پنجشنبه , 20 اردیبهشت 1403 - 1:58 بعد از ظهر

نحوه استفاده از شامپو رنگساژ

 

موهای ما با هر جنس و رنگی از شادابی منحصر به فردی برخوردار هستند، اما این شادابی همیشگی نیست و عوامل مختلفی می توانند آن را از بین ببرند. یکی از رایج ترین این عوامل، رنگ کردن مو است، در رنگ کردن، موها شفافیت و براق بودن خود را از دست می دهند و دچار کدری می شوند.
موضوع دیگر این است که رنگدانه هایی که به واسطه رنگ کردن موها در موهای ما ایجاد شده اند به مرور در حین شستشوهای مکرر از بین می روند و موها همچون سابق نخواهند بود. از این رو متخصصین این عرصه به فکر تولید شامپوهای رنگساژ افتاده اند که امروزه تصمیم داریم در این مقاله از دانشنامه سیب درباره این شامپو و نحوه استفاده آن با شما صحبت کنیم.

شامپو رنگساژ چیست؟

شامپو رنگساژ از انواع شامپوهایی است که علاوه بر اینکه می تواند موهای رنگ شده را رنگ و به خوبی نرم کند بلکه دارای رنگدانه هایی است که شما می توانید به واسطه آن ها از بابت تأمین رنگدانه های از دست رفته تارهای مو خود اطمینان داشته باشید.
همانطور که در بالا نیز گفتیم، از بین رفتن رنگدانه های مو به مرور زمان یکی از علل کدری رنگ مو ما است که شامپوهای رنگساژ به خوبی این موضوع را حل کرده اند. از این رو اگر شما از این شامپوها استفاده کنید، دیگر نیاز به رنگ کردن های مکرر برای براق شدن موها و یا حفظ رنگ مو نیست از این رو این شامپو ها کمک می کنند تا موها آسیب بیشتری نبینند.


البته فراموش نکنید که این شامپو اغلب روی موهایی تأثیر می گذارد که قبلا آسیب های جدی ندیده باشند، به این منظور که اگر چندین بار موهای خود را رنگ کرده اید و تازه به این فکر افتاده اید که از موهای خود مراقبت کنید، باید بدانید که چندان فایده ندارد. از طرفی از آنجایی که این شامپو رنگدانه ها را روی موهای شما می نشانند، موها باید خاصیت تخلخل بالایی داشته باشند تا جایی برای رنگدانه های جدید وجود داشته باشد و از طرفی این رنگدانه ها بتوانند داخل موها نفوذ کنند. پس بهتر است قبل از استفاده از این شامپوها با فردی متخصص صحبت کنید.

طرز استفاده از انواع شامپو رنگ‌ساژ برای مو و ابرو

از شامپوهای رنگساژ علاوه بر موها برای ابروها نیز استفاده می کنند و طرز استفاده این شامپو برای این دو قسمت فرقی با همدیگر ندارد. ابتدا باید شامپو رنگساژ متناسب با موهای خود را تهیه کنید سپس دستورالعمل استفاده روی شامپو را اجرا کنید، این مسئله بدان منظور است که هر شامپو رنگساژی دستورالعمل مصرف خاص خود را دارد و نمی توانیم یک روش برای همه آن ها اجرا کنیم. بهتر است استفاده از شامپو رنگساژ مو را در همان ابتدا پس از رنگ کردن موها آغاز کنیم تا بهترین نتیجه را بگیرید.
معمولا روش استفاده از این شامپو به این صورت است که مقدار مناسبی از آن را روی کف دست ریخته و تمام موها را برای چند دقیقه باید ماساژ داد. سپس باید صبر کرد تا این شامپو روی موهای ما باقی بماند تا بتواند اثر کند و رنگدانه های خود را به درون موها نفوذ دهد، پس از آن باید موهای خود را کامل بشوییم.


فراموش نکنید استفاده از این شامپو رنگساژ باعث می شود که کوتیکول های مو باز شوند و برای دو روز رنگدانه های مو در معرض از بین رفتن باشند. پس بهتر است هنگامی که از این شامپو استفاده می کنید دیگر از هیچ شامپویی برای دو روز استفاده نکنید تا رنگدانه هایی که توسط شامپو رنگساژ درون موهای شما جایگذاری شده اند و رنگدانه های معمولتان از بین نروند.
در صورت رعایت نکردن این نکته ممکن است موهای شما کدر شود و رنگ سابق خود را نداشته باشد.
امروزه شامپوهای رنگساژ نقش مهمی در پیشگیری و کاهش آسیب های ناشی از رنگ مو دارند به ویژه انواع بدون سولفات آن ها باعث شده است که این مدل شامپو ها از انواع معمول شامپوها ضرر کمتری داشته باشند. این شامپوها می توانند به راحتی موهای شما را نرم کنند و مسئله گره خوردگی مو را بعد از رنگ کردن رفع نمایند. همچنین بسیاری از هزینه های شما را کاهش دهند، زیرا در صورت استفاده نکردن از این شامپوها، بعد از گذر مدتی ناچار به رنگ کردن مجدد موهای خود هستید.

 

 

 

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *