یکشنبه , 30 اردیبهشت 1403 - 7:27 قبل از ظهر

چرا به بلاروس روسیه سفید میگویند

بلاروس یا روسیه سفید یکی از کشورهای اروپای شرقی محسوب می شود . این کشور از جنوب با اوکراین، از سمت شرق و شمال با روسیه ، از سمت غرب با لهستان و از شمال با لتوانی همسایگی دارد. بلاروس یکی از کشورهایی است که دارای تاریخی پیچیده و جاذبه های گردشگری بالایی است. پایتخت این کشور که یکی از مدرن ترین شهرهای اروپایی به شمار می رود مینسک نام دارد. کشور بلاروس در گذشته و طی سالیان سال جزئی از سرزمین های دیگر به شمار می رفت. در سال 1922 این کشور به یک جمهوری در اتحاد شورروی تبدیل شد. حاکمیت رسمی این جمهوری در سال 1990 آغاز شده است.

در زبان انگلیسی بلاروس با نام روسیه سفید ترجمه می شود. بلا در زبان بلاروسی به سفید معنی می شود. بلاروس کوتاه شده یک عبارت به معنی جمهوری بلاروس است. ترجمه بلاروس به روسیه سفید یک ترجمه اشتباه است زیرا ترجمه دقیق آن به معنی روتینای سفید است. روتینا منطقه ای در اوکراین است. متاسفانه امروزه نیز این ترجمه نادرست در بسیاری از کشورهای دیگر استفاده می شود و بسیاری این کشور را با نام روسیه سفید می شناسند. اولین شخصی که از کلمه ” روسیه سفید ” استفاده کرد، یک فرد اروپایی به نام جرومی هورسی بود. او این اصطلاح را برای تشریح امپراتوری ایوان مخوف استفاده کرد.

تزارهای روسی در قرن هفدهم از عبارت “روتنیای سفید” استفاده کردند. این تزارها در تلاش بودند تا بتواند میراث تاریخی خود را از کشورهای همسایه مانند لهستان و لیتوانی پس بگیرند. امروزه برخی از این سرزمین ها تحت عنوان “بلاروس” یا ” بلاروسی” به عنوان جایگزین برای ” لیتوا ” و ” لیسوینی” به کار برده می شوند. در زمان امپراتوری روسیه تلفظ های ” بلوروسیه” و ” بیلوروسیه” برای بلاروس، متداول بود.

بلاروس یا روسیه سفید، کدامیک را باید به کار ببریم؟

بلاروس یا روسیه سفید، کدامیک را باید به کار ببریم؟

بسیاری از اهالی بلاروس با نام بلاروسیه مخالف هستند زیرا این نام برایشان تداعی گر روز هایی است که تحت حکومت روسیه بوده اند. از زمان استقلال سرزمین های منطقه ای بلاروس به طور مشخص از نام بلاروس برای این منطقه استفاده می شود اما هنوز هم افرادی در سراسر جهان وجود دارند که نام های غیر معتبر برای این کشور استفاده می کنند. با توجه به توضیحاتی که در این باره داده شد استفاده از “روسیه سفید” به جای ” بلاروس” صحیح نیست. عامیانه شدن روسیه سفید اغلب از سمت مردمان کشورهای دیگر صورت گرفته است و مردم مناطق کشور بلاروس به هیچ وجه از این کلمه برای معرفی کشورشان استفاده نمی کنند.

در سال 2002 یک نظر سنجی و بررسی در یکی از سایت های معتبر انجام شد تا مشخص شود کدام نام بیشتر برای این کشور مورد استفاده قرار می گیرد. در 93 درصد موارد شکل کوتاه شده عبارت های مشابه یعنی “بلاروس” توسط کاربران استفاده شده بود. واژه هایی مانند ” بلاروسیه” یا ” بیلوروسیه” نزدیک به 1 تا 2 درصد بکار رفته بود که این موضوع نشان می دهد اغلب افرادی که در کشورهای دیگر نیز زندگی می کنند نام بلاروس را پذیرفته اند. این کشور زمانی که تحت حکومت روسیه بود با نام هایی مانند بلوروسیه شناخته می شد.

بلاروس یا روسیه سفید، کدامیک را باید به کار ببریم؟

در فاصله بین قرون 6 تا 8 سرزمین هایی که امروزه بلاروس نامیده می شود تحت نظر اسلاو ها اداره می شد. بعد از تعاملات اسلاو ها با سرزمین های دیگر، کشوری با نام روسیه یا شوروی تشکیل شد. امپراتوری روسیه بعد از قرن ها توانست کشورها و سرزمین های زیادی را تحت سلطه خود دراورد. بخش هایی که امروزه تحت عنوان بلاروس به عنوان یک کشور واحد معرفی می شود در سالیان گذشته تحت سیطره کشورهایی مانند آلمان و لهستان نیز بوده است.

معرفی کشور بلاروس

  • مردم

بلاروس دارای مردمی خونگرم و دوست داشتی است. مردم این کشور به دلیل قرار گرفتن در شرایط جنگ های ناخواسته ، روحیه صلح جویانه دارند. این مردم دارای مهمان نوازی ویژه ای هستند و استقبال بی نظیری از مهاجران دارند. امروزه افراد بسیاری از کشورهای مختلف و حتی ایران برای مواردی مانند تحصیل یا زندگی به کشور بلاروس مهاجرت می کنند.

معرفی کشور بلاروس

  • جمعیت

بخش زیادی از جمعیت این کشور را بلاروسی ها تشکیل می دهد. 20 درصد باقی نیز از ملیت های دیگر هستند. سایر جمعیت اقلیتی در این کشور شامل موارد زیر هستند:

روس ها: بعد از جنگ جهانی دوم روس ها به تدریج وارد خاک بلاروس شدند و 8.2 درصد از جمعیت این کشور را شامل شدند.

لهستانی ها: اغلب در غرب این کشور ساکن هستند و 3.1 درصد جمعیت را شامل می شود.

بلاروس یا روسیه سفید، کدامیک را باید به کار ببریم؟

اوکراینی ها: حدود 1.7 درصد از جمعیت مردم بلاروس را اوکراینی ها تشکیل می دهند.

یهودیان: درصد بسیار ناچیزی از جمعیت بلاروس را یهودیان تشکیل می دهند. اولین گروه از یهودیان در قرن 15 به بلاروس وارد شدند.

  • زبان

دو زبان مهم و رسمی در این کشور “روسی” و “بلاروسی” است. زبان های اوکراینی، لهستانی و عبری از دیگر زبان هایی است که در این کشور وجود دارد. کشور بلاروس دارای اقتصاد قوی است و همین موضوع باعث شده است که به یک کشور مناسب برای سرمایه گذاری مهاجران تبدیل شود. دانشگاه های این کشور نیز دارای درجات بالای علمی هستند و می توان به راحتی در آن ها به تحصیل پرداخت. سالانه بسیاری افراد از کشورهایی مانند ایران به دانشگاه های این کشور می روند.

بلاروس یا روسیه سفید، کدامیک را باید به کار ببریم؟

روش های متفاوتی مانند تحصیلی،سرمایه گذاری، کاری، ازدواج و …وجود دارند که افراد می توانند از طریق آن ها اقامت این کشور را کسب کنند. کشور بلاروس سالانه نزدیک به 20 هزار دانشجوی خارجی را می پذیرد. نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی، هزینه های زندگی در بلاروس پایین است از طرفی این کشور شرایط مناسبی را برای تحصیل دانشجویان فراهم می کند.

سیب به عنوان یک مجله اینترنتی تلاش کرده است که اطلاعات جامعی را در این زمینه در اختیار شما ارائه دهد.

مطلب پیشنهادی

مهاجرت از طریق دعوت نامه

مهاجرت از طریق دعوت نامه

در سال‌های اخیر مهاجرت به کشورهای اروپایی افزایش چشمگیری پیدا کرده است در این میان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *