پنجشنبه , 9 فروردین 1403 - 6:13 بعد از ظهر

بهترین موکت برای اتاق خواب

موکت و پوشش کف یکی از مهم ترین نکات اساسی و زیبایی شناسی است که در هنگام آماده سازی دکوراسیون آپارتمان به آن توجه می کنیم و امروزه انواع، طراح ها، رنگ ها و مواد سازنده ی گوناگونی برای موکت ها موجودند.

بهترین موکت برای اتاق خواب
پس از انتخاب رنگ دیوار و تخت خواب در یک اتاق خواب، انتخاب موکت برای آن اهمیت زیادی دارد. البته اگر کف اتاق خواب از جنس چیزی مثل پارکت باشد، بعضی افراد انتخاب موکت را در درجه ی دوم از نظر اهمیت قرار می دهند. همچنین بهتر است بهترین رنگ موکت برای پذیرایی را بدانید.

مزایای استفاده از موکت برای اتاق خواب

  • موکت ها در طرح ها و رنگ های متنوع موجودند

مزایای استفاده از موکت

  • برای همه ی اقشار، با قیمت های متفاوت قابل خریداری هستند

معایب استفاده از موکت

  •  برخی از انواع آن گرد و خاک زیادی را جذب خود کرده و کار تمیز کردنشان سخت می شود.
  • برخی از انواع بی کیفیت موکت سریع از هم گسیخته می شوند.

معایب استفاده از موکت

هنگامی که صحبت از دکوراسیون اتاق خواب باشد، هدف باید انتخاب دکوری باشد که حس راحتی و آرامش را در فضای اتاق خواب پراکنده کند. انتخاب موکت مناسب، گر چه ممکن است مساله ای جزئی به نظر برسد، اما می تواند به ایجاد یک فضای دنج در اتاق خواب، کمک بزرگی کند. اما با این همه گزینه ی موجود در بازار، انتخاب موکت مناسب برای اتاق خواب کار دشواری است.

معایب استفاده از موکت

اگر قصد تهیه ی موکت برای اتاق خوابتان دارد، چند نکته را به ذهن بسپارید تا مطمئن شوید انتخاب درست و مناسبی برای اتاق خواب تان کرده اید.

تعیین بودجه
در حالی که نخستین چیزی که هنگام خرید موکت برای اتاق خواب به ذهن صاحب خانه های می آید بافت و رنگ موکت است، اما تعیین بودجه اساسی ترین گام در کل فرایند خرید است.

تعیین جنس موکت

تعیین جنس موکت
می توانید موکت هایی با الیاف طبیعی یا مصنوعی را انتخاب کنید. پشم، گزینه ای ایده آل برای موکت کردن کف اتاق خواب است چرا که هم نرم است هم ظاهری تجملاتی دارد. گرچه موکت های با الیاف طبیعی قیمت بالاتری نیز دارند. موکت های دارای الیاف مصنوعی با بودجه سازگار ترند، در نتیجه اگر اتاق خواب بزرگی دارید، انتخاب آن ها واقع گرایانه تر است.

تعیین جنس موکت

توجه به بافت و تار و پود موکت
در اتاق خواب، موکت باید تا حد امکان در زیر پاها نرم و راحت باشد، در نتیجه انتخاب بافت یا تار و پود مناسب از موکت کلیدی است. علاوه بر این، بافت مناسب می تواند ظاهر دلپذیری را هم به اتاق خواب تان ببخشد، بنابراین به لحاظ زیبایی شناسی هم این موضوع اهمیت پیدا می کند.

توجه به بافت و تار و پود موکت

انتخاب درست رنگ
انتخاب یک موکت با رنگ خنثی احتمالا گزینه ی کم ریسک تری است. چرا که با هر رنگی از دیوار یا دکوراسیون جور می شود. معمولا پرهیز از انتخاب موکت هایی با رنگ بسیار روشن مثل سفید و لیمویی توصیه می شود چرا که آن ها نسبت به موکت های تیره، کمتر کثیفی را پنهان می کنند.

رنگ مناسب موکت اتاق خواب

اما اگر هم سلیقه ی رنگارنگی دارید نگران نباشید، با دیوارهایی به رنگ روشن، می توانید موکت هایی با رنگ های سبز، آبی یا قرمز انتخاب کنید که زیبایی بصری و ابعاد تازه تری به اتاق خواب تان می بخشند.

انواع موکت اتاق خواب

  • موکت کبریتی: از مهم ترین ویژگی های این نوع موکت می تواند به قیمت مناسب، نازک بودن و سطح زبرشان اشاره کرد.

موکت کبریتی اتاق خواب

  • موکت طرح دار: این موکت ها نیز دارای انواع گوناگونی هستند که انتخاب از بین آن ها کار جذابی است.
  • موکت پرز بلند: ویژگی های این نوع موکت که احتمالا مناسب ترین گزینه می باشد، عبارتند از گرم کردن زیاد، ضخامت بالا، جذب کمتر آشغال و آلودگی، نرمی و لطافت بالا، عایق صدا و زیبایی ظاهری.

موکت پرز بلند اتاق خواب

  • موکت تایل: این نوع موکت که شباهت زیادی به کاشی دارد، می تواند یک انتخاب جذاب و شیک باشد و محاسن زیادی دارد که از بین آن ها می توان به نصب و نظافت ساده، انعطاف پذیری بالا، دوام بالا و مقاومت زیاد در برابر آلودگی و لکه اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

فرش ماشینی با الیاف طبیعی یا با الیاف مصنوعی، نزدیک به نیم قرن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *