سه شنبه , 28 فروردین 1403 - 10:15 بعد از ظهر

هزینه کاغذ دیواری خانه 100 متری

خانه های 100 متری گزینه بسیار مناسبی برای انجام کاغذ دیواری هستند. زیرا با انجام این کار شکوه و زیبایی این خانه ها دوچندان می شود. همچنین کاغذ های دیواری با طرح های به روز و مدرن می توانند به راحتی به مدرنیته شدن سبک خانه کمک شایانی کنند. اگر به دنبال تغییر دکوراسیون و حال و هوای منزلتان با کمترین قیمت هستید کاغذ دیواری بهترین انتخاب است. نگرانی بسیاری از افراد برای اجرای کاغذ های دیواری در خانه 100 متری، قیمت آن است. زیرا ممکن است که قیمت تمام شده بیشتر از آن چیزی باشد که فکرش را کرده اند. ما در این مقاله می خواهیم به شما بیاموزیم که خودتان هزینه نهایی کار را به صورت تقریبی تعین کنید.

cost-wallpaper-100-meters

منزل 100 متری چقدر کاغذ دیواری می برد؟

بسیاری از مشتری ها این سوال را می پرسند که خانه 100 متری تقریبا چقدر کاغذ دیواری می برد. نمی توان به این سوال جواب قطعی داد. زیرا نقشه و طرح هر منزل با منزل دیگه ای با همان متراژ متفاوت است. اگر منزل شما پنجره و کمد دیواری های زیادی داشته باشد، مسلما میزان متراژ شما پایین می آید. همچنین اگر پنجره ها کمتر باشند و مساحت دیوار ها زیاد باشد باید به فکر متراژ های بیشتر باشید.
به طور تقریبی کارشناسان 20 تا 24 رول را برای کاغذ دیواری منازل 100 متری مناسب می دانند. اگر می خواهید مقدار دقیق این عدد را به دست بیاورید ابتدا باید متراژ دقیق تاتمامی قسمت هایی را که می خواهید کاغذ کنید اندازه و مشخص کرده باشید. در ادامه می خواهیم به فرمولی بپردازیم که با استفاده از آن می توانید متراژ تک تک دیوار های منزلتان را حساب کنید.

فرمول محاسبه متراژ کاغذ دیواری برای هر دیوار

فرمول محاسبه متراژ کاغذ دیواری برای هر دیوار

فرمول های زیادی برای اندازه گیری کاغذ دیواری برای هر دیوار ارائه می شوند که همه آن ها مثل هم نیستند. در واقع برخی تعداد ردیف ها را مشخص می کنند و برخی تعداد رول ها را. فرمولی که ما به آن می پردازیم می تواند به صورت تقریبی تعداد رول ها را تعین کند. اگر اندازه گیری دیوار خانه تان را به اشتباه و یا با کم دقتی انجام داده باشید جواب فرمول دقیق نمی باشد. برای کار با این فرمول ابتدا باید مساحت هر دیوار منزل را که می خواهید آن را با کاغذ بپوشانید به دست بیاورید. برای این کار کافی ست که عرض دیوار و ارتفاع دیوار را به صورت دقیق اندازه بگیرید. تمامی قرنیز ها و گوشه ها را نیز در اندازه گیری خود اضافه کنید. سپس مساحت دیوار را از طریق فرمول زیر بدست بیاورید.

مساحت دیوار = عرض دیوار×ارتفاع دیوار

با این روش مساحت دیوار را به دست بیاورید. سپس باید تعین کنید که برای این مساحت از دیوار به چه متراژ کاغذ دیواری نیاز دارید. ابتدا باید توجه داشته باشید که کاغذ های دیواری بر اساس رول فروخته می شوند و نه بر اساس متراژ. پس شما باید تعداد رول های مورد نیاز خود را محاسبه کنید. رول های کاغذ های دیواری در اندازه های مختلفی توسط کشور های مختلفی تولید می شوند. اما اکثر آن ها دارای عرض 53 سانتی متر و طول 10 متر هستند. پس برای آن که تعداد رول ها را حساب کنید باید از فرمول زیر پیروی کنید.

عداد رول مورد نیاز دیوار= مساحت رول کاغذ ÷ مساحت کل دیوار

این گونه تعداد رول های مورد نیاز برای کاغذ دیواری کردن خانه را به دست می آورید.

مزیت های نصب کاغذ دیواری برای منزل 100 متری

مزیت های نصب کاغذ دیواری برای منزل 100 متری

کاغذ دیواری به نسبت پوشش های دیگر از مزایای بسیار خاصی برخوردار می باشد. به دلیل همین مزایا، افراد بسیاری ترجیح می دهند از این کاغذ ها به جای رنگ دیوار استفاده کنند. در ادامه به مهم ترین این مزیت ها می پردازیم:

تنوع طرح و تنوع رنگ کاغذ های دیواری به صورت بسیار جالبی بالا می باشد. یعنی شما می توانید به راحتی طرح و رنگ سازگار با دکوراسیون خود را پیدا کنید.

این کاغذ ها قابلیت شستشو دارند. به همین دلیل هر زمان که کثیف شدند می توانید با آب و مواد شوینده آن ها را بشویید.

کاغذ های دیواری عمر بسیار طولانی و با دوامی دارند. البته به شرطی که جنس خوبی داشته باشند و توسط آدم حرفه ای نصب شده باشند.

عوامل موثر بر قیمت و هزینه کاغذ دیواری برای منزل 100 متری

عوامل موثر بر قیمت و هزینه کاغذ دیواری برای منزل 100 متری

عوامل بسیار زیادی بر گران بودن و ارزان بودن کاغذ دیواری تاثیر دارد. اگر شما بخواهید کاغذ های دیواری با کیفیت اروپایی را تهیه کنید مسما هزینه بسیار بالا می رود. کاغذ های ایرانی و چینی قیمت بسیار مناسب تری دارند. همچنین اگر مساحت دیوار های خانه زیاد باشد، متراژ شما بالا رفته و هزینه نیز بیشتر می شود. اگر می خواهید از طرح های جدید برجسته و سه بعدی این کاغذ ها خریداری نمایید، هزینه خرید بالاتر خواهد رفت.
با مجله اینترنتی سیب جواب تمام سوالات منزل خود را بصورت رایگان پیدا کنید.

مطلب پیشنهادی

چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم

چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم

تمیز کردن کاغذ دیواری از آن کارهای حساس است که باید با دقت و وسواس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *