جمعه , 31 فروردین 1403 - 10:30 بعد از ظهر

بعد از مصرف شیشه چی بخوریم

افرادی که به اعتیاد و مصرف شیشه دچار شده اند، به سوء تغذیه گرفتار شده اند، بنابراین تغذیه مناسب بعد از مصرف شیشه در هنگام ترک بسیار قابل توجه است، زیرا میزان تحمل فرد بیمار را برای بهبود کامل، افزایش می دهد. بعد از مصرف شیشه باید به جبران سو تغذیه و از بین رفتن پروتئین ها و ویتامین های مختلف بدن ناشی از مصرف شیشه، غذاهایی را میل کنید که دارای انواع ویتامین، پروتئین، آنتی اکسیدان، فیبر و امگا 3 فراوانی هستند، علاوه بر آن نوشیدن آب هم مهم است. خوراکی های ویتامین دار شامل حبوبات و میوه ها می شوند، که شما می توانید به جبران ویتامین های از دست رفته بدنتان هنگام مصرف شیشه، از آن استفاده کنید تا ویتامین بدنتان تامین شود.

در این مقاله از مجله سیب سعی کردیم هر آنچه که نیاز است درباره اینکه بعد از مصرف شیشه چی بخوریم و ترک شیشه صحبت کنیم. به امید روزی که هیچ کس درگیر این بلای خانمان سوز نباشد.
خوراکی های پروتئین دار شامل گوشت قرمز، سویا، اسفناج، قارچ، مرغ، تخم مرغ و ماست هستند که مصرف آن ها پروتئین بدن را به حد نرمال می رساند. خوراکی هایی که دارای آنتی اکسیدان ها هستند شامل مغز های روغنی از جمله گردو، بادام و بادام زمینی، سیب زمینی شیرین و انواع میوه های قرمز رنگ مانند سیب هستند، که با مصرف آن ها دیگر نگران آنتی اکسیدان از دست رفته بدنتان نباشید. انواع سبزیجات، ذرت، نخود فرنگی و میوه های تازه، در ترکیبات خود شامل فیبر هستند که مصرف آن ها فیبر از دست رفته بدنتان را جبران می کند.
برای جبران امگا 3 از دست رفته بدنتان هنگام مصرف شیشه، می توانید از خوراکی هایی مانند ماهی و میگو، تخم مرغ و روغن کتان استفاده کنید. اگر فکر می کنید مصرف خوراکی هایی که از آن ها نام برده شد با یکی دوبار جوابگو نیاز بدنتان است، سخت در اشتباهید زیرا این خوراکی ها باید حداقل دو بار در روز برای روزهای زیادی استفاده شود تا نتیجه مطلوب را به دست آورید.

آیا برای ترک شیشه استفاده از مواد غذایی می تواند مفید باشد؟

آیا برای ترک شیشه استفاده از مواد غذایی می تواند مفید باشد؟

مصرف شیشه علاوه بر تاثیرات روانی که در فرد به جا می گذارد، باعث سو تغذیه در فرد می شود زیرا فرد هنگام اعتیاد به مصرف شیشه به دلیل کاهش کنترل مغز خود و تصمیم گیری هایش، اصلا به غذایی که مصرف می کند، توجهی ندارد بنابراین بیشتر از فست فود ها و غداهای نا مناسب برای سلامتی بدن استفاده می کند. این عدم توجه در خوردن غذاهای سالم طی اعتیاد به شیشه، باعث فقدان بسیاری از ویتامین ها و پروتئین های بدن می شود، بنابراین فرد معتاد به مصرف شیشه، باید هنگام ترک برای جبران این فقدان ها، اقدام لازم را بکند و این مسئله بسیار قابل توجه است زیرا فقدان این ماده ها در بدن باعث انواع بیماری ها در فرد می شود.

برای ترک اعتیاد به شیشه چه خوراکی هایی مفید است؟
علاوه بر این استفاده از مواد غذایی مناسب طی ترک شیشه باعث بهتر شدن روند ترک و بهبودی می شود و میزان خماری را به شدت زیادی کاهش می دهد. مصرف شیشه باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می شود و در نتیجه استفاده از مواد غذایی سالم و مناسب باعث قوی شدن سیستم ایمنی بدن می شود. لازم به ذکر است که بدن کسی که سال ها درگیر اعتیاد به شیشه بوده است، هنگام ترک در جذب ویتامین ها و پروتئین ها نا توان بوده است، بنابراین از مصرف مکمل های مختلف حاوی ویتامین ها و پروتئین ها باید خودداری شود تا وقتی که بدن فرد بتواند جذب ویتامین ها و پروتئین ها را به مرور زمان از غذاها انجام دهد سپس استفاده از مکمل های مختلف بلامانع است.

برای ترک اعتیاد به شیشه چه خوراکی هایی مفید است؟

همانطور که گفته شد استفاده از مواد غذایی حاوی ویتامین ها، امگا3، فیبرها و.. هنگام ترک شیشه مهم است زیرا مصرف شیشه باعث فقدان این مواد در بدن می شود . ویتامین ها شامل حبوبات و میوه ها و…، پروتپین ها شامل گوشت قرمز، اسفناج، قارچ و… ، فیبرها شامل میوه های تازه، سبزیجات و.. هستند. علاوه بر آن مصرف نوشیدنی ها از جمله آب، شیر و آب پنیر، هنگام ترک اعتیاد مفید است. نوشیدن آب در سم زدایی بدن از مواد مخدر و بهتر کارکردن اندام های بدن، موثر است که بهتر است روزانه 8 لیوان آب مصرف شود.

آیا برای ترک شیشه استفاده از مواد غذایی می تواند موثر باشد؟
از آنجایی که خوابیدن با آرامش در هنگام ترک شیشه سخت است، مصرف یک لیوان شیر قبل از خواب، خوابیدن را راحتر می کند علاوه بر شیر استفاده از فرآورده های لبنی دارای ملاتونین هم به داشتن خواب راحت هنگام ترک شیشه کمک می کند. هنگامی که بدن شروع به سم زدایی از مواد مخدر می کند، بدن بیمار تحت فشار قرار می گیرد زیرا مصرف شیشه سیستم عصبی مرکزی بدن را دچار آسیب کرده است. بنابراین باید سیستم عصبی مرکزی بدن به آرامش برسد تا بدن هنگام سم زدایی تحت فشار نباشد، استفاده از آب پنیر موجب تولید مواد شیمیایی می شود که، در تنظیم و ترمیم و تغذیه سیستم عصبی مرکزی بدن موثر هستند. در نتیجه فرد ترک کننده شیشه می تواند با مصرف حساب شده و درست مواد غذایی هنگام ترک، فرآیند ترک را برای خود آسان و سریع کند.
در این مقاله از مجله سیب سعی کردیم هر آنچه که نیاز است درباره ترک شیشه صحبت کنیم. به امید روزی که هیچ کس درگیر این بلای خانمان سوز نباشد.

مطلب پیشنهادی

برای ترک شیشه چه بخوریم

برای ترک شیشه چه بخوریم

اعتیاد یکی از عواملی است که تمام ابعاد شخصیتی و زندگی فرد و اطرافیانش را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳