پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403 - 5:12 بعد از ظهر

پاک کردن شوره و سفیدک روی کاشی و سرامیک

پاک کردن شوره و سفیدک روی کاشی و سرامیک یکی از چالش‌های بزرگ در نظافت و بهداشت فضاهای مسکونی به شمار می‌رود. به همین دلیل بسیاری از افراد سعی دارند با کمترین میزان هزینه و انرژی این مشکل را برطرف کنند و از شکل‌گیری مجدد آن جلوگیری کنند. با وجود اینکه آشپزخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی به صورت مرتب نظافت می‌شوند، باز هم بر روی کاشی و سرامیک دیوارها و کفپوش شوره و سفیدک ایجاد می‌شود. اولین روشی که پس از مشاهده این لک‌های سفید به ذهنمان خطور می‌کند استفاده از مواد شوینده شیمیایی بسیار قوی است.
با وجود اینکه در سال‌های اخیر تنوع محصولات شوینده به شدت افزایش یافته است، اما پزشکان به شدت توصیه می‌کنند به دلیل ایجاد آسیب‌های جدی به سلامت کودکان، اعضای خانواده و خودمان، از مصرف این مواد شیمیایی مضر خودداری کنیم. به طور کلی، گازهای ایجاد شده از مواد شیمیایی می‌تواند علاوه بر ایجاد سردرد، سوزش گلو، سرگیجه، منجر به مسمومیت‌های بسیار جدی شود.

علاوه بر این، شوینده‌های شیمیایی به عنوان یکی از مهمترین عوامل مخرب کاشی و سرامیک سرویس‌های بهداشتی و آشپزخانه شناخته می‌شود. در نتیجه استفاده از این محصولات به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود. اگر تصمیم دارید با پاک کردن شوره و سفیدک روی کاشی و سرامیک فضا را برای خانواده عزیزتان پاکیزه کنید، با سیب همراه باشید. بهترین رنگ سرامیک کف پذیرایی با جزئیات کامل نیز در این مقاله ذکر شده است.

تمیز کردن شوره و سفیدک سرامیک و کاشی ها

تمیز کردن شوره و سفیدک سرامیک و کاشی ها

برای تمیز کردن شوره و سفیدک سرامیک و کاشی ها ملزم به تهیه ابزار و تجهیزات خاصی نیستید. بلکه می‌توانید با چند روش ساده سخت‌ترین لکه‌ها را از روی کاشی و سرامیک سرویس‌های بهداشتی و آشپزخانه‌ها محو کنید. از مهمترین روش‌های تمیز کردن شوره و سفیدک سرامیک و کاشی ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
سرکه: سرکه یک ماده اسیدی با قابلیت پاک کنندگی بسیار بالا است. برای تمیز کردن شوره و سفیدک سرامیک و کاشی ها به وسیله سرکه تنها کافی است مقدار کمی سرکه بر روی یک دستمال پاکیزه بریزید و بر روی سطوح مورد نظر بکشید.
لیمو ترش: لیمو ترش نیز مانند سرکه جز مواد اسیدی است که برای تظافت سطوح پیشنهاد می‌شود. برای این کار یک عدد لیمو ترش را از وسط به دو نیم تقسیم کنید و به صورت مستقیم بر روی لکه‌های بکشید. لیمو ترش علاوه بر اینکه تمامی شوره‌ها و سفیدک‌ها را از بین می‌برد، از بوجود آمدن آن‌ها جلوگیری می‌کند.

تمیز کردن شوره و سفیدک سرامیک و کاشی ها

صابون: برای تمیز کردن شوره و سفیدک سرامیک و کاشی ها با صابون لازم است یک فرچه تهیه کنید و با استفاده از آب گرم و صابون محل مورد نظر را بشوریید. در این روش باید پس از شستشوی کامل کاشی و سرامیک، سطح مورد نظر به وسیله یک دستمال کاملاً خشک شود.
بخار شو: اگر در منزلتان بخار شو دارید می‌توانید برای پاک کردن شوره و سفیدک روی کاشی و سرامیک دست به کار شوید. این دستگاه کاربردی می‌تواند به سادگی تمامی لکه‌های موجود بر روی کاشی و سرامیک را از بین ببرد.
خیمر دندان: مقداری خمیر دندان را با مایع ظرفشویی مخلوط کنید و بر روی سطح کاشی و سرامیک بکشید. این خمیر قادر است هر لکی را از میان ببرد.

روش‌های صنعتی در تمیز کردن شوره و سفیدک سرامیک و کاشی

ساخت محلول خانگی: برخی محلول‌های دست ساز می‌توانند از مواد شوینده قوی موثرتر عمل کنند. یکی از محبو‌ب‌ترین محلول‌های دست مخلوط سرکه و جوش شیرین است که مخصوص پاک کردن شوره و سفیدک روی کاشی و سرامیک ساخته می‌شود. یک پیمانه سرکه را به یک قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کنید و پس از یک‌دست شدن خمیر به آن آبگرم اضافه کنید. توسط فرچه یا اسکاچ محلول بدست آمده را بر روی سطح کاشی و سرامیک بکشید و بگذارید برای چند دقیقه محلول بر روی لک‌ها باقی بماند.

پس از چند دقیقه محل مورد نظر را آبکشی کنید. از دیگر محلول‌های پرکابرد می‌توان به محلول جوش شیرین و پراکسید هیدروژن اشاره کرد. این محلول دست ساز نیز تأثیر قابل قبولی روی شوره و سفیدک‌های کاشی و سرامیک می‌گذارد.

روش‌های صنعتی در تمیز کردن شوره و سفیدک سرامیک و کاشی

روش‌های صنعتی در تمیز کردن شوره و سفیدک سرامیک و کاشی

اگر به هر دلیلی تصمیم گرفته‌اید از روش‌های صنعتی در تمیز کردن شوره و سفیدک سرامیک و کاشی استفاده کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم نوع لکه را بررسی کنید و براساس جنس سرامیک مواد شوینده شیمیایی خود را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که مواد شوینده اسیدی به سادگی به کاشی و سرامیک آسیب وارد می‌کنند. برای جلوگیری از این کار کافی است از دستورالعمل‌های موجود بر روی قوطی‌های مواد شوینده پیروی کنید. در صورتی که احساس می‌کنید غلظت ماده شوینده زیاد است کمی آب به آن اضافه کنید.
وایتکس یکی از پرمصرف‌ترین مواد شوینده مورد استفاده در اکثر منازل است. اگر مجبور به استفاده از وایتکس هستید تنها کافی است چند قطره وایتکس بر روی لکه‌های کاشی و سرامیک بچکانید و با یک فرچه لکه‌ها را پاک کنید. به خاطر داشته باشید از مخلوط کردن دیگر مواد شیمیایی با وایتکس جداً خودداری کنید.

جرم‌گیر نیز یکی دیگر از گزینه‌های پیشروی شما است. این محلول شیمیایی که صرفاً برای از بین بردن انواع جرم‌ها ساخته می‌شود می‌تواند به راحتی شوره و سفیدک روی کاشی و سرامیک را از میان ببرد. فراموش نکنید که در هنگام استفاده از مواد شوینده شیمیایی حتماً از دستکش استفاده کنید.
با سایت سیب می توانید نکات مربوط خانه داری را بدون هیچ زحمتی و پرداخت هزینه ای، یاد بگیرید.

مطلب پیشنهادی

کاشی بین کابینتی برای کابینت سفید چی پیشنهاد می کنید؟

  بیایید اول با این پرسش شروع کنیم که کاشی بین کابینتی چیست و چرا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳