چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403 - 7:31 قبل از ظهر

تميز كردن مبل مخمل با بخارشو

مبلمان در هر خانه ای به عنوان یکی از اساسی ترین لوازم و اسباب و اثاثیه به شمار می روند. یکی از زیباترین مدل های مبل نیز مبل های مخملی هستند که می توانند به همراه خودشان جذابیت و تازگی را به فضای خانه شما هدیه کنند. اما مبل های مخملی نیز ممکن است در معرض کثیف شدن و آلودگی باشند و در صورتی که از آن ها به خوبی مراقبت نکنید، به سرعت از بین بروند. ما در سیب قصد داریم در خصوص تمیز کردن مبل مخمل با بخارشو، اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم.

تميز كردن مبل مخمل با بخارشو

تمیز کردن مبل مخمل

بسیاری از افراد برای اینکه مبلمان مخملشان دیر به دیر کثیف شود، از انواع کاور و یا روکش های مبلمان استفاده می کنند. اگر شما جزو این دسته از افراد نیستید، باید بیشتر با هر آن چیزی که در خصوص تمیز کردن مبل مخمل وجود دارد، آشنایی داشته باشید. یکی از نگرانی های بزرگ افراد این است که چگونه مبل مخمل خودم را بدون این که به بافت آن آسیبی وارد کنم، بشویم؟ همچنین چگونه بعد از تمیز کردن مبل مخمل، همچون روز اول خود درخشندگی و تازگی داشته باشد.
به این دسته از افراد پیشنهاد می کنیم که هر چند وقت یکبار مبلمان مخمل خودشان را گردگیری کنند. این گردگیری می تواند به کمک جارو برقی نیز انجام شود. تنها کافی است تا سری گردگیری جارو برقی را قرار داده و آن را به صورت آرام بر روی مبل مخمل خود بکشید. استفاده از زور زیاد در هنگام گردگیری مبل مخمل با جارو برقی می تواند باعث آسیب رسیدن به پرزهای مبل شود. حتما تمامی قسمت های مبل خود را گردگیری کرده و گوشه ها و نقاط خارج از دسترس را فراموش نکنید.

تمیز کردن مبل مخمل

نحوه تمیز کردن مبل مخمل با بخارشو

یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن آلودگی های موجود از روی مبل مخمل، استفاده از بخارشو است. تمیز کردن مبل مخمل با بخارشو اگر با رعایت نکات شستشو انجام گیرد، می تواند بهترین روش برای تمیز کردن این جنس از مبلمان باشد. با استفاده از بخارشو برای تمیز کردن مبل مخمل، ابتدا نیاز است که دفترچه راهنمای بخارشو را به دقت خوانده و روش کار و تمامی نکات مخصوص را به خوبی فرا بگیرید. اگر می خواهید درون مخزن بخارشو از مواد شوینده مبل استفاده کنید، ابتدا مقداری از مواد شوینده را بر روی قسمتی از مبل مخمل که در دیدرس نیست، بریزید و مطمئن شوید که این ماده شوینده به بافت مبل شما آسیبی وارد نخواهد کرد. حال باید تمیز کردن مبل مخمل با بخارشو را شروع کنید.

نحوه تمیز کردن مبل مخمل با بخارشو

در قدم اول نیاز است که کوسن ها و تشک های مبل مخمل خود را جدا کنید. حال بخارشو را بعد از مطالعه کامل دفترچه، آماده کرده و تنظیمات مخصوص شستشوی مبلمان مخمل را فعال کنید. میزان ترکیب آب و بخار نباید به گونه ای باشد که مبل مخمل شما حالت خیلی خیس به خود بگیرد. این کار باعث می شود که خشک شدن مبل طول بکشد و در دراز مدت، مبل شما آسیب ببیند.
برای تمیز کردن مبل با بخارشو مخصوصا مبل های مخمل، نیازی به فشار آوردن زیاد بر روی قسمت های مبل وجود ندارد. سعی کنید بسیار نرم و آرام بخارشو را در جهت خوابیدن پرزهای مبل خود بکشید و این کار را با دفعات مناسب انجام دهید. همچنین باید در زمان تمیز کردن مبل مخمل با بخارشو، از سری های مخصوص تمیز کردن مبل های حساس استفاده کنید. در صورتی که بعد از تمیز کردن مبل مخمل همچنان لکه ای بر روی آن باقی مانده بود، باید سایر روش ها و مواد شوینده را برای پاک کردن لکه ها امتحان کنید.

خشک کردن مبل مخمل بعد از شستشو

خشک کردن مبل مخمل بعد از شستشو

بعد از اینکه تمیز کردن مبل مخمل با بخارشو به اتمام رسید، باید سریعا با استفاده از پنکه و یا سشوار، قسمت های مختلف مبل مخمل خود را خشک کنید. تمامی قسمت های مبل باید به صورت کامل خشک شوند و این کار به زمان زیادی نیاز خواهد داشت. تا بعد از تمیز کردن مبل مخمل و خشک شدن کامل آن، به هیچ عنوان بر روی مبل خود ننشینید و از آن استفاده نکنید. بعد از اینکه مبل به صورت کامل خشک شد، با کمک یک برس بسیار نرم، به آرامی پرزها را در جهت خواب آن ها بکشید تا مجددا صاف و یکدست شوند.

مطلب پیشنهادی

چیدمان پذیرایی ال شکل بزرگ

چیدمان پذیرایی ال شکل بزرگ

چیدمان پذیرایی ال شکل بزرگ نیز مانند هر مدل پلان دیگری سختی‌های خاص خود را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳