دوشنبه , 31 اردیبهشت 1403 - 1:56 بعد از ظهر

شستن مو بعد از رنگ کردن

 

مراقبت از موهای رنگ شده علاوه بر حفظ سلامت مو، به ماندگاری رنگ آن نیز کمک می کند. به همین دلیل، بهتر است قبل از رنگ کردن موها روش های مراقبت از موهای رنگ شده را بیاموزید. در غیر این صورت، ممکن است به طور ناخواسته به موهای خود آسیب بزنید. شستن مو بعد از رنگ کردن یکی از مهم ترین مراقبت هایی است که باید جزئیات مربوط به آن را بدانید.

به طور کلی، افرادی که برای رنگ کردن موهای خود اقدام می کنند، نباید بلافاصله موها را با شوینده های قوی بشویند. رعایت این نکته برای ۳ تا ۴ روز پس از رنگ کردن موها الزامی است. در غیر این صورت، رنگ جدید جذابیت خود را از دست می دهد. همچنین، به دلیل باز بودن کوتیکول های مو پس از رنگ کردن، موهایتان آسیب خواهند دید. در این مقاله از سایت سیب به بررسی نحوه صحیح شستن مو بعد از رنگ کردن می پردازیم.

اهمیت نحوه شستن مو بعد از رنگ کردن

خرید بهترین مواد از دکلره تا اکسیدان برای رنگ کردن موها اهمیت بسیاری دارد. استفاده از مواد با کیفیت و مرغوب می تواند شما را به رنگ موی دلخواهتان برساند. اما مراقبت از موی رنگ شده به حفظ سلامت و رنگ موی شما کمک می کند. شستن مو بعد از رنگ کردن از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید.

وقتی موها به رنگ مو آغشته می شوند، در اثر باز شدن کوتیکول های مو تغییر رنگ می دهند. این کوتیکول ها ۲ تا ۳ روز پس از رنگ کردن موها همچنان باز هستند. بنابراین شستن موها با شوینده قوی، باعث خروج رنگ از کوتیکول ها می گردد. شستن مو بعد از رنگ کردن باعث می شود تا رنگ موی شما جذابیت و براقی خود را از دست داده یا از بین برود.

مهم ترین نکات کمتر شنیده شده برای مراقبت بعد از رنگ مو

مراقبت از موها بعد از رنگ کردن، نقش موثری در ماندگاری رنگ مو دارد. مهم ترین مساله به شستن مو بعد از رنگ کردن مربوط می شود. برای ماندگاری بیشتر رنگ مو نکات زیادی را باید در هنگام شستن موها رعایت نمود که در ادامه به آن ها می پردازیم.

  • استفاده از شامپوی مناسب

حدود ۴۸ تا ۷۲ ساعت پس از رنگ کردن موها باید از شامپوی تثبیت کننده رنگ مو استفاده کنید. این کار کمک می‌کند تا رنگ موهای شما تثبیت شده و درخشانی موهایتان حفظ شود. شامپوهایی که برای شستشوی موی رنگ شده خود استفاده می کنید، باید عاری از هر گونه موادی مانند الکل و سولفات باشند. شامپوهای Sulphate Free گزینه مناسبی برای این منظور هستند.

  • استفاده از نرم کننده

برای جلوگیری از خشکی و شکنندگی موها استفاده از نرم کننده مناسب ضروری است. نرم کننده باید از نیمه قد موها تا نوک آن ها را بپوشاند. به هیچ عنوان نباید نرم کننده به ریشه موها برسد. این موضوع به طور خاص برای نرم کننده های حاوی روغن باید رعایت شود. در غیر این صورت منجر به چربی موها و پوست سر خواهد شد.

  • رعایت فاصله زمانی برای شستشوی موها

برای شستن مو بعد از رنگ کردن لازم است فاصله زمانی یک روز در میان را رعایت کنید. در غیر این صورت، علاوه بر از بین رفتن رنگ مو، تارهای مو نیز آسیب می بینند. دقت کنید که خشک کردن موها با یک حوله مناسب پس از حمام، از آسیب موها و محو شدن رنگ مو جلوگیری به عمل می آورد.

  • استفاده از آب سرد یا خنک برای شستن موهای رنگ شده

معمولا آرایشگران حرفه ای به افراد توصیه می کنند تا برای شستن مو بعد از رنگ کردن از آب خنک یا سرد استفاده کنند. زیرا آب سرد به بسته شدن کوتیکول های مو کمک کرده و مانع از خروج رنگ مو از آن ها می شود. این مساله به ماندگاری رنگ مو کمک می کند.

  • پرهیز از استفاده از وسایل گرمایشی

سشوار و اتو مو دو ابزاری هستند که امروزه طرفداران بسیاری دارند. بهتر است پس از شستن مو بعد از رنگ کردن، از این گونه ابزار گرمایشی استفاده نکنید. زیرا رنگ موهای شما در اثر استفاده از سشوار یا اتو مو زودتر محو می شود.

  • مراقبت از موها هنگام شنا در استخر

یکی از مهم ترین نکات برای شستن مو بعد از رنگ کردن، به شنا در استخر مربوط می شود. به طور کلی، استفاده از کلر برای تصفیه کردن آب استخر می تواند به موهای شما آسیب برساند. بنابراین بهتر است ابتدا برای شستن موهای رنگ شده خود از آب شهری استفاده کرده و سپس وارد استخر شوید. این کار از جذب کلر توسط کوتیکول های مو جلوگیری خواهد کرد. همچنین، هنگام شنا در استخر از کلاه شنای مناسب استفاده کنید.

  • استفاده از ضد آفتاب مناسب برای موهای رنگ شده

علاوه بر شستن مو بعد از رنگ کردن، حفاظت از آن در برابر نور خورشید نیز اهمیت دارد. زیرا نور خورشید می تواند ماندگاری رنگ مو را کاهش دهد. امروزه محصولات متعددی برای حفاظت از موها در برابر اشعه UV خورشید تولید می گردند. بنابراین اگر قصد دارید برای مدت طولانی زیر نور مستقیم آفتاب بمانید، بهتر است از این گونه محصولات استفاده کنید.

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *