شنبه , 6 مرداد 1403 - 8:41 قبل از ظهر

نحوه رنگ کردن ریشه مو مش شده

ریشه گیری موهای مش شده یک تخصص است. در این مقاله از سیب قصد داریم نحوه رنگ کردن ریشه مو مش شده را به طور کامل به شما عزیزان آموزش دهیم. در ابتدا به بررسی انواع ریشه گیری موها و سپس نحوه رنگ کردن ریشه موهای مش شده می‌پردازیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه بمانید.

آموزش صفر تا صد رنگ کردن ریشه مو مش شده

در واقع هر روش رنگ کردن یک تخصص جداگانه به شمار می‌رود. انواع ریشه گیری موها نیز با توجه به وضعیت موها تعیین شده است. البته به یاد داشته باشید شرایط ریشه موها معمولاً یکسان است اما شرایط ساقه موها با یکدیگر متفاوت است. در ادامه به انواع روش‌های رنگ کردن ریشه مو مش شده اشاره می‌کنیم:

  • ریشه گیری موی رنگ شده
  • رنگ کردن ریشه موی دکلره شده
  • ریشه موی هایلایت شده
  • ریشه گیری موی سفید بالای ۶۰ درصد

آموزش صفر تا صد رنگ کردن ریشه مو مش شده

رنگ کردن ریشه موهای مش شده یک تخصص کامل به حساب می‌آید. چرا که هنگام رنگ کردن موهای مش شده باید مراقب قسمت‌هایی که رنگ متفاوت دارند باشید. از سوی دیگر فراموش نکنید رنگ این قسمت‌ها نیز باید همچون بخش‌های بلند شده موها باشد. به یاد داشته باشید که هنگام ریشه گیری موهای رنگ یا مش شده باید موهایتان را به خوبی بشویید. به طور کلی برای ریشه گیری موها به لوازم زیر نیاز دارید:

  • یک لباس کهنه به منظور رنگی نشدن و از بین نرفتن لباس و پوست شما
  • رنگ‌هایی که روی موها زده‌اید یا می‌خواهید ریشه مو به آن رنگ باشد
  • کلیپس
  • دستکش
  • شانه و حوله

آموزش صفر تا صد رنگ کردن ریشه مو مش شده

در اولین گام برای ریشه گیری لازم است رنگ موها را همانطور که روی بسته بندی آن نوشته شده است آماده کنید. به یاد داشته باشید برای این نوع ریشه گیری می‌توانید از کمی فویل نیز استفاده کنید.  پس از آن باید قسمت‌هایی که دارای مش هستند را جدا کنید. البته به طور کلی توصیه ما این است که موهایی که مش شده‌اند، در ریشه‌ها ترکیبی از هر دو رنگ داشته باشند. البته به این معنی نیست که دو رنگی که آماده کرده‌اید را با یکدیگر ترکیب کنید. بلکه منظور طیف رنگ هاست.

موها را به چند قسمت مختلف تقسیم کنید. اینکه چند قسمت مو داشته باشید یا هر قسمت چقدر تراکم داشته باشد، وابسته به تراکم کلی موهای شماست. به طور کلی آرایشگران موها را به شش یا هشت قسمت تقسیم می‌کنند. یکی از این قسمت‌هایی که با کلیپس بسته‌اید را باز کنید و طره‌ای از موها را در دست بگیرید. از ریشه موها به سمت پایی بکشید. این کار را تا رنگ شدن تمام قسمت‌های مو انجام دهید.

توصیه هایی برای رنگ کردن ریشه مو مش شده

برای ریشه گیری بهتر است بیشتر از ۵ دقیقه اجازه ندهید رنگ روی موها بماند. اگر ریشه موها بیش از اندازه با رنگ در تماس باشد، به شدت ضعیف می‌شود. اما اگر این مدت چیزی در حدود ۵ دقیقه باشد، مشکلی ایجاد نمی‌شود. پس از گذشت این زمان موها را باید با دقت فراوان بشویید. اگر شما هم از فویل برای ریشه گیری استفاده می‌کنید، باید قسمت‌هایی که مش شده‌اند را روی فویل رنگ کنید. با این کار به سادگی می‌توانید قسمت‌های مش شده را از سایر قسمت‌ها جدا کنید.

توصیه هایی برای رنگ کردن ریشه مو مش شده

به طور کلی توصیه می‌شود اول رنگ اصلی روی ریشه‌های مدنظر شما بنشیند. پس از آن موها را بشویید. حال عملیات ریشه گیری را روی موهای مش شده انجام دهید. مسلم است که ریشه گیری موهای مش شده از موهای رنگ شده مشکل‌تر است. اما به یاد داشته باشید اگر روی یک طره از موها دو بار پشت سرهم رنگ بزنید، ممکن است ریشه مو ضعیف شود. برای جلوگیری از این موضوع می‌توانید پیش از ریشه گیری موها، آن‌ها را تقویت کنید.

توصیه هایی برای رنگ کردن ریشه مو مش شده

برای موهایی که به تازگی ریشه گیری شده است بهتر است از نرم کننده طبیعی و خوبی استفاده کنید. اگر چنین نرم کننده‌ای را در بازار پیدا نکردید، می‌توانید از روغن با کیفیت نارگیل استفاده کنید. از دیگر روغن‌های تقویتی نیز می‌توانید پیش از ریشه گیری استفاده کنید. ریشه گیری موهای رنگ شده با ریشه گیری موهای مش شده به طور کامل متفاوت است. در آموزش نحوه رنگ کردن ریشه موهای مش شده به این تفاوت به طور کامل اشاره کرده‌ایم.

در صورتی که تمایل دارید در این زمینه نکات بیشتری در سایت قرار دهیم، کارشناسان سیب را از طریق نظرات زیر همین صفحه یاری کنید.

مطلب پیشنهادی

بهترین آموزشگاه رنگ و مش در تهران

بهترین آموزشگاه رنگ و مش در تهران

همیشه یادگیری یک امر ضروری بوده است چراکه یاد گرفتن هنر و حرفه جدید کمک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *