دوشنبه , 10 اردیبهشت 1403 - 7:51 قبل از ظهر

چگونه ته ریش جذاب داشته باشیم؟ مدل های ته ریش مردانه

داشتن ریش تمیز و مرتی می تواند چهره مردان را بهتر کند و به ظاهر آن ها زیبایی بیشتری ببخشد. امروزه این عمل را با انواع متفاوتی انجام می دهند از این رو هر فرد متناسب با شرایط خود می تواند بهترین نوع آن را انتخاب کند. در نتیجه این سوال برای بیشتر مردان به وجود می آید که چگونه ته ریش جذاب داشته باشیم؟ مدل های ته ریش مردانه کدامند؟ به طور کلی توصیه می شود افرادی که ریش مرتب و زیبا ندارند با روشی مناسب به آن ها شکل دهند و ظاهر خود را بهتر کنند.

راهکار داشتن ته ریش خوب

برای مرتب کردن ریش به صورت درست نیاز به ابزار مناسبی مانند ریش تراش خوب نیاز دارید. افراد حرفه‌ای هم می‌توانند با استفاده از قیچی و محافظ، ته‌ریش مرتبی درست کنند. توصیه می‌شود تمام قسمت‌های صورت از جمله چانه، زیر گوش، گردن و نقاط حساس دیگر را با دقت اصلاح کنید. پس از اصلاح، حتما صورت را به خوبی بشویید تا موهای اضافی کاملا پاک شوند. در صورت عدم دسترسی به ماشین اصلاح، می‌توانید از قیچی‌های مخصوص استفاده کنید. توصیه می‌شود این کار در مکانی با نور ملایم انجام شود تا تمام قسمت‌های صورت مشخص باشد. توصیه می‌شود 3 تا 6 روز یک‌بار ته‌ریش‌ها را مرتب کنید و گونه‌ها را هم به خوبی اصلاح کنید.

راهکار داشتن ته ریش خوب

انواع ریش را بشناسید

با توجه به مطالبی که در بالا به آن ها اشاره شد بهتر است انواع ریش را بشناسید تا متناسب با فرم صورت، میزان محاسن و … بهترین مدل را انتخاب و جذابیت چهره خود را چند برابر کنید. با این تفاسیر در زیر به برخی از انواع محاسن اشاره شده است

  • ته ریش کلاسیک و جاودانه: این مدل بیشتر برای افرادی مناسب است که محاسن کامل ندارند البته اکثر افراد با هر فرم صورتی می توانند از آن استفاده کنند. این مدل به آسانی ایجاد می شود و نگهداری از آن خیلی راحت است از این رو طرفداران بسیاری دارد و به وفور مورد انتخاب عموم و حتی سلبریتی ها مانند دیوید بکهام، آدام لوین و … قرار می گیرد.
  • شرکتی: این مدل جزء شیک ترین انواع ریش است که برای همه مکان ها به خصوص محل کار مناسب است. در واقع افرادی که تمایل دارند چهره جدی تری داشته باشند باید این مدل را انتخاب نمایند. مدل شرکتی به آسانی با کت و شلوار هماهنگ می شود و می تواند حالت چهره را زیباتر نشان دهد. مدل شرکتی را می توان بر اساس فرم صورت تغییر داد و به خوبی آن را تنظیم کرد. به عنوان مثال آقایانی که صورت گرد دارند باید بلندی محاسن را در کناره ها کمتر کنند تا ظاهر صورتشان کشیده تر شود.
  • گرد و کوتاه: این مدل زیر مجموعه ای از نوع شرکتی است که بیشتر برای صورت های گرد و مربع شکل مورد استفاده قرار می گیرد. مدل گرد و کوتاه می تواند انحنای صورت را حفظ کند از این رو جذابیت چهره را دو چندان می کند.
  • کوتاه و جعبه ای: مدلی زاویه دار است که در اطراف چانه طول آن بیشتر می شود به گونه ای که لبه آن تیز و جعبه ای می شود. برای برجسته تر کردن خط فک بهترین گزینه مدل کوتاه و جعبه ای است.
  • سایه دار: یکی از مدل های جذاب و ترند شده مدل سایه دار است که با محو کردن دو نقطه پهلو و روی گونه اجرا می شود. اگر می خواهید صورت لاغر و کشیده تری داشته باشید بهتر است حجم سایه قسمت چانه را بیشتر کنید.
  • ون دایک: در این مدل طول سبیل و محاسن چانه بیشتر است از این رو صورت کشیده تر دیده می شود. ون دایک مورد استفاده افراد مشهوری مانند جانی دپ، کریستین بل و … است.
  • انگلیسی: این مدل ظاهر منحصر به فردی دارد و می تواند چهره شما را از دیگر افراد متمایز کند. در روش اصلاح انگلیسی باید سبیل بلند و محاسن 6 تا 10 سانتی متر باشند.

انواع ریش را بشناسید

چطور ته ریش خوب داشته باشیم

برای داشتن ته ریش خوب، چند نکته مهم وجود دارد. اول اینکه باید به طور مرتب ته ریش خود را تراشیده و موهای اضافی را با ابزار مناسب حذف کنید. امروزه انواع ماشین‌های اصلاح با قابلیت‌های متنوعی در بازار موجود است که می‌توانید متناسب با سلیقه‌تان یکی را انتخاب کنید. نکته دیگر این است که برای داشتن ته ریش زیبا، لازم است شکل مناسبی برای آن انتخاب کنید که با فرم صورت شما همخوانی داشته باشد. استفاده از خط‌ریش می‌تواند در شکل‌دهی دقیق‌تر کمک‌کننده باشد. مراقبت از پوست و نگهداری آن در حالت تمیز و مرطوب هم برای ظاهر جذاب ته‌ریش حائز اهمیت است. در نهایت، توجه به هماهنگی نوع ته‌ریش با فرم کلی صورت نیز می‌تواند جذابیت ظاهری شما را افزایش دهد.

با رعایت این نکات، می‌توانید ته‌ریشی خوب و جذاب داشته باشید.

مطلب پیشنهادی

نقاشی صورت گرگ ساده

نقاشی صورت گرگ ساده

نقاشی و رنگ آمیزی برای کودکان و گاهی برای بزرگسالان جذاب می باشد. بیشترین نقاشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *