شنبه , 1 اردیبهشت 1403 - 1:58 قبل از ظهر

بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با ورود به خانه یکی از دوستان و آشنایان خود از شیوه طراحی دکوراسیون آنان تعجب کرده باشید و احساس کنید که در و دیوار خانه می خواهند بر سر شما آوار شوند. با کمی دقت خواهید دید که تک تک المان های موجود در فضا زیبا و چشم نواز هستند اما آنچه در نهایت و با چیدمان اجزاء در کنار هم ایجاد شده است چیزی جز یک آشفتگی بصری نیست که موجب خستگی روان کاربران می شود. دلیل این مسئله چیست؟ برای پیشگیری از بروز این حالت باید عناصر موجود در فضای در اختیار را به دقت انتخاب کرد تا فضای دید مخدوش نشده و محیط و مولفه های موجود در آن، فرد را آزرده نسازد.

به عنوان مثال در انتخاب مبلمان که یکی از اجزای اصلی هر دکوراسیونی است باید به ابعاد و رنگ آنها دقت شود تا هم از نظر اندازه بین مبل و فضای داخلی تناسب برقرار باشد و هم رنگ مبل باعث کوچک و دلگیر شدن فضا نشود. حال این سوال پیش می آید که بهترین رنگ مبل برای خانه های نقلی کوچک چه رنگی است؟ می خواهید بدانید ست مبل با فرش فیلی رنگ چیست؟ این مقاله را بخوانید.

چگونه رنگ مناسب برای دکوراسیون خانه های کوچک را انتخاب کنیم؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که می دانیم که رنگ های روشن فضا را بزرگ تر از آنچه هستند نشان می دهند درست بر عکس رنگ های تیره. پس مشخص می شود که برای انتخاب رنگ مبلمان در آپارتمان های کوچک باید رنگ های تیره را به طور کلی کنار گذاشته و به سراغ رنگ های روشن برویم.
در این مرحله باید در مورد رنگ پارچه مبل و چوب های بکار رفته در آن تصمیم گیری شود. همان طور که گفتیم رنگ های روشن مناسب ترین گزینه برای خانه های کوچک هستند پس بهتر است از چوب های سفید، صدفی و دیگر رنگ های روشنی که در صنعت مبل سازی وجود دارد، برای انتخاب رنگ چوب استفاده شود. چنانچه این رنگ با تمایلات شخصی کاربر تناقض دارد می توان از مبلمان ظریفی که رنگ چوب تیره و پارچه روشن دارد، بهره گیری شود. در غیر صورت مبلمان با ترکیب چوب و پارچه روشن می تواند گزینه بسیار جذاب و ایده آلی برای این فضا باشد.سفید، بژ، طوسی، کرم و … پرطرفدارترین رنگ هایی است که در منازل کوچک بکار گرفته می شوند.

چگونه رنگ مناسب برای دکوراسیون خانه های کوچک را انتخاب کنیم؟

چگونه رنگ مناسب برای دکوراسیون خانه های کوچک را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب رنگ مناسب برای طراحی و دیزاین منازل نقلی و کوچک عوامل متعددی باید در نظر گرفته شوند از سلیقه شخصی فرد گرفته تا ترند سال. اما نکته مهم این است که اصول کلی در مورد طراحی فضاهای کوچک به هیچ عنوان نباید نادیده انگاشته شوند. به عنوان مثال همه ما می دانیم که برای طراحی دکوراسیون مکان های کوچک باید از رنگ های روشنی نظیر خاکستری، خاکی، کرم، سفید، بژ و … استفاده کرد. حال اگر فردی به رنگ نارنجی علاقه مند باشد نمی تواند صرفاً به این دلیل مبلمان نارنجی رنگ برای سوئیت خود انتخاب نماید.
این فرد می تواند با رعایت اصل انتخاب رنگ روشن، از المان های تزئینی کوچکی مانند کوسن های نارنجی رنگ استفاده نماید تا هم فضا دلباز و بزرگ جلوه کند و هم سلیقه شخصی در طراحی لحاظ شود. به علاوه می توان از رنگ هایی که به عنوان ترند سال هستند برای رنگ آمیزی دیوار کانونی بهره گرفت. با این کار می توان رنگ های تند و جذاب را نیز به ترکیب دکوراسیون وارد کرد بدون اینکه فضا حس طراوت و شادابی خود را از دست دهد. اما چنانچه در این انتخاب اشتباهی صورت گیرد نتیجه فاجعه آمیز خواهد بود نه جذاب و چشمگیر.

وسایل مناسب برای دکوراسیون خانه های کوچک

وسایل مناسب برای دکوراسیون خانه های کوچک

علاوه بر رنگ، در خانه های کوچک باید در انتخاب طرح وسایل نیز دقت شود. استفاده از طرح های شلوغ در خانه های نقلی موجب کوچک و شلخته به نظر رسیدن فضا می شود. در نتیجه باید از هرگونه مولفه ای که این حالت را در خانه ایجاد می کند اجتناب شود. به عنوان مثال استفاده از تابلوهای بزرگ با طرح و نقش شلوغ در خانه های کوچک کار اشتباهی است که نه تنها باعث زیباتر شدن منزل نمی شود بلکه آن را کوچک تر از آنچه هست نشان می دهد. این مسئله در مورد مبلمان نیز صادق است و به همین علت خرید مبل هایی که پارچه های آنها طرح دارد نمی تواند گزینه مناسبی برای منازل نقلی باشد.

وسایل مناسب برای دکوراسیون خانه های کوچک
در نهایت توصیه می شود با توجه به اینکه طراحی هنری است که با علم آمیخته شده است، افراد کار طراحی منزل خود را به کاردان سپرده و با مطرح کردن تمایلات و علاقه مندی های خود، نتیجه ای ورای تصورات خود را دریافت کنند. تنها در این حالت است که با استفاده تجربه افراد خبره، می توان فضایی را در اختیار داشت که در آن به تمام نیازهای کاربران پاسخ شایسته داده شده باشد و بعد زیبایی شناسی محیط در بالاترین حد قرار گرفته باشد. به شما پیشنهاد می کنیم دیگر مطالب سایت سیب را از دست ندهید و برای افزایش اطلاعات آنها را مطالعه نمایید.

مطلب پیشنهادی

چیدمان پذیرایی ال شکل بزرگ

چیدمان پذیرایی ال شکل بزرگ

چیدمان پذیرایی ال شکل بزرگ نیز مانند هر مدل پلان دیگری سختی‌های خاص خود را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳