله وسایل مهم و کاربردی در طراحی فضاهای خارجی محسوب می‌شوند که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *