شنبه , 1 اردیبهشت 1403 - 2:33 قبل از ظهر

سریع ترین راه ترک تریاک

تریاک یکی از مواد مخدر توهم زا است که به سرعت فرد مصرف کننده را درگیر خود می کند. این ماده مخدر مسکن بسیار قوی برای از بین بردن درد است، از این رو می تواند بسیار اعتیاد آور باشد. همه افراد درگیر اعتیاد به تریاک به دنبال سریع ترین راه برای ترک هستند. به دلیل مشکلاتی که در روند ترک تریاک وجود دارد، این کار باید به تدریج و زیر نظر متخصص و مشاور صورت گیرد. همچنین باید اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید، چراکه گاهی عدم آگاهی در ترک اعتیاد مشکلات جسمی و روحی را به بار می آورد، بنابراین تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات دقیقی از سریع ترین راه ترک تریاک به دست آورید.

معرفی ۵ مورد از سریع ترین راه های ترک تریاک

ترک تریاک چه حسی خواهد داشت؟ در پاسخ به این سوال باید گفت هنگامی که مصرف مواد را کاهش می دهید یا آن را ترک می کنید، بدن شما فرآیند سم زدایی یا ترک را طی می کند.
معرفی ۵ مورد از سریع ترین راه های ترک تریاک
علائم بین افراد متفاوت است و از خفیف تا جدی متغیر خواهد بود. این علائم می تواند از چند روز تا چند هفته ادامه داشته باشد و برای هر فردی متفاوت است، اما تمامی علائم موقتی هستند. هوس مصرف تریاک گاهی ضعیف و در بعضی مواقع بسیار شدید خواهد شد. یادگیری نحوه مدیریت آن ها برای رهایی از مواد مخدر مهم ترین چیز است. همچنین داشتن انگیزه در این راه شما را بسیار کمک خواهد کرد.
برای ترک تریاک قبل از هرچیز باید بدانید ترک یکباره تریاک بدون نظر پزشک و متخصص میسر نیست. برای ترک غیرقابل بازگشت تریاک بهتر است، حتما زیر نظر متخصص این کار را بکنید. سریع ترین راه ترک تریاک زمانی امکان پذیر می شود که زیر نظر متخصص انجام شود که از جمله سریع ترین راه های ترک تریاک می توان به موارد زیر اشاره کرد.
استفاده از طب سنتی
طب سنتی شاید درمان قطعی نباشد، اما کمک های زیادی به ترک می کند. در طب سنتی روش هایی وجود دارد که باعث سم زدایی بدن می شود و مراحل ترک تریاک را آسان تر می کند. برای مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد:
معرفی ۵ مورد از سریع ترین راه های ترک تریاک
  • اسپند: مصرف مقداری دانه اسپند باعث کاهش درد ناشی از خماری و استخوان درد در بدن فرد ترک کننده می شود، از این رو پروسه ترک راحتتر خواهد بود.
  • حجامت و بادکش: انجام کارهای از قبیل بادکش و حجامت در کل برای بدن مفید است. این کارها باعث تمیز شدن خون و سم زدایی بدن می شود.
  • ماساژ: ماساژ کل بدن با روغن های گیاهی مانند روغن زیتون یا روغن سیاه دانه نیز باعث کاهش درد استخوان ها می شود.
  • نوشیدن دمنوش: مصرف دمنوش هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی می تواند موثر باشد. فرد درگیر اعتباد در طول ترک تریاک ممکن است دچار عصبانیت و بی حوصلگی شود. نوشیدن دمنوش به رفع این مشکل کمک می کند.

ترک تریاک به صورت ناگهانی

در این روش فرد معتاد به یکباره اقدام به ترک تریاک می کند بدون آن که از هیچ ماده دیگری استفاده نماید. این روش می تواند بسیار خطرناک باشد، به خصوص اگر بدون مشورت پزشک و در منزل صورت بگیرد.
ترک تریاک به صورت ناگهانی
مصرف دارو
استعمال دارو نیز سریع ترین راه ترک تریاک است. متادون یکی از داروهای ترک تریاک محسوب می شود. مصرف این دارو بدون تجویز پزشک بسیار خطرناک است، چرا که خود می تواند دارویی اعتیاد آور باشد. متادون اگر با تحویز پزشک مصرف شود، سبب کاهش علائم ناشی از ترک تریاک و بهبود وضعیت جسمانی فرد می شود.
ترک تریاک به صورت تدریجی و سنتی
در این روش که یک روش خانگی محسوب می شود، فرد مصرف کننده مصرف تریاک را به صورت تدریجی و هفته به هفته کاهش می دهد که در انتها مصرف خود را به صفر برساند. این روش احتمال خطر کم تری نسبت به ترک ناگهانی دارد، اما چون در دراز مدت و به صورت تدریجی اتفاق می افتد فرد ممکن است انگیزه خود را از دست بدهد و دوباره به مصرف برگردد. مهم ترین نکته در این روش کمک گرفتن از مشاور و روانشناس است.
کلینیک ترک اعتیاد

کلینیک ترک اعتیاد

آخرین و بهترین روش کمک گرفتن از کلینیک ترک اعتیاد است. در این روش کلیه مراحل ترک تریاک زیر نظر پزشک متخصص اتفاق می افتد. از جمله مزایایی که این روش دارد نظارت مستقیم پزشک و روانشناس است. همچنین چون مراحل ترک تریاک در محیط حفاظت شده اتفاق می افتد، دسترسی به ماده مخدر کم تر می شود. در مراکز ترک اعتیاد علاوه بر جسم، روح فرد مصرف کننده نیز توسط روانشناس سم زدایی می شود.
سخن آخر
نحوه ترک تریاک با توجه به بدن هر فرد و شدت درگیری آن متفاوت است. برخی نیاز به مصرف دارو دارند و در مقابل برخی دیگر با روش های سنتی بهبود می یابند، بنابراین برای تشخیص روش ترک تریاک نظر پزشک متخصص ترک اعتیاد مهم ترین چیز است. مجله اینترنتی سیب مجموعه ای از جذاب ترین مطالب در حوزه های مختلف سلامت، فرهنگ، ورزش، سبک زندگی،گردشگری، روانشناسی و فناوری اطلاعات است.

مطلب پیشنهادی

برای ترک شیشه چه بخوریم

برای ترک شیشه چه بخوریم

اعتیاد یکی از عواملی است که تمام ابعاد شخصیتی و زندگی فرد و اطرافیانش را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳