پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403 - 6:05 بعد از ظهر

جای تلویزیون در فنگ شویی

جای تلویزیون در فنگ شویی و انرژی حاصل از آن مانند جایگاه کامپیوتر و سایر قطعات الکترونیکی در منزل است. به طور کلی موقعیت قرارگیری این وسایل الکترونیک بسیار مهم است، زیرا انرژی ساطع شده از آن‌ها همیشه مثبت نیست. در واقع قطعات الکترونیکی به دلیل وجود جریان برق در خود دارای انرژی مغناطیسی هستند که برای سلول‌های بدن مناسب نیستند. در این مقاله نکات مفیدی ارائه شده است که شما بتوانید به بهترین شکل ممکن از تلویزیون و وسایل مشابه آن استفاده کنید. این نکات به شما کمک می‌نمایند که انرژی‌های منفی موجود در اتاق را به حداقل رسانده و از جنبه‌های مثبت این دستگاه بهره ببرید. پس با ما همراه باشید!
به یاد داشته باشید که تمام اعضای خانواده بسته به نیاز و سلیقه خود ساعات زیادی را جلوی تلویزیون می‌گذرانند. بنابراین محل قرارگیری این وسیله را باید به صورتی انتخاب کنید که امکان استفاده از آن در ساعت‌های مختلف برای همه ساکنین منزل فراهم باشد. در واقع اتاق تلویزیون باید اعضای خانواده را در کنار یکدیگر جمع کرده و فضایی دلنشین را برای آن‌ها به وجود آورد.

جهت مناسب قرارگیری جای تلویزیون از نظر فنگ شویی

جهت مناسب قرارگیری جای تلویزیون از نظر فنگ شویی

بر طبق اصول فنگ‌شویی قرار دادن تلویزیون در اتاق خواب اصلا مناسب نیست، زیرا این امر باعث کاهش انرژی مثبت موجود در اتاق خواب و اختلال در آرامش می‌شود. انتخاب مکان مناسب برای قرارگیری تلویزیون موجب می‌شود که با افزایش انرژی مثبت موجود در فضا رفتار، ارتباطات و سلامت اعضای خانواده نیز بهبود یابد.
بنابراین می‌توان گفت که بهترین مکان برای قرار دادن میز تلویزیون و نصب آن گوشه‌ای دنج از سالن پذیرایی است. استفاده از مبلمان‌های راحتی و چیدمان لوازم مربوط به دکوراسیون داخلی در اطراف میز تلویزیون نیز محیطی زیبا و امن را برای شما فراهم می‌سازد که می‌توانید اوقات خود را با سایر اعضای خانواده سپری کنید.
همچنین لازم به ذکر است که مناسب‌ترین جهت برای جای تلویزیون در فنگ شویی و سیستم صوتی آن غرب، شمال غرب و شمال سالن پذیرایی است. زیرا این دستگاه‌های الکتریکی نمایانگر عنصر فلز هستند.

جهت مناسب قرارگیری جای تلویزیون از نظر فنگ شویی

  • منطقه‌ای از سالن پذیرایی که تلویزیون را در آن قرار می‌دهید، باید محیطی آرام برای معاشرت اعضای خانواده باشد.
  • کابل‌های تلویزیون را برای رعایت اصول فنگ‌شویی در صورت نمایان بودن پشت درب یا مبلمان پنهان کنید. برای این منظور می‌توانید از سیستم‌های مدیریت سیم مانند هاب کمک بگیرید. این شیوه نگهداری از سیم‌های برق محیطی ایمن را برای حاضرین در سالن پذیرایی فراهم می‌آورند.
  • قطعات الکترونیکی را در صورت وجود شرایط لازم با مسیرهای روشن در اطراف آن‌ها مرتب کرده و انرژی‌های منفی آن‌ها را کاهش دهید.
  • استفاده از سنگ نمک یا گیاهان زنده اثرات منفی دستگاه‌های الکترونیکی همچون تلویزیون را کاهش می‌دهد. این وسایل هوای سالم را نیز به ارمغان می‌آورند و در فنگ‌شویی باعث افزایش انرژی مثبت در محل زندگی شما می‌شوند.
  • برای تنوع بیشتر در محیط زندگی خود می‌توانید جهت تلویزیون را بر اساس ستارگان پرنده تنظیم کنید. برای مثال جهت تلویزیون خود را برای فعالسازی ستارگان مثبت در سمت آن‌ها قرار دهید.

نکات مهم درباره انتخاب جای میز تلویزیون در منزل
نکات مهم درباره انتخاب جای میز تلویزیون در منزل

در هنگام انتخاب جای تلویزیون در فنگ شویی باید فاکتورهایی مانند نور مناسب، امکان چیدمان مبلمان و سایر اکسسوری‌های سالن پذیرایی و حتی ارتفاع مناسب را در نظر بگیرید.

  • بهترین موقعیت برای تماشای تلویزیون زاویه روبرو است. بنابراین باید میز تلویزیون را به گونه‌ای قرار دهید که مبلمان روبروی آن قرار گیرند و فضایی راحت و صمیمی را به وجود آورند. بر طبق قوانین فنگ‌شویی بهترین مکان برای قرارگیری این وسیله در پذیرایی‌های مستطیل شکل عرض اتاق است. این قیمت دید مناسبی را برای اعضای خانواده فراهم می‌سازد.
  • تلویزیون نقطه کانونی سالن پذیرایی است؛ به همین دلیل باید در قسمتی قرار گیرد که از تمام بخش‌های خانه دید داشته باشد. همچنین هرگز مبلمان و صندلی‌های خود را پشت به تلویزیون نچینید.

نکات مهم درباره انتخاب جای میز تلویزیون در منزل

  • این دستگاه را نباید در مکان‌های پر تردد مانند نزدیک درب ورودی یا در آشپزخانه گذاشت. عدم قرار دادن تلویزیون در چنین مکان‌هایی باعث می‌شود که تماشای فیلم با آرامش بیشتری همراه باشد. همچنین در این صورت اعضای دیگر خانواده می‌توانند در این قسمت‌های پر رفت‌وآمد به راحتی عبور کنند.
  • تلویزیون باید از منابع نور مانند پنجره‌ها فاصله داشته باشد. زیرا نور زیاد ضمن تار نشان دادن تصاویر به چشم نیز آسیب وارد می‌کند.
  • نکته مهم در هنگام خرید میز تلویزیون توجه به ابعاد و داشتن فضای کافی برای قرار دادن آن است.
  • مهمترین نکته در انتخاب محل تلویزیون در فنگ شویی این است که آن را در انتهای نقطه کانونی فضای خانه قرار دهید. این موضوع به دلیل آن اهمیت دارد که با چیدمان سایر وسایل خانه در اطراف تلویزیون همه توجهات به سمت آن کشیده می‌شود. در واقع عدم رعایت تعادل در این منطقه از خانه حسی نامطلوب را به دنبال دارد که انرژی منفی موجود در محیط را افزایش می‌دهد.
  • در زمان قرارگیری تلویزیون توجه داشته باشید که نور خورشید مستقیما به صفحه نمایش آن نتابد.

با سیب از بروزترین مسائل مربوط به منزل آگاه شوید.

مطلب پیشنهادی

چه میز تلویزیونی بخریم

چه میز تلویزیونی بخریم

چهارپایه نمایشگرهایی همچون تلویزیون، یکی از اسباب و لوازم مهم در هر خانه‌ای محسوب می‌شود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳