دوشنبه , 10 اردیبهشت 1403 - 11:10 قبل از ظهر

هزینه راه اندازی خط تولید سفره یکبار مصرف از دید کارشناسان یکبار مصرف آراسته

سفره یکبار مصرف، یکی از وسایلی است که در بسیاری موقعیت ها کاربرد دارد. در مهمانی های خانوادگی یا هنگام پخش غذا در مساجد، رستوران ها، ادارات، پیک نیک و غیره، از سفره یکبار مصرف به جای سفره هایی استفاده می شود که پس از هر بار استفاده نیاز به شست و شو دارند. این سفره ها از جنس پلاستیک و بسیار سبک وزن هستند و در همه جا کاربرد دارند.

شرکت یکبار مصرف آراسته، از تولید کنندگان قدیمی و با سابقه این محصول پرکاربرد است. این شرکت که در نزدیکی مبارکه اصفهان مشغول به کار است، از سال 1397 به عنوان تولیدکننده و پخش سفره یکبار مصرف در کشور فعال بوده و محصولاتی باکیفیت و دوستدار طبیعت به بازار عرضه می کند. به واسطه تجربه و سابقه بالای این شرکت، در این مطلب، به بررسی تمامی ملزومات احداث خط تولید سفره یکبار مصرف می پردازیم.

هزینه راه اندازی خط تولید سفره یکبار مصرف به چه عواملی بستگی دارد؟

شروع کار تولیدی و احداث هر خط تولیدی نیازمند سرمایه کافی و دانش بالا در این زمینه برای پیشبرد اهداف است. خط تولید سفره یکبار مصرف نیز به کار تخصصی و اطلاعات کافی نیاز دارد. با این حال، سرمایه گذاری سود دهی با توجه به نیاز بازار محسوب می شود. به طور کل، برای راه اندازی خط تولید سفره یکبار مصرف به چند مورد اساسی نیاز است که در خط تولیدهای دیگر نیز مشترک است. این موارد عبارت اند از محل احداث، هزینه های مربوط به تجهیزات و ماشین آلات، هزینه فراهم کردن مواد اولیه و هزینه کارگران و نیروی کار. علاوه بر این موارد، هزینه های جانبی دیگری نیز وجود دارند، مانند قبض های خدماتی، هزینه های مجوز، حسابداری، مالیات و غیره.

برآورد این هزینه ها پیش از احداث و محاسبه سود احتمالی پس از تولید، پیش از شروع پروژه الزامی است. در صورتی که منابع مالی کافی برای شروع خط تولید سفره یکبار مصرف وجود نداشته باشد، پروژه ممکن است با شکست مواجه شود یا بازدهی مد نظر را نداشته باشد.

 

هزینه تجهیزات

همانطور که گفته شد، باید هزینه تجهیزات برای راه اندازی خط تولید سفره یکبار مصرف در نظر گرفته شود. در این خط تولید نیاز به چهار ماشین اصلی وجود دارد که عبارت اند از: دستگاه تولید نایلون از مواد اولیه، جرقه گیر، چاپگر و نهایتا دستگاهی برای بسته بندی آن. بهتر است دستگاه هایی که برای این خط تولید تهیه می شود کیفیت مناسب و کمترین خطا را داشته باشند. وجود نقص در دستگاه موجب توقف تولید و بروز هزینه های اضافی می شود.

هزینه مواد اولیه

برای تولید سفره یکبار مصرف نیاز به مواد اولیه پلاستیکی وجود دارد. پلاستیک مورد استفاده در این محصول معمولا از نوع پلی اتیلن است که اندکی کربن به آن افزوده می شود. در مرحله اول تولید، این پلی اتیلن در ترکیب با کربن به نایلونی نازک تبدیل می شود. همچنین برای ایجاد طرح و نقش روی آن، در مرحله ای، چاپگر شکل های روی سفره یکبار مصرف ایجاد می کند. لذا در میان مواد اولیه، باید رنگ مورد نیاز دستگاه را نیز در نظر گرفت.

هزینه نیروی کار

دستگاه های مورد استفاده در خط تولید سفره یکبار مصرف در اکثر مسیر به صورت خودکار عمل می کنند. با این حال، نیاز به افرادی برای نظارت روی آن وجود دارد. این نیروی کار باید با تنظیم دستگاه آشنایی داشته باشد و بتواند سطح مقطع، ضخامت و عرض نایلون خروجی از دستگاه را مشخص کند.

محاسبه هزینه نیروی کار برای خط تولید سفره یکبار مصرف بسیار واجب است. برای این خط تولید یک یا دو کارگر نیاز است که حقوق و بیمه آن ها باید در هزینه ها لحاظ شود. جدا از هزینه کارگران، هزینه مهندسی و اورهال دستگاه، هزینه حسابداری و هزینه مدیریت نیز می تواند به هزینه نیروی کار افزوده شود.

شرکت یکبار مصرف آراسته، با تکیه بر سال ها حضور در این صنعت و با تولید سفره یکبار مصرف باکیفیت در انواع و طرح های مختلف، در زمینه راه اندازی خط تولید سفره یکبار مصرف اطلاعات و مشاوره مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهد. این شرکت دارای کارشناسان حرفه ای و تیم فروش با تجربه است و هر آنچه برای احداث این خط تولید نیاز باشد را به شما ارائه می کند.

 

مطلب پیشنهادی

علائم کم کاری تیروئید| در مردان، زنان و کودکان

علائم کم کاری تیروئید| در مردان، زنان و کودکان

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چگونه یک اختلال کوچک در غده تیروئید آثار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *