جمعه , 10 فروردین 1403 - 2:54 قبل از ظهر

بهترین نوع موکت برای پذیرایی

خرید موکت برای پذیرایی یکی از کارهایی است که باید با دقت زیادی انجام شود. زیرا پذیرایی منزل از آن مکان هایی است که بیشتر از هر جای دیگری از منزل مورد توجه قرار می گیرد. مهمان ها هنگام ورود به منزل بیشتر وقت خود را در پذیرایی می گذرانند. به همین دلیل توجه به تمامی اجزای دکوراسیون سالن پذیرایی مهم است. یکی از این اجزای مهم موکت کف سالن است. اگر قصد خرید موکت برای پذیرایی را دارید بهتر است با آگاهی کامل این کار را انجام دهید. در ادامه به مواردی می پردازیم که در این زمینه می توانند بسیار کمک کننده باشند.

ویژگی های موکت برای پذیرایی

انتخاب موکت برای پذیرایی با انتخاب موکت برای اتاق خواب و اتاق کودک کاملاً فرق دارد. زیرا کاربرد این مکان ها کاملاً با هم متفاوت هستند. موکتی که برای اتاق خواب خوب عمل می کند ممکن است در پذیرایی نتواند کارکرد خوبی از خود نشان دهد. پس قبل از هر چیز بهتر است توجه ویژه ای به متراژ پذیرایی، تعداد پنجره ها، ویژگی های مبلمان، فرش و دیوار ها داشته باشید.
ویژگی های موکت برای پذیرایی
در خرید موکت برای پذیرایی به الیاف موکت توجه بسیاری داشته باشید. زیرا الیاف موکت پذیرایی باید استحکام زیادی داشته باشد تا بتواند طول عمر بالایی از خود نشان دهد. از خرید الیاف های بی کیفیت خودداری نمایید.
در خرید موکت بافتی را انتخاب کنید که متراکم و لوکس باشد. بافت های پرزدار جلوه ای بسیار لوکس به پذیرایی می بخشند. موکت هایی که تراکم بالاتری دارند راحت تر تمیز می شوند و میزان ساییدگی آن ها کمتر است.
موکت پذیرایی باید دارای طرحی مکمل با سایر اجزای دکوراسیون داشته باشد. اگر فرش و مبل طرح دار دارید اصلاً سراغ موکت های طرح دار نروید. زیرا فضای پذیرایی بسیار شلوغ و نامرتب می شود. تنها در صورتی سراغ موکت طرح دار بروید که دیوار ها و مبل های شما طرح دار نباشند.
ویژگی های موکت برای پذیرایی
رنگ موکت برای پذیرایی باید رنگی کاملا شیک و تجملی باشد. البته این ویژگی به این معنی نیست که موکت هایی با رنگ‌های عجیب‌وغریب انتخاب کنید. رنگ موکت باید با رنگ دیگر اجزای دکوراسیون مکمل باشد. اگر رنگ مبل ها و فرش ها تیره است از موکتی با رنگ کرم یا طلایی استفاده کنید. اگر رنگ مبل ها و فرش ها خنثی است از رنگ هایی همانند قهوه ای و سرمه ای بهره ببرید. این رنگ ها فضایی بسیار لوکس برای پذیرایی ایجاد می کنند.

خرید موکت مناسب برای سالن پذیرایی و هال

در بسیاری از خانه ها سالن پذیرایی با هال یکی است. یعنی از سالن پذیرایی به عنوان اتاق نشیمن نیز استفاده می شود. موکت برای پذیرایی در این نوع خانه ها باید هم بسیار راحت و هم بسیار زیبا باشد. زیرا افراد خانه روزانه از این فضا استفاده می کنند. پس باید انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای داشته باشید. رعایت نکات زیر در خرید موکت برای همچنین مکانی می تواند مفید باشد:
موکتی را انتخاب کنید که لکه های کوچک را نشان ندهد. زیرا این مکان استفاده روزانه دارد و ممکن است انواع لکه ها را به خود بگیرد. انتخاب موکت هایی با رنگ قهوه ای و موکت های طرح دار می تواند گزینه خوبی باشد.
ویژگی های موکت برای پذیرایی
تا جای ممکن از موکت هایی با الیاف طبیعی در این فضا استفاده نکنید. زیرا موکت این فضا باید به راحتی قابل شستشو باشد. موکت های با الیاف طبیعی شستشوی بسیار سختی دارند.
موکت برای پذیرایی و هال باید کیفیت بسیار بالایی داشته باشد. الیاف هایی همانند پلی پروپلین و نایلون برای این موکت ها مناسب تر می باشند. زیرا این الیاف طول عمر بالایی دارند و ثبات رنگ آن ها در صورت شستشو بیشتر است.
بافتی که برای موکت این فضا انتخاب می شود باید بافتی باشد که در طول زمان دچار نشست و ساییدگی نشود. اگر به موکت های پرزدار علاقه دارید سعی کنید نوع پرز کوتاه یا پرز حلقوی را انتخاب کنید. زیرا تمیز کردن این دو نوع موکت بسیار راحت تر از موکت های پرز بلند است.
انتخاب موکت مناسب برای راهروی منازل مسکونی

انتخاب موکت مناسب برای راهروی منازل مسکونی

از انتخاب موکت برای پذیرایی که بگذریم، نوبت به انتخاب موکت برای راهرو می رسد. مهمان ها در بدو ورود به ساختمان وارد راهرو می شوند. به همین دلیل اگر راهرو دکوراسیون خوبی نداشته باشد به گونه ای دکوراسیون تمام منزل زیر سؤال می رود. اگر قصد خرید موکت برای راهرو را دارید، نکات زیر را فراموش نکنید:
  • از انتخاب الیاف طبیعی برای راهرو خودداری کنید.
  • تا جای ممکن سعی کنید از موکت های پرزدار برای راهرو استفاده نکنید. موکت هایی با الیاف و سطح صاف برای راهرو بهتر هستند.
  • رنگ موکت هماهنگی خوبی با رنگ سنگ راهرو داشته باشد. از انتخاب رنگ های بسیار متضاد با رنگ سنگ راهرو بپرهیزید.
اگر قصد خرید موکت برای منزل خود را دارید، دیگر مطالب مجله اینترنتی سیب را از دست ندهید.

مطلب پیشنهادی

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

فرش ماشینی با الیاف طبیعی یا با الیاف مصنوعی، نزدیک به نیم قرن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *