سه شنبه , 18 اردیبهشت 1403 - 3:59 قبل از ظهر

بهترین زمان مصرف سیاه دانه و عسل

فقط کافیست که یک قاشق دوسین را در دهان خودتان بگذارید و از فواید و طعم بی‌نظیر آن بهره مند شوید. شما هم تا به حال در مورد دوسین شنیده‌اید؟ دوسین در واقع ترکیبی از عسل و سیاه دانه است که در طب سنتی فواید بی نظیری به این معجون خوش طعم اختصاص داده اند. پیشگیری از بیماری های عفونی، تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به بهبود آلرژی و بیماری های جنسی، موثر در تقویت قوای جسمی و … از جمله فواید مصرف سیاه دانه و عسل هستند.
فارغ از فواید و خواص مصرف سیاه دانه و عسل، باید در مورد نحوه تهیه این معجون خوش طعم و همچنین بهترین زمان مصرف سیاه دانه و عسل اطلاعات کافی کسب کنید. پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.
نحوه مصرف سیاه دانه با عسل

نحوه مصرف سیاه دانه با عسل

برای مصرف سیاه دانه و عسل و درست کردن معجون دوسین، نیاز به خرید یک عسل طبیعی و باکیفیت دارید. با کمک عسل های باکیفیت موجود در بازار، می توانید این معجون را درست کنید و هر بار آن را میل نمایید. نحوه مصرف سیاه دانه با عسل بسیار ساده است. فقط کافیست که یک واحد سیاه دانه را با سه واحد عسل مخلوط کنید. دقت داشته باشید که سیاه دانه های خود را قبل از ریختن درون عسل، کمی نیم کوب کنید. اما هرگز سیاه دانه نیم کوب شده را نگهداری نکنید، چون خواص خود را از دست می دهد.
به همین راحتی توانستید یک معجون دوسین درست کنید و هر روز مصرف نمایید. البته باید در نظر داشته باشید که مصرف سیاه دانه با عسل ممکن است برای برخی از افراد با بیماری های زمینه ای مطلوب نباشد. به طور مثال افرادی که دارای فشار خون یا قند خون بالا هستند، ممکن است نیاز به مشورت پزشک برای مصرف دوسین داشته باشند. بنابراین، قبل از مصرف سیاه دانه با عسل به صورت دارویی و روزانه، حتما با یک پزشک طب سنتی مشورت کنید.
بهترین زمان مصرف معجون سیاه دانه و عسل

بهترین زمان مصرف معجون سیاه دانه و عسل

شاید تا به حال در مورد خواص و نحوه تهیه معجون سیاه دانه و عسل، اطلاعات زیادی کسب کرده اید؛ اما آیا می دانید که بهترین زمان مصرف معجون سیاه دانه و عسل چه زمانی است؟ به طور کلی، نسخه های مختلفی برای مصرف دوسین در طول روز وجود دارند. افراد مختلف نیز بر اساس شرایطی که دارند، ممکن است نیاز به مصرف دوسین با شرایط مختلفی داشته باشند.
برای مصرف معجون دوسین، بهتر است که هر بار این معجون را به صورت تازه درست کنید و میل نمایید. بهترین زمان برای مصرف معجون دوسین در طب سنتی، مصرف آن به صورت ناشتا و به اندازه 1 قاشق چایخوری است. اما در مواردی توصیه می شود که افراد 3 بار در روز، اقدام به مصرف معجون سیاه دانه و عسل کنند. برای مصرف 3 مرتبه در روز نیز توصیه می شود که این معجون را قبل از صبحانه، قبل از ناهار و شام میل کنید.
در واقع، اگر بتوانید معجون سیاه دانه و عسل را به صورت ناشتا میل کنید، شاهد خواص فوق‌العاده آن خواهید بود. در مواردی که افراد دارای اضافه وزن، قند خون نسبتا بالا و یا فشار خون می باشند، توصیه می شود که مصرف سیاه دانه و عسل هر 24 ساعت یک بار انجام شود. اما در صورتی که پزشک طب سنتی، مصرف دوسین را 3 بار در روز برای فرد بی ضرر می داند، مشکلی برای مصرف آن نیست.
بهترین زمان مصرف معجون سیاه دانه و عسل
سخن آخر
در این مقاله از مجله اینترنتی سیب سعی کردیم در مورد بهترین زمان مصرف سیاه دانه و عسل و نحوه درست کردن معجون دوسین صحبت کنیم. با توجه به خواص بی نظیر این معجون، بد نیست که آن را تهیه کنید و به عنوان یک ماده مغذی صبح ها مصرف کنید. حتی کودکانی که به مدرسه می روند هم می توانند برای بازیابی انرژی خودشان، از این معجون مغذی استفاده کنند.

مطلب پیشنهادی

خواص هلیله سیاه با ماست

خواص هلیله سیاه با ماست

شاید تا به حال نام هلیله سیاه را نشنیده باشید و این موضوع شده باشد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *