دوشنبه , 10 اردیبهشت 1403 - 11:06 قبل از ظهر

اگر رنگ مو تیره شد چه کنیم

اگر تازه از آرایشگاه آمده‌‌اید و می‌پرسید اگر رنگ مو تیره شد چه کنیم باید گفت راه‌های زیادی وجود دارد! چه چیزی در دسترس دارید؟ در این مقاله سیب از جوش شیرین گرفته تا شامپوی دکلره را به کار گرفته‌‌ایم تا بهترین راه‌های روشن کردن موی تیره را به شما عزیزان معرفی کنیم. با ما همراه بمانید.

چطوری رنگ موی تیره شده را روشن کنیم؟

روش‌های بسیاری برای روشن کردن رنگ موی تیره وجود دارد. اما تمام آن‌ها وابسته به این است که موهای شما تا چه اندازه تیره است و می‌خواهید چقدر روشن شود. همچنین اگر بدانید چقدر از رنگ کردن شما گذشته است، بهتر می‌توان کمک کرد. اما در هر حال هر روشی بهتر از دکلره است!
دکلره یکی از روش‌های روشن کردن رنگ موی تیره است که درجه موها را در مدت کمی به شدت کاهش می‌دهد. این کار آسیب بسیاری به موها می‌زند. از این رو طرفداران آن به شدت کاهش یافته اند. اما هنوز هم می‌توان از شامپوهای دکلره برای روشن کردن موهای تیره استفاده کنید در حالی که موها کمترین آسیب را ببینند.

چطوری رنگ موی تیره شده را روشن کنیم؟

استفاده از شامپوهای دکلره

شامپوهای دکلره‌‌ای که در بازار مشاهده می‌کنید، معمولاً حاوی مقادیر زیادی دکلره رقیق نشده هستند. دکلره‌‌ای که اگر روی موها بنشیند، می‌تواند آسیب زیادی به موهای شما وارد کند. از این رو توصیه ما این است که شامپوهای دکلره را رقیق کنید و در دفعات متعدد استفاده کنید.
مواد مختلفی هستند که برای رقیق کردن شامپوهای دکلره به کار گرفته می‌شوند. آب ساده‌ترین ماده برای این کار است. اما در صورتی که می‌خواهید تاثیر دکلره را بیشتر کنید، شامپو را با مقداری شامپوی ضد شوره و یک روغن تقویت کننده ترکیب کنید. با این حال به یاد داشته باشید که این روش امنیت زیادی به همراه ندارد. یعنی ممکن است به موها آسیب بزند!

مایع ظرفشویی

اگر رنگ مو تیره شد می‌توانید از مایع ظرفشویی استفاده کنید. البته این روش تنها زمانی به کار می‌آید که مدت کمی از رنگ کردن شما گذشته باشد.
به طور کلی برای کاهش پایه موها لازم است شامپوها به فولیکول‌های مو نفوذ کرده و رنگ دانه‌ها را تخریب کنند. برای این کار باید از اسیدها استفاده کرد. اما نکته مهم این است که بسیاری از اسیدها می‌توانند ساقه و ریشه موها را نیز تحت تاثیر قرار دهند. مایع ظرفشویی یکی از این اسیدهاست.

چطوری رنگ موی تیره شده را روشن کنیم؟

با این حال اگر به دنبال تنها کمی روشن کردن رنگ موهای تازه رنگ شده هستید، بهتر است مایع ظرفشویی را نیز رقیق کرده و به دفعات به کار ببرید. این کار موجب می‌شود مو مدت زمان کافی برای بهبودی را داشته باشد. افزون بر این‌ها، هر بار روشن‌تر شدن موها می‌تواند جذابیت‌های خاص خود را نیز داشته باشد.

رنگ موی تیره شده با جوش شیرین

جوش شیرین یکی دیگر از مواد طبیعی است که می‌تواند مقداری رنگ موها را روشن‌تر کند. این ماده علاوه بر اینکه طبیعی است، آسیب زیادی به موها نمی‌زند. از این رو یکی از بهترین روش‌های کاهش درجه رنگ موهای رنگ شده به حساب می‌آید. برای اینکه از مزایای فوق العاده جوش شیرین بهره مند شوید، کافی است مقادیر مساوی از این ماده و شامپوی ضد شوره را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس زمانی که موها هنوز نمناک هستند، این خمیر را روی مو بکشید. پس از گذشت ۲۰ دقیقه موها را آبکشی کنید.

رنگ موی تیره شده با جوش شیرین
به یاد داشته باشید استمرار در این روش اهمیت بالایی دارد. به این معنی که اگر تنها یک روز ۲۰ دقیقه زمان بگذارید، نمی‌توانید به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید. برای از بین بردن رنگ تیره موها باید حداقل سه روز، روزانه یکبار این کار را انجام دهید. در کنار استفاده از جوش شیرین بهتر است از یک شامپوی نرم کننده نیز استفاده کنید. چرا که این ماده ممکن است باعث خشکی بیش از اندازه موها شود. همچنین اگر شامپوی ضد شوره در دسترس ندارید، می‌توانید از مایع ظرفشویی استفاده کنید.
جالب است بدانید همه این روش‌ها زمانی عملکرد بهتری خواهند داشت که کمتر دوش بگیرید! دوش گرفتن چربی سطح موها را از بین می‌برد. از این رو هرچه کمتر دوش بگیرید، موهایتان رطوبت و هیدراتاسیون کمتری از دست می‌دهند. پس تغییر رنگ آن‌ها ساده‌تر خواهد بود. هرچه پس از از بین بردن رنگ تیره موها از نرم کننده بهتری استفاده کنید، موهای سالم‌تری خواهید داشت. نرم کننده‌های حاوی سولفات بدترین انتخاب هستند. چرا که سولفات به خودی خود موها را خشک و شکننده می‌کند! اما شامپوهایی که حاوی روغن‌های طبیعی هستند، بهتر می‌توانند در این مسیر کمک کنند.

چطوری رنگ موی تیره شده را روشن کنیم؟
با وجود این اگر هنوز هم سوال اگر رنگ مو تیره شد چه کنیم را می‌پرسید، بهتر است برای ما کامنت بگذارید. ما هنوز هم روش‌های بسیاری برای روشن‌تر کردن رنگ موی تیره می‌شناسیم. ما و کاربران سیب آماده ارائه این اطلاعات به شما عزیزان هستیم. کافی است سوال خود را در قسمت نظرات سایت بپرسید.

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *