یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403 - 9:04 قبل از ظهر

خواص روغن حشیش برای مو

 

روغن حشیش به روغنی گفته می‌شود که از گیاه حشیش یا کانابیس استخراج می‌شود. این روغن برای تقویت مو، درمان شوره سر و افزایش رشد مو به کار می‌رود. با توجه به مواد پروتئینی، چربی و سایر مواد در این گیاه، از آن برای درمان درد و التهاب نیز استفاده می‌شود. در واقع این روغن چندکاره نه تنها به بهبود وضعیت مو کمک می‌کند بلکه روشی طبیعی برای حفظ سلامت و زیبایی مو نیز هست. در ادامه این مقاله به کاربردهای روغن حشیش برای مو و روش مصرف آن خواهیم پرداخت.

آیا روغن حشیش (شاهدانه) موها را بلند می کند؟

گیاه کانابیس، حشیش، یا گیاهی که شاهدانه از آن بدست می‌آید گیاهی بلند با ساقه‌های فراوان و برگ‌های چرمی است. این گیاه به شکل خوشه‌های کوچک دیده می‌شود و در مناطق گرم و معتدل جهان می‌روید. شاهدانه گیاهی است که از دیرباز با خواص دارویی و غذایی خود در سفره غذایی خانواده‌های ایرانی بوده است. شاهدانه یک میان وعده شناخته شده و از دسته خوراکی‌های سالم است که مواد غذایی مفیدی دارد.

شاهدانه با پروتئین، چربی، کربوهیدارت، فیبر، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی و ویتامین‌هایی مانند A،B وC در تهیه پودرهای پروتئینی خانگی ورزشکاران مفید است. همین ترکیبات شاهدانه به کاندیدی مناسب برای تقویت مو تبدیل کرده است. به طوریکه شاهدانه با دستور مصرف مناسب به تقویت مو، افزایش رشد مو، کاهش ریزش مو و درمان شوره سر کمک می‌کند.

برای تقویت مو، از این گیاه روغنی تهیه می‌شود که به روغن حشیش معروف است. روغن حشیش از ساقه، برگ، گلبرگ و دانه گیاه کانابیس یا حشیش تهیه می‌شود. این روغن در فشار و حرارت، یا با استفاده از حلال و روش‌های دیگر از گیاه کانابیس استخراج می‌شود و برای تقویت مو روش مصرف خاص خود را دارد.

این دانه‌های غنی از اسیدهای چرب اصلی مانند اسید لینولئیک، اسید آلفا لینولنیک (اومگا 3) و اسید گاما لینولئیک (اومگا 6)  هستند که رشد مو را تحریک می‌کنند. اسیدهای چرب نام برده شده مو را تغذیه می‌کنند و سبب بهبود ساختار و قوام مو می‌شوند. همچنین موادی مانند آهن، ویتامین‌های گروه B و E نیز در این دانه کوچک وجود دارند که برای رشد قدی مو مفید هستند. این مواد فولیکول‌های مو را تحریک می‌کنند و با افزایش خونرسانی به سر به رشد قدی مو کمک می‌کنند.

پروتئین‌های موجود در روغن حشیش (شاهدانه) برای بازسازی موهای آسیب دیده مناسب هستند. این مواد در کنار تقویت مو به کاهش ریزش مو نیز کمک می‌کنند. همچنین وجود اسید لینولنیک در این روغن به درمان شوره سر، کاهش التهاب و خارش پوست سر و افزایش خونرسانی به کف سر کمک می‌کند.

نحوه استفاده از روغن حشیش (شاهدانه) برای افزایش رشد مو

برای تقویت مو به کمک روغن حشیش (شاهدانه) آن را به روی پوست سر خود ماساژ دهید. در این صورت افزایش گردش خون در پوست، جذب آن را افزایش می‌دهد و بهتر می‌توانید از خواص آن بهره ببرید. همچنین پس از مرطوب کردن مو و قبل از شستش آن، موها را به این روغن آغشته کنید. اینکار با بهبود کیفیت تار مو سبب می‌شود در دوره‌ه‌های کوتاه‌تری نیاز به کوتاهی مو به دلیل آسیب به ساقه آن داشته باشید.

برای استفاده از این روغن به عنوان ماسک، آن را با تخم مرغ یا روغن نارگیل مخلوط کنید. این ماسک کف سر را تغذیه می‌کند. لازم به ذکر است که یک ماسک روغنی برای همه انواع مو و کف سر مناسب نیست. لذا پیش از استفاده از مفید بودن آن برای خود اطمینان حاصل کنید. به طور مثال مصرف ماسک روغنی روی سر چرب سبب ریزش می‌شود. بنابراین نباید ماسک بیش یک ساعت (و حتی کمتر) روی سر بماند. تطابق طبع روغن با سر نیز بسیار مهم است.

حتی در صورت استفاده منظم باز هم باید در اینکار تداوم داشته باشید. برای مشاهده اثربخشی مصرف روغن حشیش، این کار را تا ۳ ماه ادامه دهید. در طی این سه ماه هر هفته ۲ تا ۳ بار ماساژ موضعی یا ماسک حشیش را روی سر بگذارید.

توصیه می شود از روغن شاهدانه یک یا دو بار در هفته استفاده کنید. با این حال، اگر از روغن شاهدانه برای درمان بیماری های پوستی مانند آکنه یا پسوریازیس استفاده می کنید، ممکن است روند درمان طولانی تر باشد.

 

 

 

مطلب پیشنهادی

آیا آب آوردن زانو خطرناک است

  در مفاصل بدن به طور طبیعی مقداری آب وجود دارد که اجازه نمی دهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *