چهارشنبه , 19 اردیبهشت 1403 - 2:08 قبل از ظهر

داروی سیاه شدن موی سفید

سفید شدن مو به خصوص در سنین پایین دلایل زیادی دارد که بسیاری از افراد به دنبال راه حل‌هایی برای رفع آن هستند. برای سیاه شدن مجدد موهای سفید در ابتدا بهتر است که مصرف داروهای گیاهی را امتحان کنید؛ زیرا این گیاهان عوارض کمتری به دنبال دارند. اگر می‌خواهید با بهترین داروی سیاه شدن موی سفید آشنا شوید، تا پایان مقاله ما را همراهی بفرمایید.

لازم به ذکر است که مطالب این مقاله صرفا جهت افزایش سطح آگاهی خوانندگان گرامی گردآوری شده‌اند. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که برای گرفتن تصمیمات مهم مرتبط با وضعیت جسمانی خود حتما به پزشک و متخصص مربوطه مراجعه بفرمایید.

داروی سیاه شدن موی سفید

معرفی 5 داروی برتر برای سیاه شدن موی سفید

متاسفانه اگر سفیدی مو به عوامل ژنتیکی، استرس یا سیگار کشیدن وابسته باشد، هیچ اقدام موثری برای سیاه شدن مجدد آن‌ نمی‌توان انجام داد. اما در صورتی که این مشکل در اثر اختلالات هورمونی، بروز برخی بیماری‌ها و کمبود برخی ویتامین‌ها در بدن رخ دهد، می‌توان رنگ اصلی مو را به آن باز گرداند.

هلیله سیاه بر طبق نظر متخصصان طب سنتی به عنوان داروی معجزه‌آسای مخصوص تیره شدن دوباره گیسوان شناخته می‌شود. در صورتی که این ماده گیاهی را به مدت یک سال با مقداری عسل طبیعی مصرف کنید، تارهای زلف شما دوباره سیاه خواهند شد. در این مدت باید در هر نوبت 3 قاشق چایخوری از هلیله سیاه پودر شده را با عسل میل بفرمایید. به یاد داشته باشید که در مصرف این ماده گیاهی نیز مانند هر عنصر گیاهی دیگری نباید زیاده‌روی کرد. زیرا این محصولات برخلاف تصور بسیاری از افراد، گاهی اوقات عوارض جانبی خطرناکی به همراه خواهند داشت.

مصرف هلیله سیاه برای رفع سفیدی مو

قرص ملانکور و قرص مخمر داروهایی موثر در درمان سفیدی مو

علاوه بر داروهای گیاهی، انواع مختلفی از داروهای شیمیایی نیز در بازار وجود دارند که موجب بازگشت رنگ گیسوان سفید شده می‌شوند. برای مثال قرص ملانکور( Melancor) درمانی موثر در رفع سفیدی زودهنگام تارهای زلف است. در واقع مواد طبیعی موجود در این قرص نه تنها ضرری برای بدن ندارند، بلکه مسیر بازگشت رنگ طبیعی مو را نیز هموار می‌سازند. این دارو را می‌توانید در تمامی داروخانه‌های کشور بدون نسخه پزشک تهیه کنید.

همچنین قرص مخمر آبجو نیز در کنترل تغییر رنگ گیسوان تاثیرگذار است، البته این ماده را باید حتما زیر نظر پزشک مصرف کنید. این قرص که سرشار از ویتامین‌های گروه B است، از سفیدی بیش از حد تارهای زلف جلوگیری به عمل می‌آورد. علاوه بر این، مخمر سیستم دفاعی بدن را تقویت کرده و مانع از التهاب ناشی از عفونت بدن می‌شود. در ضمن، مصرف این قرص موجب استحکام بیشتر ناخن‌ها و افزایش شادابی پوست بدن خواهد شد.

قرص ملانکور و قرص مخمر داروهایی موثر در درمان سفیدی مو

ویتامین های گروه B شامل B6، B12 و بیوتین

ویتامین‌های گروه B یعنی B6، B12 و B7( بیوتین) از جمله مهمترین مواد معدنی هستند که رفع سفیدی موها کمک می‌کنند. شما می‌توانید این ویتامین‌ها را با مصرف غذاهای دریایی، تخم مرغ و انواع گوشت برای بدن خود تامین سازید. جگر و ماهی‌هایی همچون سالمون نیز مقدار زیادی ویتامین B6 و بیوتین دارند. همچنین مکمل‌های ویتامین B12 نیز دارویی مناسب برای تامین این ماده است.

به یاد داشته باشید که گیاهخواران بیشتر از سایر افراد در معرض کمبود این گروه ویتامین‌ها هستند و باید به فکر دریافت این مواد از راه‌های دیگر باشند.

ویتامین D

بر طبق تحقیقات صورت گرفته، ویتامین D در بدن بسیاری از افراد کم سن و سالی که دچار سفیدی مو شده‌اند، کم است. این ویتامین عاملی موثر در تولید ملانین فولیکول‌های مو است. بنابراین با قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید و همچنین خوردن غذاهای حاوی ویتامین دی می‌توان این مشکل را برطرف ساخت. برای مثال ماهی‌های چرب از جمله غذاهای سرشار از این ماده هستند. در ضمن شما می‌توانید با مصرف داروی مکمل ویتامین D کمبود آن را در بدن خود جبران کنید.

ویتامین D

ویتامین E

ویتامین‌های دارای خواص آنتی اکسیدان از سلول‌های بدن در برابر رادیکال‌های آزاد مضر مراقبت می‌کنند. همچنین این نوع مواد داروی سیاه شدن موی سفید نیز به شمار می‌روند. ویتامین E نیز یکی از انواع ویتامین است که در این زمینه تاثیر شگفت انگیزی دارد.

برخی مواد غذایی همچون تخمه آفتابگردان، آووکادو، روغن زیتون، میگو و ماهی قزل آلا مملوء از ویتامین E هستند. بنابراین مصرف این مواد خوراکی می‌تواند در سیاه شدن دوباره گیسوان شما تاثیرگذار باشد. در این بین می‌توان بنا بر نظر پزشک خوردن قرص‌های ویتامین ای را نیز در رژیم غذایی خود گنجاند.

در آخر لازم به ذکر است که مطالب این مقاله صرفا جهت افزایش سطح آگاهی خوانندگان گرامی گردآوری شده‌اند. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که برای گرفتن تصمیمات مهم مرتبط با وضعیت جسمانی خود حتما به پزشک و متخصص مربوطه مراجعه بفرمایید.

مطلب پیشنهادی

چیکار کنم شبا زود خوابم ببره

  بی‌خوابی و کاهش کیفیت خواب شبانه یک مسئله مهم است که باعث برهم خوردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *