پنجشنبه , 20 اردیبهشت 1403 - 1:03 قبل از ظهر

میز ناهار خوری کجا بذارم؟

اگر شما هم قصد دارید میز ناهارخوری برای منزل یا محیط اداری خود تهیه کنید باید بدانید که تهیه میز ناهارخوری نیازمند رعایت یک سری اصول می باشد که البته چیدمان آن ها نیازمند به رعایت قوانین مهمتری نیز است. اما چه اصولی؟ اگر به زبانی ساده بخواهیم بیان کنیم باید بگوییم که قرار نیست میز ناهارخوری که برای یک محیط اداری مناسب است برای منازل شخصی نیز مناسب باشد، یا هر میز ناهارخوری برای یک محیطی مناسب است. برای مثال استفاده از یک میز ناهارخوری طویل در خانه ای با متراژ 200 متر شاید نرمال باشد اما در یک خانه 40 متر خیر! مسئله مهمتر طراحی معماری داخلی سازه می باشد! اما چرا این موضوع اهمیت دارد؟
زیرا این موضوع تعیین کننده این بوده که میز ناهارخوری خود را کجا بگذاریم؟! از این رو گفتنی است که متراژ و طراحی داخلی سازه تعیین می کنند که ما چه مدل میز ناهارخوری تهیه کنیم و آن را کجا بگذاریم. اگر شما نیز در این مورد کنجکاو هستید یا برایتان اهمیت دارد که چیدمان دکوراسیون شما روی اصول باشد، پس با ما همراه باشید.

بهترین جا برای میز ناهار خوری کجاست؟

بهترین جا برای میز ناهار خوری کجاست؟

در خانه های بزرگ میزهای ناهارخوری اغلب در فضایی مجزا تحت عنوان سالن غذاخوری قرار می گیرند، به این ترتیب فضای مورد نظر به میز ناهارخوری اختصاص داده می شود. بهتر است که اطراف میز ناهارخوری از قرار دادن انواع دکوری های مختلف خودداری شود و فضایی بسیار ساده را برای میز ناهارخوری اختصاص دهیم زیرا دکوری و اکسسوری های گوناگون اطراف میز ناهارخوری، تنها احساس ناراحتی به جای می گذارند. مورد مهمتر این است که میز ناهارخوری باید به دور از تلویزیون و یا هر وسیله پخش صوتی دیگری باشد، زیرا می تواند هنگام صرف غذا، احساس ناخوشایندی به افراد منتقل کند، حتی اگر عادت به خوردن غذا همراه با تماشا تلویزیون دارید، باز هم بهتر است برای بهتر دیدن تلویزیون، آن را در فاصله ای دورتر قرار دهید.

بهترین جا برای میز ناهار خوری کجاست؟
اگر فضای آشپزخانه شما بزرگ است، می توانید میز ناهارخوری مورد نظر خود را در فضای داخلی آشپزخانه جای دهید، اگر کفپوش زیر میز ناهارخوری را نیز مزین کنید یا از کفپوش های طرح دار استفاده کنید، می توانید فضا را قشنگ تر نیز کنید. یکی از رایج ترین مدل های میز ناهارخوری، انواع کوچک آن ها بوده که صندلی ها زیر میزها به صورت کامل، جا اشغال می کنند از این رو فضای خانه بزرگتر دیده می شود. اگر فضای خانه شما کوچک است، میزهای ناهارخوری که صندلی های آن ها بزرگ و جاگیر است اصلا انتخاب مناسبی نیست؛ در اینجور مواقع می توانید از این میزها به عنوان میز آشپزخانه نیز استفاده کنید.

بهترین جا برای میز ناهار خوری

بهترین جا برای میز ناهار خوری

امروزه آشپزخانه ها بدون اپن ساخته می شوند و از دیگر فضای خانه مجزا نیستند، در اینجور مواقع می توان از میزهای ناهارخوری به عنوان بخش جداکننده مانند یک پارتیشن استفاده کنید. مورد بهتری که وجود دارد این است که بهتر می باشد میزهای ناهارخوری در نزدیکی آشپزخانه جای بگیرند تا بتوان به راحتی تردد کرد، این مسئله هر چند در وهله اول مورد مهمی به نظر نمی آید اما در طی گذر زمان به اهمیت آن پی خواهید برد. فراموش نکنید که میزهای ناهارخوری نباید در مسیر تردد قرار بگیرند و مسیر دسترسی به هال، پذیرایی و اتاق خواب ها را محدود کنند؛ پس به طور کلی می توان بگوییم که میزهای ناهارخوری تحت هیچ شرایطی نباید مزاحمتی برای دیگر قسمت ها ایجاد کنند، به ویژه سرویس بهداشتی!

بهترین جا برای میز ناهار خوری
میزهای ناهارخوری باید از سرویس های بهداشتی دور بمانند و فضایی را برای آن ها در نظر بگیرید که فاصله مشخصی بین آن ها و سرویس بهداشتی باشد. نکته دیگری که در قرارگیری آنان معمولاً بسیار مهم است این بوده که بهتر است میز ناهارخوری در پشت مبلمان و موازی با مبل های چند نفره قرار بگیرد. البته این موضوع بستگی به ابعاد میزهای ناهارخوری نیز دارد؛ البته اگر فضای بزرگی ندارید و یا معماری داخل سازه شما پرتی زیادی دارد، می توانید از قواعد بالا پیروی نکنید. برای مثال اگر فضای کوچکی دارید می توانید یک طرف میز ناهارخوری خود را به دیوار بچسبانید و برای آن طرف صندلی در نظر نگیرید.

مواردی که در بالا به آن ها اشاره کردیم از مهمترین مواردی هستند که باید برای چیدمان میزهای ناهارخوری در نظر بگیریم، به این گونه می توانیم فضا را آرامبخش تر و راحت تر برای خود مهیا کنیم. کارشناسان سیب به شما در مطلب های مختلف کمک می کنند تا چیدمان منزل خود را در بهترین شکل انجام دهید.

مطلب پیشنهادی

چه میز تلویزیونی بخریم

چه میز تلویزیونی بخریم

چهارپایه نمایشگرهایی همچون تلویزیون، یکی از اسباب و لوازم مهم در هر خانه‌ای محسوب می‌شود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *