جمعه , 31 فروردین 1403 - 9:25 بعد از ظهر

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟

کانادا همواره یکی از مقاصد پر استقبال ایرانیان برای مهاجرت بوده است که طبق آمار ها در حدود ۴۰۰ هزار ایرانی در آن زندگی می کنند. این کشور به دلیل بهره برداری از شرایط اقتصادی مناسب و آب و هوای عالی و فرصت‌های شغلی بیشمار برای افراد استقبال کنندگان زیادی در بین ایرانیان دارند. برای مهاجرت به کانادا یکی از مهمترین سوالاتی که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید این است که برای مهاجرت از کجا شروع کنیم؟ در این مقاله قصد داریم شما را با گام های مهاجرت به کانادا آشنا کنیم و اطلاعات جامعی در این باره در اختیار شما قرار دهیم.

مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت 2023 (شرایط، هزینه، روش ها)

اگر قصد مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دارید، باید بدانید که برای مهاجرت گام های زیادی وجود دارد که باید آنها را به ترتیب بردارید.

گام اول

اولین و مهمترین گام برای مهاجرت به کانادا این است که در ابتدا تعیین کنید از چه طریقی می خواهید به کانادا مهاجرت کنید. روش های زیادی وجود دارند که با استفاده از آنها می توان به کانادا مهاجرت کرد. گرفتن اقامت تحصیلی، اقامت کاری، خرید ملک و … از جمله این موارد هستند. بودجه مورد نظرتان برای مهاجرت به کانادا از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر شما بودجه چندانی برای مهاجرت ندارید، گرفتن اقامت کاری بهترین روشی است که با استفاده از آن می توان به کانادا مهاجرت کرد. مهاجرت تحصیلی یکی دیگر از مهاجرت های نسبتاً ارزان قیمت است.

اگر از نظر مالی تامین هستید و مشکل مالی ندارید می توانید با خرید ملک در کانادا و یا سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقامت دریافت کنید.

مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت 2023 (شرایط، هزینه، روش ها)

گام دوم

در گام دوم باید بودجه موردنظرتان برای مهاجرت را تامین کنید. در این مورد باید توجه داشته باشید که اگر بودجه کافی برای مهاجرت را ندارید، کار شما در مقصد دشوار خواهد بود. برای زندگی با مهاجرت کاری در کانادا حتماً باید سالانه ۸ هزار دلار داشته باشید. اگر قصد اقامت و مهاجرت تحصیلی دارید حداقل باید سالانه ۱۰ هزار دلار برای این کار صرف کنید. با خرید ملک و یا انجام دادن یک استارتاپ کار خود را برای اقامت درست کنید، نیاز به هزینه بیشتری برای مهاجرت دارید. برای گرفتن اقامت از طریق خرید ملک حداقل به ۵۰۰ هزار دلار برای خرید ملک و سایر هزینه‌های جانبی نیاز است.

گام سوم

در کانادا دو زبان انگلیسی و فرانسه به عنوان زبان های اصلی شناخته می شوند. برای گرفتن اقامت در کانادا حتماً باید در یکی از سه آزمون زیر قبول شده باشید:

  • آیلتس
  • تف
  • سلپیپ

مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت 2023 (شرایط، هزینه، روش ها)

گام چهارم

در گام چهارم با گرفتن تمامی مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا و ارسال آنها تمامی مدارک بررسی خواهد شد. مدارکی مانند تمکن مالی، مدارک زبان، کپی کارت ملی و شناسنامه، پاسپورت و غیره از جمله مهم‌ترین آنها هستند. در این مرحله حتماً دعوتنامه مورد بررسی قرار می گیرد. در سال های اخیر بررسی مدارک با وسواس بیشتری انجام می شود. برای مثال در سال‌های گذشته بسیاری از افراد با ازدواج صوری دعوتنامه موردنظرشان برای اقامت در کانادا را دریافت می‌کردند. در سال‌های اخیر اگر ازدواج صوری به نظر برسد، به هیچ عنوان ازدواج برای اقامت پذیرفته نمی شود. این مورد مراحل مختلفی مورد بررسی قرار می‌گیرد و ارتباط عاطفی بین افرادی که ازدواج کرده اند اهمیت زیادی دارد.

گام پنجم

بعد از بررسی تمامی مدارک بعد از حدود ۲۱ روز کاری پاسخ سفارت برای شما ارسال می شود و می توانید متوجه شوید که آیا پذیرفته شده اید یا خیر. در صورتی که پذیرش شما از نظر سفارت رد شده باشد می توانید بین ۱ تا ۴۰ روز کاری مجدد اقدام نمایید و در مورد عدم پذیرش خود اعتراض کنید. در صورتی که پذیرفته شده باشید تا یک سال فرصت دارید که مقدمات مورد نیاز خود برای سفر به کانادا را آماده کنید و سپس در آنجا ساکن شوید. در این مرحله معمولاً اقامت موقت به افراد داده میشود. در مرحله اول اقامت افراد برای مدت زمان یک سال تایید میشود، سپس یک سال دیگر می توان اقامت را تمدید کرد.  در نهایت اقامت تا ۵ سال تمدید می‌شود و بعد از گذشت این مدت فرد می تواند اقامت دائم بگیرد.

آخرین گام برای رسیدن به کانادا

آخرین گام برای رسیدن به کانادا

در گام ششم باید اقامت فرد به صورت دائمی شود و فرد بتواند به صورت کامل به کانادا مهاجرت کند. برای این منظور در ۵ سال اقامت فرد به هیچ عنوان نباید هیچ گونه مشکل سیاسی و یا سوء پیشینه برای فرد به وجود بیاید. همچنین با توجه به نوع اقامت باید مقدمات مختلفی برای مهاجرت دائم انجام پذیرد. برای مثال اگر از طریق خرید ملک به کانادا مهاجرت کرده‌اید، برای مدت زمان ۵ سال و بیشتر باید ملک را نگه دارید و آن را به فروش نرسانید. اگر از طریق ازدواج اقامت گرفته اید، حداقل باید سه سال از مدت زمان ازدواج شما گذشته باشد و طلاق نگیرید.

به صورت کلی بعد از اقامت موقت، امکان مهاجرت دائم برای شما فراهم می شود، اما نحوه اقامت موقت شما از اهمیت زیادی برخوردار است و با توجه به نوع اقامت موقت اقامت دائم شما ممکن است برای مدت زمان کمتر و یا بیشتری طول بکشد.

آخرین گام برای رسیدن به کانادا

سخن پایانی

امیدواریم شش گامی که برای مهاجرت به کانادا در بالا و آنها پرداخته شد بتواند به شما در زمینه مهاجرت به کانادا کمک کند. برای مهاجرت و اقامت اگر گام اول یعنی انتخاب نحوه مهاجرت به درستی انتخاب شود، کارها آسان تر می شود و فرد می تواند با بهترین روش مطابق با شرایط منحصر به فرد خود مهاجرت دائم داشته باشد. سیب در کنار شماست تا آگاهانه تصمیم بگیرید.

مطلب پیشنهادی

مهاجرت از طریق دعوت نامه

مهاجرت از طریق دعوت نامه

در سال‌های اخیر مهاجرت به کشورهای اروپایی افزایش چشمگیری پیدا کرده است در این میان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳