جمعه , 10 فروردین 1403 - 4:32 بعد از ظهر

روغن سیاه دانه قبل از انتقال جنین

یکی از رایج ترین روش ها برای کمک به باروری و درمان ناباروری ivf است در این روش لقاح خارج از رحم انجام می شود و پس از گذراندن مراحل خاص دو تا پنج روز بعد از لقاح جنین به رحم منتقل می شود. برخی افراد برای انتقال آسان و بدون مشکل جنین در این روش راه کارهای متفاوتی را پیشنهاد می دهند. یکی از این راه کارها استفاده از روغن سیاه دانه قبل از انتقال جنین است، در واقع استفاده از سیاه دانه می تواند به تقویت رحم کمک کند و طبع رحم را گرم نگه دارد.
برخی افراد و مراجع طب سنتی بر این باورند که ماساژ رحم با سیاه دانه کار بسیار مفیدی است و به بهبود عملکرد تخمدان کمک می کند اما در علم پزشکی این کار بی تاثیر است و روش های علمی تری برای افزایش عملکرد تخمدان وجود دارد که بهتر است برای اطمینان از نتیجه نهایی از درمان های علمی استفاده کرد.
با مجله اینترنتی سیب همراه باشید.

کسی روغن سیاهدانه قبل ivf استفاده کرده؟

کسی روغن سیاهدانه قبل ivf استفاده کرده؟

همانطور که در مطلب بالا اشاره شد برخی از مراجع طب سنتی بر این باورند که روغن سیاهدانه قبل از ivf می تواند به انتقال بهتر و نگهداری جنین کمک بیشتری کند؛ اما این مورد از نظر پزشکی ثابت نشده است. البته دقت داشته باشید که محیط رحم برای انتقال جنین باید مناسب و گرم باشد. از این رو استفاده از موادی که به گرم شدن رحم کمک می کند خیلی بی تاثیر نیست. از آن جایی که روغن سیاهدانه می تواند به گرم شدن رحم کمک کند برخی افراد توصیه می کنند که حداقل بیست روز قبل از ivf هر روز رحم خود را با روغن سیاهدانه ماساژ دهید تا محیط آن برای انتقال جنین آماده شود.
در کل تاثیر استفاده از روغن سیاه دانه قبل از انتقال جنین از نظر علمی ثابت نشده است اما بیشتر افراد برای گرم نگه داشتن محیط رحم قبل از انتقال جنین از این روش استفاده می کنند.

روغن سیاه دانه قبل از انتقال جنین تاثیر دارد؟

روغن سیاه دانه قبل از انتقال جنین تاثیر دارد؟

یکی از اصلی ترین دغدغه افرادی که ivf انجام می دهند انتقال جنین به رحم است زیرا این افراد به دنبال روش هایی برای لانه گزینی موفق جنین هستند. علاوه بر این قبل از انتقال جنین باید رحم را از پیش آماده کنند تا رحم توانایی پذیرش و رشد جنین را داشته باشد. یکی از روش های سنتی و متداول که قبل از انتقال جنین انجام می شود استفاده از روغن سیاهدانه برای ماساژ رحم است که می تواند به گرم شدن و آماده سازی رحم کمک کند. البته دقت داشته باشید همانطور که اشاره شد از نظر علم پزشکی استفاده از روغن سیاه دانه قبل از انتقال جنین تاثیر قطعی ندارد.

مطلب پیشنهادی

سیاه دانه برای چی خوبه

سیاه دانه برای چی خوبه

سیاه دانه نام دانه های گیاهی است که اغلب در جنوب اروپا، جنوب غربی آسیا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *