شنبه , 8 اردیبهشت 1403 - 7:44 قبل از ظهر

سایبان حیاط منزل | قیمت سایبان ماشین در حیاط خانه در سایه سازان توانا

یکی از کاربردی ترین سازه هایی که امروزه در بسیاری از ساختمان ها و منازل قابل استفاده است، سایبان حیاط منزل است. در واقع، در بسیاری از حیاط های بزرگ با متراژ های بالا که قابلیت پارک خودرو دارند، برای پیشگیری از آسیب به رنگ خودرو در اثر تابش نور شدید خورشید در فصل گرم و یا بارش برف و باران در فصول سرد سال، استفاده از یک سقف مناسب الزامی است. سایبان حیاط دقیقا با همین طراحی و ساخته می شود. سایه سازان توانا با طراحی و اجرای بهترین سایبان حیاط منزل، اسباب تفریح و آسایش شما را مهیا می کنند.

در حیاط های بسیار مجلل که استخرهای بزرگ در آن ها بنا شده اند، نیز ساخت و نصب سایبان حیاط کمک می کند تا افراد بتوانند از فضای کنار استخر برای تفریح استفاده نمایند. علاوه بر این، برای طراحی و ساخت آلاچیق های تزیینی که در حیاط انواع ساختمان به کار می روند نیز می توان از مصالح مربوط به سایبان حیاط استفاده نمود.

سایبان حیاط عبارت است از یک چهارچوب فلزی که به کمک روکش های مخصوص پوشانده می شود. وجود این نوع سایبان در حیاط ساختمان کمک می کند تا محیطی شبیه به پارکینگ، برای وسایل نقلیه و یا نگهداری لوازم و تجهیزات مختلف فراهم شود. از سایبان حیاط می توان برای پوشاندن سقف حیاط خلوت ساختمان ها نیز استفاده نمود. در هر صورت، سایبان حیاط می تواند به استفاده هرچه مفیدتر از فضای ساختمان و حیاط کمک نماید.

سایبان حیاط منزل | قیمت سایبان ماشین در حیاط خانه در سایه سازان توانا

سایبان فلزی حیاط منزل چیست؟

سایبان حیاط عبارت است از یک سازه نسبتا بزرگ و بلند که شامل یک چهارچوب فلزی بوده و به کمک روکش هایی از جنس پلی کربنات پوشانده می شود. سایبان فلزی حیاط با چند هدف می تواند مورد استفاده قرار گیرد. برخی از مزیت های سایبان حیاط عبارتند از:

  • ایجاد محیط شبیه به پارکینگ برای پارک وسایل نقلیه در حیاط
  • ایجاد فضای استراحت در کنار استخر
  • طراحی و ساخت آلاچیق های زیبا برای تفریحات خانوادگی
  • ایجاد محیطی به دور از برف و باران و یا تابش شدید خورشید برای نگهداری وسایل اضافی
  • پوشاندن سقف حیاط خلوت و تبدیل آن به یک فضای مفید مانند گلخانه
  • ایجاد سایبان برای بالکن
  • نصب سایبان حیاط در ایستگاه های تاکسی و اتوبوس
  • امکان ایجاد فضای تفریحی مناسب در رستوران ها و کافی شاپ ها

بر اساس ویژگی های محیط منزل و ساختمان و متراژ حیاط می توان از انواع مختلفی از سایبان استفاده نمود. البته برای طراحی بهترین سایبان می توان از کارشناسان این امر کمک گرفت. با این حال، انواع سایبان برای حیاط را می توان در سه حالت کلی شامل سایبان با پایه، سایبان بدون پایه و سایبان پیش ساخته سفارش داد.

برای مثال، گاهی ممکن است فضای کافی برای نصب چهارچوب سایبان حیاط وجود نداشته باشد. در چنین شرایطی، طراحان حرفه ای از سازه های سقفی استفاده می کنند. یعنی سایبان را به صورت یک سقف بدون پایه به دیوار یا ساختمان نصب می کنند. به این ترتیب، حتی در محیط های با متراژ کم نیز می توان از مزیت های سایبان حیاط بهره برد.

سایبان فلزی حیاط منزل چیست؟

انواع سایبان حیاط منزل

سایبان حیاط در ابعاد و شکل های مختلفی ساخته می شود. چنانچه ساخت سایبان حیاط را به یک گروه حرفه ای و ماهر بسپارید، مسلما بهترین طراحی و مواد را برای ساخت آن به کار خواهند گرفت. این کار باعث می شود تا علاوه بر مفیدتر شدن فضای حیاط، به زیباسازی محیط نیز کمک شود. در ادامه به معرفی انواع سایبان حیاط منزل می پردازیم:

  • سایبان با پایه و یا چارچوب
    در اکثر مواقع، برای ساخت سایبان، تمامی مراحل ساخت و پیاده سازی این سازه در محل نصب انجام گیرد. یعنی باید قطعات چهارچوب فلزی و محکم سایبان در محل نصب به یکدیگر جوش خورده و در نهایت به کمک روکش های مخصوص سقف پوشانده شود. لازم است بدانید که استحکام این نوع سایبان بسیار بالا است. زیرا پایه های سایبان در داخل زمین فرو رفته و در برابر عواملی نظیر باد و طوفان مقاومت بیشتری نشان خواهد داد.
  • سایبان پیش ساخته
    گاهی ممکن است سایبان حیاط به صورت پیش ساخته تهیه شود. منظور از سایبان پیش ساخته نوعی از سایبان است که از قبل آماده شده و نصب ساده و راحت تری خواهند داشت. این نوع سایبان می تواند به صورت دستی و برقی تولید شده و حتی امکان جابجایی و تغییر زاویه نیز خواهد داشت. قیمت سایبان پیش ساخته معمولا از انواع دیگر آن، مناسب تر خواهد بود. البته این مساله به ابعاد این سازه بستگی دارد.
  • سایبان بدون پایه و چهارچوب
    در برخی موارد فضای کم حیاط، محل مناسبی برای پیاده سازی سایبان با چهارچوب نیست. در چنین شرایطی، می توان از سایبان بدون چهارچوب استفاده کرد. در واقع، سایبان حیاط بدون پایه تنها شامل یک سقف می شود که به دیوار یا به ساختمان متصل شده و می توان از سایه آن استفاده نمود.

سایبان حیاط به عنوان یکی از سازه های مفیدی است که در حیاط منازل می تواند مورد استفاده قرار گیرد. در طراحی و ساخت سایبان حیاط باید به برخی موارد توجه ویژه داشت. اقلیم آب و هوایی، متراژ حیاط، نوع عملکرد مورد نظر از جمله ویژگی هایی هستند که باید در ساخت سایبان حیاط به آن ها دقت نمود.

در تخمین هزینه ساخت و قیمت سایبان حیاط نیز باید به عوامل مختلفی توجه کرد. جنس سازه یا چارچوب سایبان، نوع روکش به کار برده شده، ابعاد سایبان، برقی و دستی بودن سایبان و محل نصب آن از جمله عواملی هستند که در تخمین قیمت سایبان حیاط نقش به سزایی دارند. یکی از مزایای سایبان حیاط قیمت مناسب آن نسبت به استفاده از مصالح ساختمانی خواهد بود.

انواع سایبان حیاط منزل

سایه سازان توانا مجری سایبان حیاط منزل

سایبان حیاط منزل به عنوان یک سازه مفید و کاربردی به حساب می آید. ساخت این سازه به مهارت و دقت بالایی نیاز دارد. همچنین، نوع مواد اولیه به کار برده شده برای ساخت سایبان حیاط از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا عدم استفاده از مواد مرغوب، می تواند هزینه سنگین تعمیرات را بر مصرف کننده تحمیل نماید.

به این ترتیب، برای ساخت بهترین سایبان حیاط لازم است مصرف کننده خدمات طراحی و ساخت آن را به یک تیم حرفه ای بسپارد. سایت سایه سازان توانا در اصفهان مجری مناسبی برای سفارش، طراحی و ساخت انواع سایبان حیاط منزل به حساب می آید. در نظر داشته باشید که برای طراحی و ساخت یک سایبان مفید و با کیفیت باید از مواد اولیه مرغوب و یک طراحی زیبا استفاده نمود. برای رسیدن به این هدف لازم است طراحی و ساخت آن را به یک شرکت یا تیم حرفه ای بسپارید. سایت سایه سازان توانا یکی از معتبرترین و فعال ترین شرکت ها در این حوزه به حساب می آید. افراد می توانند جهت ساخت انواع سایبان حیاط با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشند.

مطلب پیشنهادی

معرفی انواع سایبان های برقی

معرفی انواع سایبان های برقی

سایبان‌های برقی از جمله وسایل مهم و کاربردی در طراحی فضاهای خارجی محسوب می‌شوند که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳